0 0 0

Otázky pro starostu

Tato rubrika umožňuje vložit dotaz směřovaný přímo starostovi města Příbram. Vždy, prosím, uveďte své jméno. Anonymní dotazy nebudou zobrazeny. Pokud si přejete, aby Vaše jméno nebylo v odpovědi uveřejněno, viditelně tento požadavek uveďte.

Na vulgární, osobní či hrubá sdělení nebudu reagovat, a to ani v případě, budou-li ukryta za otázkou. Je vhodné si uvědomit, že i starosta města, byť je zodpovědný za množství věcí, zůstává stále obyčejným člověkem se standardním prožíváním a běžnou mírou odolnosti vůči invektivám.

Mgr. Jan Konvalinka
starosta města

Pošlete svou otázku:

Jméno (zobrazí se u otázky):   E-mail (nezobrazuje se veřejně):
 
Text otázky:
 
Opište kontrolní kód:
Kontrolní kód
 
  Souhlasím s podmínkami odeslání otázky.
Informace o zpracování osobních údajů
 


Otázky a odpovědi:

Vyhledávání:
   
  1 |…| 20 |…| 40 | 41 |…| 66 |…| 90  
08.06.2018 22:11:25 - Jana Lišková
Dobrý den, určitě se mi nelibi nocleharna pro bezdomovec na Rynecku. Ohromná paráda, když se tady ti ozralove scházejí u obchůdku s potravinami a dělají dlouho do noci kraval a i pravé teď, co píšu, tak tady vyrvavaji jako neandrtálci a nikdo nic neřeší. Na jaře bylo také super jet podél potoku a vidět bezvladne tělo v zaklonu na lavičce. A to kolem chodí spousty rodičů s dětmi. Každý to věděl, ze
to takhle bude a stalo se tak realitou. Ten inteligent, který tohle
vymyslel, tak by si je měl ubytovat k sobě domu a pak by měl parádní společnost s kulturní vložkou s opravdu bohatou slovní zásobou na vulgarismu!!!! Jsem ročník 89 a už když jsem byla dítě, tak se to tady scházeli. To napadne jediné primitiva nacpat je sem!!!! Takoví lidé mají být někde na okraji města a ne tady, když se neumí chovat! Přijde vám to normální???? Mě tedy rozhodne ne!!!!
Odpověď - 21.06.2018 08:54:35
Vážená paní Lišková, bohužel neustále dochází k záměně pojmů. Vím, jak k tomuto nedorozumění dochází, ale je těžké jej vysvětlit, ačkoliv toto vysvětlení není složité a lze ho vyjádřit jednou následující větou. "Ti, co služeb nízkoprahových služeb využívají, jsou čistí a nejsou pod vlivem alkoholu, zatímco ti, kteří se povalují po lavičkách a ruší v opilosti noční klid, jsou právě ti, kteří nejsou klienty nízkoprahového centra." Pokud bychom nízkoprahové centrum udělali za městem, potom by se ti, kteří jsou "zpacifikováni" přesunuli mezi ty, kteří jsou ostatním na obtíž. Pro Vaši informaci dále uvádím, že služeb nízkoprahového centra mohou využívat pouze ti, kteří mají peníze na to, aby mohli využívat hygienické zařízení, vyprat si anebo využít noclehu. Pokud by takového zařízení nebylo, všichni tito lidé by nutně museli pospávat na lavičkách pod Vašimi okny. Snad se mi podařilo alespoň trochu záležitost objasnit a popřát nám všem, aby těch, co využívají služeb nízkoprahového centra bylo co nejvíce a to především na úkor těch, kteří pospávají po lavičkách a ruší noční klid. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
07.06.2018 11:17:44 - Zuzana
Dobrý den pane starosto, děkuji za odpověď ohledně rekonstrukce tzv. obecního domu v Březnické ulici, která mě nicméně nepotěšila. Jen na vysvětlenou, pan Řezáč z městské policie uvedl, že nezaznamenali zvýšený počet stížností na narušování veřejného pořádku, ano, protože tento problém se týká hlavně oblasti okolo právě toho domu a finských domků, a nikdo víc si nestěžuje, protože o tom jen povídají mezi sebou, jestli se bojí, a pak přijdou za mnou a abych já něco napsala. Vím, že to už Vy nebudete řešit, ale slyšela jsem, že nový pan majitel si tam nasadil docela vysoké nájemné - údajně 10.000,00 Kč, tak by mě docela zajímalo, kdo z nových nájemníků bude tak vysoký nájem platit,protože jak jsem zaznamenala tak se jedná romské spoluobčany a mám obavy, aby to nebyla stejná situace jako na ubytovnách za restaurací Sport na Zdaboři, kde obyvatele z okolních domů upřímně lituji. Nicméně ještě jednou děkuji , že jste si čas a reagoval na mé dotazy. Zuzana.
Odpověď - 11.06.2018 08:28:45
Vážená paní Zuzano, městská policie je tu od toho, aby udržovala veřejný pořádek. Věřím, že se tak opravdu snaží činit. Dovoluji si Vás poprosit, abyste v případě jakéhokoli narušování veřejného pořádku, zejména hlučení v noci apod. neváhala obrátit se na linku 156. Městská policie je tu od toho a byla zřízena pro Vás, pro občany. Co bohužel ovlivnit nemohu, je to, komu a za kolik budou pronajímány objekty, které jsou v soukromém vlastnictví fyzických či právnických osob. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
06.06.2018 22:13:34 - Prosíková Jindřiška
Pěkný večer, pane starosto. Omlouvám se, že se na Vás zase obracím, ale tentokrát jsem k tomu byla přímo vyzvána mužem bydlícím v domku u "Fiáláku". Šla jsem v úterý 5. 6. se štěnětem jezevčíka po cestičce na hrázi "Fialáku". U rybníku manipuloval s loďkou onen pán, kousek za ním se máčel ve vodě vlčák. Ten, jak mé štěně uviděl, vylezl z vody a šel k nám. Poprosila jsem muže, jestli by si psa nepřivolal. Že mám s sebou štěně a i já se neznámého velkého psa bojím (tento měl navíc na těle otevřenou ránu). Jeho reakce byla pro mne nečekaná. Začal na mne řvát, že jsem na jeho soukromém pozemku, já tam nemám co dělat, jeho pes je "na svým". Couvla jsem před vlčákem se štěnětem v náručí na dřevěné molo (nabylo jinak kam) a řekla, že nikde není žádná cedule, že jde o soukromý pozemek, že jsem měla za to, že ta cesta po hrázi je veřejná. Lidé tudy chodí běžně a já donedávna občas také - na Padák. Přitvrdil, že já jsem kráva, toto je bor..l města. Je to jeho pozemek a já si "to" mám vyříkat s Vámi. Nevím, proč já, a co vyříkat. Žádná tabulka s označením soukromého pozemku u příchozí cesty opravdu není. Navíc na brance má nabídku prodeje medu, takže kdybych ho chtěla koupit, musela bych "jeho" cesty po hrázi k domku nedovoleně použít. Vrátila jsem se raději zpátky, abych nebyla konfrontována sprostým, uřvaným chlapem či jeho psem. Chvíli po mně tudy prošli postupně tři lidé. Nikomu z nich nic onen "majitel" nevytkl, nechal je projít. Mohl byste mi, prosím, pane starosto, zodpovědět, jak se v takové situaci mám zachovat? Jde o veřejnou komunikaci nebo neoznačený soukromý pozemek? Ráda bych tudy chodila, tak jako dříve a tak, jako jiní, aniž bych se musela obávat napadání (minimálně verbálního). Velice se omlouvám, že se na Vás obracím s touto pro mne smutnou příhodou, ale nevím, proč jsem k tomu byla dotyčným vyzvána. Děkuji velice za vyjasnění situace. S pozdravem Prosíková.
Odpověď - 07.06.2018 09:19:50
Vážená paní Prosíková, situace se má tak, že pozemky pod budoucí in-line dráhou /která bude snad hotová během cca 6 týdnů/ má město pronajaté a to včetně 3 m pruhu z každé strany této budoucí in-line dráhy. Vše ostatní jsou pozemky ve vlastnictví privátních osob. Zároveň je třeba podotknout, že se jedná o území lesoparku, které není dovoleno oplotit neboť musí zůstat skutečně veřejně přístupné. To se týká i hráze. Tolik obecně. Pokud se na mne obrátíte s detailnějším dotazem, předám jej odborným pracovníkům. Dále Vás mohu odkázat na Územní plán města Příbram, který je uveřejněn na webových stránkách města: https://pribram.eu/mesto-pribram/rozvoj-mesta-a-uzemni-plan/uzemni-plan.html. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
06.06.2018 20:40:50 - Karel
Dobry den Pane starosto, mám dotaz jestli se už nějak posunulo jednání města s Ropidem..ohledně integrace Pribramska. Děkuji
Odpověď - 07.06.2018 08:58:10
Vážený pane Karle, dne 25.6.2018 se bude konat jednání se zástupci ROPID. Připomeňte se mi prosím po tomto datu. Děkuji a zůstávám s pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
04.06.2018 17:52:32 - Eva
Vážený pane starosto, moc děkuji za Vaši odpověď ohledně radaru v Milínské děkuji. Potěšila
04.06.2018 13:40:18 - Zuzana
Dobrý den, pane starosto, ještě ke včerejším příspěvkům: nejsem odborník na dopravní situaci , takže opravdu nevím, jak řešit situaci na cyklostezce, lidi si prostě myslí, že když zde vede cyklostezka, oni můžou všechno a my nic, křičí, že jsou tam značky průjezd zakázán a tím to pro ně končí. Konflikty tady vznikají neustále , neustále sbíráme papíry, pet láhve od piva, co komu vypadne z ruky, tak to tam nechají. Neustále jsou rozkopané kamínky , a to neberu postříkané fasády a vrata garáží, ploty ,nám několikrát vykradené auto, ukradená kola ze zamčeného přístavku na zamčené zahradě a další a další. A městskou policii jsem tu viděla snad jednou, během dne, je pravda, že jsem celý den v práci, ale bylo by potřeba, aby zde občas projeli i večer. A co se týká nových obyvatel z obecních domů, nevím jestli to jsou stálí nájemníci, vypadá to, že ano, u dvou bytů jsou v oknech záclony a v dalším, kde bylo z okna vystaveno asi 5 lidí a odkud se ozýval křik , na dalšího člověka na chodníku, se večer svítí, resp. je vidět puštěná televize. Zda jsou ty nově zrekonstruované byty devastovány, to nevím. Ale po zkušenostech z poslední doby, já osobně bych pod okny domu nešla, aby mi něco nepřistálo na hlavě. Opravdu byly časy, kdy jsme se nebáli nezamknout dům, nechávali jsme věci na zahradách /do domečku jsem se narodila v roce 1962,a po provdání zde opět bydlím od roku 1988 /. Ze starousedlíků v " obecáku " zůstaly dvě rodiny, stará paní , která jak říká, už tam dožije a druhá rodina, kdy jsem slyšela, že si hledá jiné bydlení. Docela jsem se těšila, že se budeme konečně po letech koukat na opravený dům, ale mám opravdu obavy.
Zuzana
Odpověď - 06.06.2018 11:07:50
Vážená paní Zuzano, níže zasílám stanovisko městské policie, se kterým se více méně ztotožňuji. Nepořádek a rizikové chování se skutečně koncentruje do lokality garáží. Město se nachází v situaci těsně před dokončením výkupů garáží v Rožmitálské ulici. Tento proces trval cca 4 roky a přitom se jednalo o pozemky města, pouze stavby v majetku města nebyly. Počet garáží v Březnické ulici se blíží stovce, stejně tak jako počet jejich majitelů a majitelů pozemků, na kterých garáže stojí. Jsem proto, aby město zahájilo proces výkupů, jen je třeba počítat s tím, že se bude jednat o běh na velmi velmi dlouhou trať. Popravdě řečeno, bavíme se o desítkách let, neboť institut vyvlastnění pro tuto lokalitu a tento případ nelze využít. Co se kolizí mezi cyklisty a rezidenty týče, prověřím možnosti spolu s odborníky ze Samostatného oddělení silničního hospodářství, přestože laickým pohledem moc šancí nevidím. Omlouvám se, že nemohu podat lepší zprávu a zůstávám s pozdravem. Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
Odpověď - 06.06.2018 11:09:58
Problémy v lokalitě Březnická ulice - Flusárna, a blízkém okolí garáží pod tratí (Koruna, Leko), řešíme pouze v souvislosti s nepořádkem u zmíněných garáží. Některé z nich jsou dlouhodobě opuštěné a devastované, v jejich okolí se hromadí nepořádek. V souvislosti s opravovanými domy v této lokalitě jsme nezaznamenali zvýšený počet stížností na narušování veřejného pořádku. Pokud se jedná o dopravní situaci v této lokalitě, jako problémová se jeví dvě místa. Prvním je velké parkoviště a příjezdová komunikace k "finským domkům", kde byl problém s parkováním kamionů. To bylo vyřešeno bezplatným zpřístupněním kamionové a autobusové dopravy. Druhým problémem je provoz cyklostezky. V posledních letech značně narůstá její využívání, stejně jako zvýšený počet pěších osob (rodiny s kočárky, bruslaři, běžci), kteří tuto trasu využívají po tzv. "zelené páteři" směrem na Nový rybník. Vzhledem k tomu, že tato komunikace skutečně částečně slouží jako obslužná k rodinným domům, může zde docházet ke konfliktním situacím. Návrh: Veřejný pořádek - zrušení nebo alespoň částečné zrušení garáží za Korunou, dokončení rekonstrukce domů. V tuto chvíli se domníváme, že nepořádek zde dělají především dělníci investora. Po dokončení rekonstrukce by se naopak mělo jednat o klidnou lokalitu (s výjimkou zmíněných garáží). V okolí garáží se dále zdržují osoby bez přístřeší, se kterými pracuje Odbor sociálních věcí a zdravotnictví, Centrum sociálních a zdravotních služeb města Příbram a Asistenti prevence kriminality. Doprava - možností by mohlo být vybudování parkovacích míst (zpevnění ploch) v okolí finských domků, pro osoby, které zde žijí nebo dochází na blízké dětské hřiště. Řezáč Luboš, zástupce velitele městské policie.
02.06.2018 19:56:51 - Zuzana
Dobrý večer pane starosto, jen malou připomínku k bydlení v naší bývalé klidné lokalitě, na kterou se neustále zapomínalo/ v zimě úklid sněhu, pokud jsme se nepřipomněli stříhání keřů okolo silnice a pod. /, jakoby k Příbrami nepatřila. Jedná se Březnickou ulici u tzv. obecních domů. Nevím, jestli je Vám známo, co s opravovaným domem nový majitel zamýšlí, ale už teď se hrozíme toho, co se zde bude dít. V některých bytech jsou již nastěhovaní noví nájemníci a je to již teď katastrofa. Zrovna nyní, hrozný křik, nepořádek, rozbíjené sklo, pokud to bude pokračovat i v dalších bytech , tak to bůh s námi. To z jedné strany a z druhé strany, kde vede cyklostezka, neustálé konflikty s procházejícími, kterým nevysvětlíte, že sem máme vjezd do garáží a na úseku podél finských domků platí stejná pravidla, jako na silnici a máme sem vjezd povolený, vzhledem k tomu, že zde máme všichni garáže a vjezdy a vstupy do domů / alespoň tak mi to bylo řečeno městskou policií/, nevím jak se zachovat, kdy jedete domů a pán jde prostředkem cesty a nechce se uhnout , začne Vás slovně napadat. Zda volat příslušníky, aby mu to vysvětlili, to by zde museli být neustále. Mám obavy, že se to bude za chvíli řešit jak se říká stručně ručně. Opravdu ze situace u nás v ulici nemám dobrý pocit a myslím, že ne jenom já. Prosím Vás o Váš názor. Děkuji.
Odpověď - 04.06.2018 08:16:26
Vážená paní Zuzano, v domě na Březnické ulici, který byl v naprosto zdevastovaném stavu, bydleli pouze ty nejslabší sociální skupiny, se kterými mohly být problémy. Dům byl prodán a pokud je mi známo, měly tam vzniknout nové byty. To měl být způsob, jak situaci v této oblasti zklidnit. Teprve od Vás se dozvídám,, že do nově zrekonstruovaných bytů se měli nastěhovat problémoví nájemníci a také se od Vás dozvídám, že investor si nechává tyto byty devastovat. Je to pro mne překvapivá zpráva a pokusím se zjistit, o co jde. Pokud byste měla nějaký návrh na změnu dopravního značení, které by řešilo i druhý problém, o kterém píšete, neváhejte mi o něm napsat. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
02.06.2018 06:41:50 - Eva
Dobrý den, chtěla jsme se zeptat zda by do Milínské ulice nešel dát také radar kvůli bezpečnosti chodců. Děkuji
Odpověď - 04.06.2018 08:06:56
Vážená paní Evo, umístění radaru do ulice Milínská je v přípravě. Prosím o trpělivost, vyřízení radaru do Rožmitálské ulice trvalo téměř dva roky. Proces, který je již v Milínské ulici rozběhnut, odhaduji ještě na několik měsíců. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
01.06.2018 20:02:34 - Prosíková Jindřiška
Pěkný večer i víkend, pane starosto, prosím o informaci: je ještě nějaký řád v otevírání a zavírání bočních dveří vedoucích do vnitřku svatohorských schodů. Ještě vloni byly nad vchody cedulky, od kdy - do kdy jsou dveře otevřeny a schody bývaly zpřístupněny. Zajišťovala to Městská policie Příbram. Cedule ze zdí zmizely a už čtyřikrát se mi v posledních dnech stalo, že během dne (mezi 11. - 15. hodinou) byly troje dveře zavřené. Není to příjemné zvláště teď, kdy se člověk musí vracet pěšinou pod areálem k bazilice a proti němu se vyřítí z kopce v plné rychlosti mládež na kolech. Není prakticky kam uhnout. Proto bych - a nejen já - raději využívala průchod některými z postranních dveří tak, jak tomu bývalo donedávna. Děkuji za odpověď. Prosíková
Odpověď - 05.06.2018 08:12:13
Vážená paní Prosíková, k Vašemu dotazu týkající se otevírání a zavírání bočních dveří vedoucích do vnitřku svatohorských schodů si Vám dovoluji sdělit následující. Městská policie každý den odemyká a zamyká hlavní dveře v dolní části schodů. V letním období jsou dveře otevřené od 6:00 do 17:00 hodin, v zimě pouze do 15:30 hodin. To, že jste narazila na zavřené boční dveře, je s velkou pravděpodobností způsobeno tím, že návštěvníci schodiště, ať už úmyslně nebo neúmyslně, zavřou boční dveře na petlici zevnitř. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
01.06.2018 15:11:26 - Tomáš
Dobrý den dne 20.3.2018 jsem měl dotaz kdy se začne opravovat jáma (obtok obory) v ulici Podskalí .Dne 22.3..jste odpověděl až to klimatické podmínky dovolí. Zapomněl jste mi napsat kterého roku děkuji Tomáš krajčir
Odpověď - 05.06.2018 08:03:00
Vážený pane Tomáši, dovoluji si Vám přeposlat vyjádření Odboru investic a rozvoje města. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
Odpověď - 05.06.2018 08:03:56
Obtok Horní Obory je v horším technickém stavu než se předpokládalo. Pracuje se na novém technickém řešení, následně proběhne výběr zhotovitele. Ing. Milan Štufka, vedoucí OIRM.
31.05.2018 07:27:24 - Kučera
Dobrý den, pane starosto,
děkuji za částečnou odpověď.
Ptal jsem se mimo jiné, proč není možné informaci o pověřenci pro ochranu osobních údajů zjistit ani z webových stránek Města Příbram ani z webových stránek škol, jejichž zřizovatelem je Město Příbram. Na stránkách Odboru školství není žádná informace o GDPR. Odpověď vedoucí Odboru školství považuji za velmi, velmi nedostatečnou, neboť kdo jiný by měl občanům poskytnout úplné informace?
Pane starosto, kde tyto informace jako občan dostanu, když ne od Odboru školství?
Další má otázka byla, zda mají školy zřizované Městem Příbram připravené směrnice k této věci na svých webových stránkách. Avšak ani na tuto otázku jsem nedostal odpověď. Na tuto otázku je přece jasná odpověď – ano, mají a jsou připraveny na webových stránkách škol a pověřencem je …… a nebo ne nemají (a pak se stala někde chyba).
Předem děkuji za přesnou odpověď na mé otázky
Kučera
Odpověď - 01.06.2018 08:29:28
Vážený pane Kučero, dovoluji si přeposlat rozšířenou odpověď na Váš předchozí dotaz týkající se GDPR. Pokud bych měl vyjádřit svůj osobní názor na celou záležitost, považuji ono obrovské úsilí, které musí všechny úřady vč. soukromé sféry vynaložit za velmi velmi spornou a nepřipravenou investici. Mluvil jsem s mnoha starosty malých i větších obcí a nepotkal jsem jediného, který by považoval záležitost GDPR za přínosnou. Budeme se snažit splnit tuto nám uloženou zákonnou povinnost a nakrmíme řadu privátních kapes až do výše, jak bude nezbytně nutné. Z mé zkušenosti vyplývá, že o GDPR se zajímají především ti, kteří na ní chtějí vydělat. Děkuji a zůstávám s pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
Odpověď - 01.06.2018 08:31:42
Město Příbram zorganizovalo v průběhu přípravného období, tj. v době před dnem nabytí účinnosti nového nařízení EU GDPR, seminář pro ředitele jím zřizovaných škol a školských zřízení týkající se této problematiky. Ředitelé, jako vedoucí pracovníci organizací se samostatnou právní subjektivitou, řeší tuto problematiku v rámci svých kompetencí samostatně. Na povinnosti zveřejnit informace týkající se GDPR na webových stránkách škol a školských zařízení byli ředitelé upozorněni před datem nabytí účinnosti nařízení, nicméně na základě Vašeho podnětu, za který Vám děkuji, byli ředitelé škol a školských zařízení vyzváni Odborem školství, kultury a sportu MěÚ, aby, pokud tak již neučinili, informace týkající se GDPR na webových stránkách škol/školských zařízení zveřejnili. Co se týká webových stránek města – oblast školství, jsou koncipovány tak, aby občan získal informace týkající se školství jako takového. Pro zjednodušení vyhledávání informací obsahují i aktivní „prokliky“ na webové stránky jednotlivých škol a školských zařízení. Ing. Lea Enenkelová vedoucí Odboru školství, kultury a sportu, tel.:318402451.
30.05.2018 09:51:51 - Prosíková J.
Pěkný den, pane starosto, připojuji se k dotazu - stížnosti Pana Jindřicha z 29. 5. týkající se rušení klidu v noci až do ranních hodin individui posílenými alkoholem i počtem svých kumpánů. Bohužel, netýká se to zdaleka jen Rynečku, ale i přilehlých ulic. Od laviček u cyklostezky se jejich řev a blábolení rozléhá do Průběžné ulice a dál. I ti, kteří mají okna z domů v Milínské do Průběžné, chtějí-li se vyspat, musí na noc okna zavírat, i kdyby nechtěli, spát se v tom hluku prostě nedá. Pravda je, že policie po zavolání přijede, domluví dotyčným, a ti se většinou přesunou o kousek dále. Ale stává se to i v opačném směru, takže tyto "akce" nevycházejí pouze z návštěv zmíněné hospody. Skupina mládeže se usídlí jinde (před domy v Průběžné ul., na lavičkách poblíž, na trávníku) a po domluvě policií se jen přemístí jinam. S teplými nocemi a konzumací alkoholu, který mají při sobě, těchto "úkazů" přibývá každoročně. Děkuji za vstřícnost i za další spolubydlící. Prosíková J.
Odpověď - 30.05.2018 15:19:46
Vážená paní Prosíková, odvolávám se tímto na zodpovězený dotaz panu Jindřichovi. Děkuji za podnět a zůstávám s pozdravem. Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
30.05.2018 07:39:25 - Kučera
Dobrý den, pane starosto,
chtěl jsem se zeptat, kdo je pověřencem pro ochranu osobních údajů pro školy zřizované Městem Příbram, v souvislosti s platností GDPR od 25.5.2018. Nikde jsem tuto informaci na stránkách Odboru školství nenašel, ačkoliv by to měl být údaj dostupný pro veřejnost. Proč tento údaj není nám občanům k dispozici?
Mají školy tuto informaci na svých webových stránkách? Mají školy v Příbrami připravené směrnice k této věci na svých vlastních webových stránkách? Proč Odbor školství tyto informace nezveřejnil? Kde jsou vlastně zveřejněny informace o ochraně osobních údajů ve školách a školských zařízeních?
Děkuji za odpověď
Kučera
Odpověď - 30.05.2018 15:14:07
Vážený pane Kučero, dovoluji si Vám přeposlat stanovisko vedoucí Odboru školství, kultury a sportu Ing. Enenkelové. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
Odpověď - 30.05.2018 15:17:04
Vážený pane Kučero, školy a školská zařízení jako příspěvkové organizace města s právní subjektivitou mají povinnosti vyplývající z nařízení EU GDPR zcela ve své kompetenci. S pozdravem Ing. Lea Enenkelová, vedoucí Odboru školství, kultury a sportu tel.: 318402451.
29.05.2018 18:17:20 - Prosíková j.
Dobrý den, pane starosto, před domem č.114 v Milínské ul. byl před časem rozkopán chodník, Po ukončení prací zůstal nezaasfaltován. Pomalu se mezi ním a původní navazující asfaltovou plochou chodníku tvořila prasklina. Teď už je to díra, která se den ode dne zvětšuje. Prochází tudy denně mnoho lidí, i s kočárky a malými dětmi. Chůze je nebezpečná zejména za tmy, ve dne se díře lidé vyhýbají. Nevím, nehrozí-li propad ještě větší (urychlený např. dešti), a také zda se touto situací už někdo kompetentní nezabývá. Pro jistotu proto na ni upozorňuji a děkuji za odpověď. Prosíková
Odpověď - 30.05.2018 08:38:48
Vážená paní Prosíková, děkuji za upozornění, které obratem předávám Technickým službám města Příbrami. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
Odpověď - 30.05.2018 15:09:43
Vážená paní Prosíková, oprava povrchu chodníku před domem č.p. 114 v Milínské ulici, Příbram III, byla projednána s 1.SčV a.s. Příbram, která zde prováděla výkopové práce pro odstranění poruchy na vodovodním řadu. Dne 30.05.2018 bude provedeno zasypání otvoru v chodníku a povrch upraven provizorně frézovanou živičnou drtí. Následně v co nejbližším možném termínu bude chodník znovu zaasfaltován. Eva Palivcová, referent Samostatného oddělení silničního hospodářství, tel.: 318402553
29.05.2018 07:08:35 - Pan Jindřich
Dobrý den,Co můžete udělat pro nás slušně občany.Co bydli na Rynečku co bydlí v blizkosti hospody na Ružku .Normální človek co chodí do práce se nemá šanci v klidu vyspat .Neustálé hulákání do ranních hodin z toho pajzlu nebo před ním .Když zavolám Městskou Policii přijedou udělají bububu a odjedou a za 5 min je to to samé můj nazor zdilí tričtvrte obyvatel Rynečku nevím na koho se obrátit aby nám pomohl dekuji za odpověď.
Odpověď - 30.05.2018 09:03:44
Vážený pane Jindřichu, se vším co píšete, souhlasím a jsem informován o tom, že městská policie často v této lokalitě zasahuje a to především z důvodu rušení nočního klidu. Toto rušení klidu není způsobeno apriori činností samotné provozovny, ale jedná se o hluk venkovní, způsobený podnapilými hosty. Obecní živnostenský úřad již kontroloval tuto provozovnu a nezjistil porušení živnostenského zákona. V těchto kontrolách budeme pokračovat. Žádný odbor městského úřadu ani žádný jiný úřad nemá pravomoc omezit provozovnám jejich otevírací dobu. Jediné, co můžeme nadále činit je to, že na zavolání občanů bude městská policie operativně reagovat a hlučnější občany bude napomínat, eventuálně pokutovat. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
26.05.2018 22:17:49 - Prosíková J.
Dobrý den, pane starosto, píšu Vám znovu v záležitosti motorkáře, který už minimálně od srpna 2015 řádí po Příbrami. Tehdy jsem se na Vás obrátila, jak je možno zajistit bezpečnost každého, kdo užívá vozovky jako chodec či řidič, když toto individuum vyjede do ulic předvést, co ON a jeho mašina dokáže. Mne tehdy málem srazil na přechodu u Nováku v plné rychlosti, kdy jel navíc po zadním kole. Vždy po zimě nastane "jeho" doba, kdy je ho možno vletu zahlédnout, ale hlavně hodně hlasitě a daleko slyšet, když se řítí např. ul. Osvobození, Březnickou, Čsl. armády (trasa, kterou vnímám já) oběma směry. Ve všední den, ale nejvíc si užívá víkendů, kdy jsou silnice takřka prázdné. Dopoledne, odpoledne, večer. Nevím, pokročila-li od r. 2015 městská policie v pátrání po tomto tajtrdlíkovi, má-li vůbec na jeho stíhání srovnatelné vozy... Prosím Vás, dá se vůbec nějak takové zvůli ohradit, zabránit mu v jeho počínání? Připadám si v tomto obhledu bezmocná a asi nebudu sama. Děkuji za odpověď, Prosíková J.
Odpověď - 30.05.2018 08:44:00
Vážená paní Prosíková, Městská policie Příbram provádí v ulicích města pravidelně měření rychlosti, během kterého se často podaří změřit a vyřešit přestupek i s řidiči motocyklů. Řešení jejich přestupků za běžného provozu je pak ojedinělé. Hluk, který je doprovázen provozem motocyklu, není přestupkem. Pokud je motocykl technicky způsobilý a jeho řidič vlastní příslušné řidičské oprávnění a neporušuje bezpečnost a plynulost silničního provozu, jedná se pouze o velmi nepříjemný doprovodný jev provozem motocyklu pro ostatní občany. Strážníci se během své pracovní činnosti nesetkávají s přestupky jako je jízda po zadním kole apod. V takovém případě by samozřejmě byli na území města oprávněni řidiče zastavit a jeho přestupek proti BESIP na místě vyřešit nebo předat správnímu orgánu. Na podobné jednání bude znovu upozorněn Dopravní inspektorát Policie ČR, aby policisté v uvedených lokalitách prováděli namátkové kontroly. Zda byl však kontrolován, případně trestán tento konkrétní řidič, nelze sdělit v případě policejních kontrol ani při měření rychlosti MP. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
25.05.2018 10:51:30 - Petr Walczysko
Dobrý den pane starosto,
na základě včerejších záplav obytných domů v Lazci žádat:
1) zmapovat a provést rozbor příčin záplav rodinných domů v Lazci (včera jsem zde viděl jen redakci Pribram.cz),
2) zhodnotit stav kanalizace povrchové vody v Lazci se zaměřením na její průchodnost a kapacitu,
3) zhodnotit účinnost dodržování všech opatření v nově budovaných lokalitách rodinných domů se zaměřením na zachycování nebo svádění povrchové vody do kanalizace,
4) na základě zjištěného stavu přijmout taková protizáplavová opatření, aby se eliminovaly následky záplav rodinných domů a ne jak je tomu doposud, že stav se neustále zhoršuje a následky narůstají.
Odpověď - 28.05.2018 08:50:54
Vážený pane Walczysko, děkuji za návrhy, které jsem předal Odboru životního prostředí ke zpracování. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
25.05.2018 09:44:55 - Daniela
Dobrý den pane starosto, na základě i včerejšího počasí bych měla dotaz. Moje děti navštěvují 7 ZŠ, jsme ze Žežic. Už jednou jsem upozorňovala na to, že se sice vybudoval ochranný plot kolem školy, kvůli bezpečnosti dětí, opravili se zastávky, ale spojení MHD např. do Žežic přes 7ZŠ bylo zrušeno. Děti musejí chodit na zastávku přes nejrušnější křižovatku v této oblasti a to u OBI - kruhový objezd, která není ani chráněna proti nepřízni počasí. Včera děti čekali po vyučování v tom nejhorším dešti kolem cca 20 min na autobus, nepřeji Vám vidět jak dorazily domů. Můj dotaz zní: 1/ Neplánuje MHD změnu jízdního řádu a to v podobě zavedení spoje kolem 7ZŠ, kterou navštěvuje cca 600 dětí? 2/ Bude zastávka u OBI v budoucnu opatřena aspoň přístřeškem, kde by se mohli cestující schovat v nepřízni počasí? Děkuji za odpovědi
Odpověď - 30.05.2018 08:51:23
Vážená paní Danielo, níže si dovoluji přeposlat stanovisko Samostatného oddělení silničního hospodářství. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města. Stanovisko: Přímé spojení linkami MHD Příbram ze Školní ulice do Žežic fungovalo historicky do roku 2008. K jeho zrušení došlo provedením optimalizace MHD Příbram, která probíhala od roku 2008 do roku 2009. Nový model MHD, který tehdy vznikl, byl zveřejněn a bylo možno ho po dobu šesti měsíců připomínkovat. Před samotným schválením bylo nové vedení linek projednáno s Osadním výborem Žežice, který provedené změny akceptoval. Ze všech částí města jsou vedeny tzv. „školní spoje“, ale pouze v ranních hodinách na začátek vyučování. Takto je veden i spoj ze Žežic k 7. ZŠ na ulici Školní (spoj č. 27, linky 2 B). Zavedení dalšího spoje linky 2B kolem 7.ZŠ není technicky možné. Jednak schválená trasa linky 2B nevede Školní ulicí a jednak, vzhledem k časovému rozptýlení konce vyučování, u žádné z linek MHD nelze vést speciální „školní spoje“ v odpoledních hodinách. V odůvodněných případech lze pouze přizpůsobit časovou polohu jednotlivého spoje, pokud je to technicky možné. V tuto chvíli jsou však změny jízdních řádů uzavřeny. Termín k podání připomínek byl do 01.03.2018. Co se týká výměny zastávkových přístřešků na zastávce Žežická, do budoucna je počítáno s výměnou čekárny na zastávce ve směru do města. Protože přístřešky na této zastávce nejsou umístěny na pozemcích města, příprava rekonstrukce je o něco složitější. Na zastávce na opačné straně, vzhledem k zachování průchodnosti chodníku, není možno umístit přístřešek jiného typu, než kterým je zastávka nyní vybavena. S pozdravem Ilona Trochová, 318 402 552.
25.05.2018 00:41:12 - Tomáš Mosler
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na podrobnější informace o předpokládané změně dopravního zatížení některých ulic v Příbrami po realizaci jednotlivých částí obchvatu. (Hovořil jste o tom při posledním zasedání zastupitelstva, kde jsem k tomuto měl v závěru dotaz.)

- Můžete mi prosím napsat či zkopírovat (nebo poslat e-mailem, ale myslím, že toto bude zajímat i další občany), jak by se po dokončení jednotlivých etap obchvatu mělo změnit zatížení ulic Milínská, Školní, Březnická (nebo Čs. armády) a Husova?
(Případně i dalších ulic, ale v tuto chvíli mě zejména zajímá, jak se dle odhadů při zvažovaném samostatném zprovoznění 2. části Bohutín-Brod změní intenzita dopravy přes Březové Hory a přes starou Příbram. Přijde mi, že dokud nebude obchvat celý, část vozidel, směřujících od Bohutína k velkému "kruháči" a na Prahu či Benešov, bude z obchvatu pokračovat nikoli na výpadovku na Milín, ale do starého města, kde je už dnes situace problematická.)

- Pokud údaje a odhady k některým ze čtyř uvedených ulic nemáte od příslušných centrálních úřadů k dispozici (nebo pokud tyto údaje platí u některých ulic jen pro variantu s kompletním obchvatem), můžete dotyčné úřady při příštím jednání o obchvatu požádat o jejich poskytnutí, případně o jejich zpracování?

- Prosím také o zprávu, zda uvedené hodnoty již počítají s dálnicí D4 vedoucí až k Milínu, nebo se stávající trasou dálnice.

Děkuji za odpověď.
Odpověď - 28.05.2018 09:01:22
Vážený pane Moslere, údaje, které žádáte, jsou součástí prognózy intenzit dopravy, což je dokument, který zpracovala společnost VALBEK pro ŘSD. Z této analýzy vyplývají scénáře pro případ nulové varianty, kdy se neudělá nic, dále varianta č. 1, kdy bude postavena pouze 2. část JVO a nakonec varianta č. 2, ve které je počítáno s dostavbou 1. a 3. části JVO. Tyto 3 varianty jsou navíc rozepsány pro roky 2027, kdy se předpokládá uvedení do provozu první stavby a 2045, kdy se již počítá si s dálnicí D4. Analýza je rozsáhlá a já se proto omezím na základní čísla vztahující se k prognóze pro rok 2027 a ulice, které jsou uvedeny. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
Odpověď - 28.05.2018 11:15:28
Vážený pane Moslere, výše uvedené údaje si Vám dovoluji přeposlat do mailu. Zkopírovat tabulku do sekce Otázky a odpovědi není možné z technických důvodů. Děkuji za pochopení a zůstávám pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
23.05.2018 07:52:19 - Jana Dvořáčková
Dobrý den, bylo by možné využít některý z pozemků města ke vzletu balónu?
Jde o to, že moje máma má v září 60. narozeniny a let balónem si přála. Podle provozovatele si ale zákazník musí zajistit místo odletu, (tedy pokud chce privátní letenku - pouze pro členy rodiny), o což bychom stáli. Existuje ještě klasická letenka s určeným místem odletu, ale s cizími lidmi v koši balónu. To nechceme. Chtěli jsme mámě udělat radost soukromou akcí. Jenomže háček je v tom, že rodiče - teď rok - bydlí v podnájmu ve Višňové. Starosta Višňové tvrdí, že k tomuhle žádné vhodné pozemky nemá. Ptala jsem se tedy (přes kolegyni v práci, která má ve Višňové otce), po nějakém soukromníkovi, který by mi odlet umožnil. Ukázalo se, podle slov onoho otce mé kolegyně, že vztahy mezi lidmi ve Višňové stojí za houby, ale že se mám obrátit na ZD Dlouhá lhota, která má ve Višňové údajně nějaké vhodné pozemky.
Inu, obrátila jsem se, a teďka se prostě několik dní dohaduji s panem Karasem, jemuž by taková akce problém nedělala, ale zaboha z něj prostě nemůžu dostat konkrétní lokaci. V posledním mailu mi píše, že je vlastně jedno, odkud ten balón poletí, jestli z jeho pozemku, nebo z pozemku někoho jiného. S tím ale pro změnu zase nesouhlasím, protože jinak by provozovatel letu nechtěl povolení vlastníka.
Prostě jsem z takové situace už slušně na prášky a nechci fakt nic jiného, než přijet k poli, nechat tam rozbalit balón a v polovině září (13. - 16. 9.) frnknout do oblak. Pozemek by kolem neměl mít překážky ve formě drátů a stromů - to by byl průšvih :).
Dokážete mi nějak pomoci?
Dokud nebudu mít nějaké konkrétní vyjádření, nemůžu koupit letenku. Jde řádově o dvacet tisíc, které prostě nechci zbytečně vyhodit.

Děkuji za ochotu a odpověď
Dvořáčková Jana
Odpověď - 24.05.2018 09:45:06
Vážená paní Dvořáčková, shodou okolností jsem majitelem pozemků v těsné blízkosti Svaté Hory, odkud by bylo možno z rozsáhlé travnaté plochy bez problémů odstartovat. Samotného by mě zajímalo, jak taková věc vlastně probíhá. Spojte se prosím s mojí asistentkou, pí Smolkovou 318 402 229, která Vám poskytne můj osobní telefon. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
  1 |…| 20 |…| 40 | 41 |…| 66 |…| 90