0 0 0

Městská policie

Otázky týkající se bezpečí a kriminality ve městě.

Pošlete svou otázku:

Jméno (zobrazí se u otázky):   E-mail (nezobrazuje se veřejně):
 
Text otázky:
 
Opište kontrolní kód:
Kontrolní kód
 
  Souhlasím s podmínkami odeslání otázky.
Informace o zpracování osobních údajů
 


Otázky a odpovědi:

Vyhledávání:
   
  1 |…| 16 |…| 33 | 34 |…| 36 |…| 37  
30.03.2009 09:34:57 - Scout
Dobrý den, zajimalo by mne, zda Městská policie či Policie ČR ve spolupráci s příbramskou radnicí mají nějaký koncept či postupy v boji s příbramskými sprejery. K dominantní skupině v PB se již delší dobu řadí členové drkolnovské skupiny AREA (nápisy A5!, FSR atd.), jejichž podpisy se najdou na většině příbramských domů, zastávek, dopr.značek aj. Jejich přezdívky, totožnost i adresy se dají lehce zjistit, přesto množství podpisů, a tím i poškozených fasád či jiných ploch, narůstá. Je to tím, že se pasivně čeká, až je policie "náhodou" chytne někde při činu či až se dotčeně ozve jeden z desítek poškozených majitelů - aby vzápětí byl "umlčen" poučením o výši škody, možnostech trestního oznámení apod., anebo se toto nějak aktivně řeší? Nestálo by zato, po vzoru jihlavských
radních, zveřejňovat jména těch, kteří byli pravomocně odsouzeni za sprejerství a jsou starší osmnácti let? Děkuji za odpověd.
Odpověď - 30.03.2009 14:41:19
Dobrý den, sprejerství je samostatnou skutkovou podstatou trestného činu poškozování cizí věci (§ 257b trestného zákona). Tohoto trestného činu se dopustí ten, kdo poškodí cizí věc tím, že ji postříká, pomaluje či popíše barvou nebo jinou látkou. U tohoto trestného činu z dikce zákona nevyplývá, že by škoda musela dosáhnout škody 5000 Kč, proto jakékoli poškození cizí věci postříkáním, pomalováním resp. popsáním barvou nebo jinou látkou bude naplňovat skutkovou podstatu trestného činu. Protože Městská policie Příbram není oprávněna provádět vyšetřování trestných činů, každý případ sprejerství předává Policii ČR jako podezření ze spáchání trestného činu. Oznámit toto protiprávní jednání na Policii ČR může také kdokoliv, tedy svědek tohoto jednání nebo osoba poškozena tímto trestným činem. Tolik jen na úvod. Problematikou sprejerství se již v minulosti několikrát zabývala pracovní skupina prevence kriminality, která již v loňském roce zvažovala možnost vybudování legální stěny pro grafity v rámci Městského programu prevence kriminality (dále jen Program). Nakonec byly do Programu zahrnuty jiné, neméně významné projekty, které reagovaly především na největší bezpečnostní problémy ve městě (krádeže věcí z vozidel a přepadávání osob). Především se však ve městě dosud nenašly vhodné prostory pro realizaci tohoto projektu. V úvahu přichází např. lokalita poblíž areálu extrémních sportů (bývalý skatepark), kde již dnes mohou jeho návštěvníci „zdobit“ svými uměleckými výtvory zde nainstalované překážky. Občanské sdružení Toadstool, které má areál od města Příbram pronajat, připravuje v letošním roce v rámci slavnostního zprovoznění Dirtové dráhy pro kola tematickou soutěže v graffiti s doprovodným programem a přednáškou manažera prevence kriminality o trestní odpovědnosti a negativech sprejerství. Tím že jsou pro sprejery vytvořeny legální možnosti realizace, předchází se ničení městského a soukromého majetku. Dalším velmi účinným preventivním opatřením proti sprejerům je Městský kamerový dohlížecí systém a častá přítomnost hlídek strážníků městské policie a policistů v ulicích města. Zkušenosti městské policie jsou takové, že tam, kde je kamerový systém, k žádnému většímu sprejerství většinou nedochází, kde kamerový systém není, je sprejerství častější. Protože většina sprejerů realizuje svá „díla“ v noci, bývá obtížné je přistihnout přímo při činu. Příbramská městská policie průměrně třikrát za rok uspěje a zadrží sprejery při činu, ale je to pouze špička ledovce, protože často stačí sprejeři ještě před příjezdem hlídky na místo činu (na základě oznámení všímavého občana) většinou uniknout. Závěrem Vám chci poděkovat za Váš návrh, který může případně přispět k řešení této problematiky. Samozřejmě, že víme o přístupu Jihlavy k této problematice (včetně odměny ve výši 5 000,- Kč pro toho, kdo poskytne takovou informaci, která povede k usvědčení pachatele této trestné činnosti), stejně jako o dalších projektech v jiných městech České republiky (Most, Praha 6, Litvínov atd.). K řešení tohoto negativního jevu je nutné přistupovat komplexně a strategie města v přístupu k problematice sprejerství bude ve spolupráci s Policií ČR po zvážení všech možností z oblasti prevence a represe projednána v pracovní skupině prevence kriminality. Jednou z možností je např. častější využívání mobilní kamery Městské policie Příbram za účelem odhalení pachatele trestného činu sprejerství. S pozdravem JUDr. Milan Fára, manažer prevence kriminality
24.03.2009 16:11:22 - J.Srba
Vážený pane Hadrbolec, děkuji za stručné vysvětlení dané situace.Cením si práce policie a doufám že bude nadále pokračovat v započaté prevenci v této lokalitě.S pozdravem J.Srba
Odpověď - 25.03.2009 13:47:24
Vážený pane, děkujeme za Váš podnět a jsem rád, že se podařilo danou problematiku vyřešit, k čemuž výrazně přispěla i novela zákona o obecní policii. S pozdravem Ladislav Hadrbolec, zástupce velitelky MP Příbram
23.03.2009 17:11:31 - J.Srba
Vážený pane Hadrbolec,děkuji Vám za odpověď.Provedené opatření bylo provedeno velmi rychle.Pouze nevím zda botička bude tím správným řešením neboť nepojízdné vozidlo zde stojí již cca sedm měsíců a jeho majitel se z této lokality již odstěhoval....Ale i tak díky za řešení které snad odradí ostatní od nesprávného parkování.
Odpověď - 24.03.2009 09:39:59
Vážený pane Srba, novela zákona č. 553/1991 Sb. o obecní policii ve znění pozdějších předpisů dává od 1. ledna 2009 strážníkům nové oprávnění (viz §17a odst. 6 výše zmiňovaného zákona). Tímto způsobem bude řešen i tento případ. S pozdravem Ladislav Hadrbolec, zástupce velitelky MP Příbram
18.03.2009 17:25:06 - J.Srba
Dobrý den,na koho se můžu obrátit ohledně vraku auta které je zde zaparkováno již od léta 2008.Jedná se o červenou felicii v ulici Na vršku.Přesto že auto stojí již půl roku v zákazu zastavení,v místě kde se odbočuje ke garážím ještě se nestalo aby byl majitel(pokud nějaký existuje upozorněn nebo pokutován.Platí předpisy pouze pro někoho?Děkuji za odpověď.
Odpověď - 20.03.2009 11:19:04
Vážený pane Srba, situace v ulici Na Vršku je nám známa. V současné době bylo provedeno opatření, aby již ze strany provozovatele vozidla nedocházelo k porušování zákona. S pozdravem Ladislav Hadrbolec, zástupce velitelky MP Příbram
15.03.2009 13:16:48 - Jiřina
Dobrý den,bydlím v blízkosti Semtex klubu a potřebuji poradit,jak mám postupovat při řešení problémů.V Semtex klubu hraje hudba až do rána.Musíme spát se zavřeným oknem,jinak se prostě nevyspíme.Alkohol se čepuje do kelímků,takže každý pátek zde máme pod okny cca 30 opilých lidí,kteří se vesele baví.To vše až do rána,střepy,zbytky alkoholu,kelímky-prostě smetiště tu máme každou sobotu ráno!Majitel s teréním autem rozjezdil trávu a koleje bahna nám zdobí okolí.Kde si můžu stěžova?Mám každý pátek volat Městskou policii?Může odbor dopravy zamezit ničení zeleně a parkování na ní?Děkuji za odpověď.
Odpověď - 16.03.2009 11:31:23
Vážená paní Jiřino, pokud dochází dle vašeho názoru opakovaně k překračování hluku v místě, kde bydlíte, obraťte se prosím na Krajskou hygienickou stanici Středočeského kraje – územní pracoviště Příbram (Příbram I, U Nemocnice 85, tel. 318 622 055) s požadavkem na změření hluku. V kompetenci hygienických stanic je řešení stížností na hluk v mimopracovním prostředí (z výroben, dopravy, hudebních produkcí apod.), včetně provádění kontrolních měření. Ohledně zamezení poškozování zeleně, např. znemožnění vjezdu na městskou zeleň ohraničením plochy kůly apod. se prosím obraťte na Odbor správy silnic MěÚ Příbram (p. Škaloud 318 498 273). Samozřejmě, také se můžete při řešení aktuálně vzniklého problému obrátit na Městskou policii Příbram (bezplatná tísňová tel. linka 156). S pozdravem JUDr. Milan Fára, manažer prevence kriminality
10.03.2009 06:52:13 - Franta Příbram
Vážený pane doktore Fáro! Vše čtu pozorně, jen mne zaráží rozdíl mezi Vámi citovanými předpisy, povinnostmi a popisem činnosti městských strážníků a skutečností! Mám pro vás zajímavé foto ze včerejšího odpoledne z ulice Budovatelů, kde jste nechali umístit dvě(!) značky zákazu zastavení a český občan - řičič se rozhodl je považovat za ozdobu ulice. Kde je vidět preventivní činnost strážníků stran dodržování nařízení a jsou postihy provinilců takové, aby se neodvážili porušení předpisů opakovat. Dejtze mi kontakt na majl a já Vám ty fotografie pošlu. A už mi prosím necitujte to, co již dvakrát předtím!
Odpověď - 10.03.2009 09:02:04
Vážený pane Františku, zmiňované fotografie můžete zaslat a další poznatky sdělit panu Ladislavu Hadrbolcovi, zástupci velitelky MP Příbram (e-mail: ladislav.hadrbolec@pribram-city.cz), který má na starost výkon služby. Výše uvedené materiály můžete zaslat i mě, zajistím jejich předání. Osobně odpovídám za oblast prevence kriminality a informování občanů o činnosti MP Příbram (e-mail: milan.fara@pribram-city.cz). S pozdravem JUDr. Milan Fára
06.03.2009 10:06:35 - Soňa - Milínská ulice
Děkuji za odpověď pane Fáro,omlouvám se za duplicitní dotaz,ale když jsem příspěvek zadávala poprvé,neukázal se mi na nástěvce,proto jsem ho poslala ještě jednou.Možná mi dáte za pravdu,že každému komu se stane něco s autem,respektivě někdo něco udělá autem.( jak jsem již uváděla propíchnutou pneu,ukradený stěrač,rozbitá světla,utrhnuté dvířko od nádrže benzínu ) nikdo na Policii většinou nehlásí!! Takže by mě zajímalo jaké statistiky vedete?A možná otázka,která by mě zajímala nejvíce.Jak si ve Vašich statistikách vede Milínská ulice?Pokud nové vybudovaná kamera na Rynečku a bude alespoň trochu zabírat parkoviště,bude asi lepší parkovat tam...s pozdravem Soňa
Odpověď - 06.03.2009 15:12:02
Vážená paní Soňo, statistiky trestné činnosti vede Policie ČR, která má na rozdíl od obecných nebo městských policií pravomoc objasňovat a vyšetřovat trestné činy. Strážníci městské (obecní) policie jsou povinni jakékoliv podezření ze spáchání trestného činu neprodleně oznámit Policii ČR. Kriminalitu lze rozdělit na zjištěnou (evidovanou Policií ČR) a latentní (tedy Vámi zmiňovanou nehlášenou). V odborné literatuře se uvádí, že latentní kriminalita může být i několikanásobně vyšší než kriminalita zjištěná. Na latentní kriminalitě se podílí především tyto faktory: nízká sociální kontrola (do ničeho se neplést), tolerance (nejde o nic závažného), rezignace (stejně se to nevyřeší), obavy poškozených ze msty pachatelů a nízká úroveň právního vědomí (občané vůbec nevědí, že jde o trestný čin). Jak jsem již uvedl minule, kamerový systém má především funkci preventivní, tzn. odradit pachatele od úmyslu páchat v monitorovaných částech města trestnou činnost, protože je velká pravděpodobnost jeho zadržení při činu nebo těsně po něm. Nelze však zaručit, že v monitorovaných lokalitách nebude docházet k žádné trestné činnosti, ale je statisticky dokázáno, že po vybudování kamerového systému dochází v nově monitorovaných lokalitách k výraznému poklesu trestné činnosti. S pozdravem JUDr. Milan Fára
05.03.2009 11:40:05 - Soňa - Milínská ulice
Dobrý den.Tento týden jsem si přečetla noviny KAHAN-Zpravodaj Městského úřadu Příbram a chtěla bych mít zmíňku k článku "Vloni bylo méně kriminálních činů". Tento článek mě dost dorazil.Zajímalo by mě,kdo má pocit,že monitorovací systém v Příbrami je fungující?Já si to nemyslím.Pravděpodobně si to myslí,jen ti,kteří bydlí ve svých domečcích mimo Příbram a jsou v klidu.Bydlím v Milínské ulici a své auto parkuji na parkoviště k ulici přilehlé.Byť kamera je na jednom z domů v Milínské ulici,přijde mi,že je tam scela zbytečná.Místo toho,aby byla spokojená a ráda,že mé auto má někdo pod dohledem a nemusím se bát,že druhý den k němu přijdu a budu se jen divit.Bohužel to tak není!!!.Již několikrát jsem měla auto odřené,ukradený stěrač,propíchnutou a jednou ušlou pneumatiku.Nejsem jediná,která své auto našla ráno úplně v jiném stavu než večer parkovala.Vandalové,kteří se baví a ničí auta nikdo nedostihne a přitom je kamera kousek od parkoviště!!Nebylo by možné kameru natočit na parkoviště?Případně kamery v Příbrami zdvojnásobit,myslím si,že těchto rizikových míst je v Příbrami více.Skutečně si nemyslím,že hlídka se psem pohlídá za noc celou Příbram.Nehledě na to,že v článku Městská Policie Příbram je,že 9.2.někdo oznámil na Policii,že se někdo vloupá do zaparkovaného auta v Milínské ulici,o to horší je,že se to stalo v poledne 12:25hod.Opravdu by se tím konečně měl někdo zabívat!!Není to sranda,sranda to je maximálně pro ty,kteří auta ničí.
Odpověď - 05.03.2009 13:16:57
Vážená paní Soňo, na Vaši obdobnou otázku zaslanou do této rubriky dne 3. března 2009 jsem odpovídal včera, tedy 4. března 2009. Jen pro doplnění, mohu Vás ujistit, že Vámi zmiňovaná kriminality není vedení města Příbram, Městské policii Příbram a ani Policii ČR lhostejná. Na základě společných schůzek výše uvedených subjektů jsou průběžně přijímána další opatření s cílem snížit trestnou činnost ve městě, a to jak s oblasti prevence kriminality (viz zmiňované rozšiřování kamerového systému, osvětlení rizikových míst atd.) tak i v oblasti výkonu služby (společné hlídky policistů a strážníků, intenzivnější hlídková činnost v rizikových lokalitách, vzájemná koordinace pohybu jednotlivých hlídek ve městě apod.). S pozdravem JUDr. Milan Fára
05.03.2009 06:54:18 - Franta Příbram
Vážený pane doktore! Z Vaší odpovědi jsem získal dojem, že strážníci městské policie namísto toho, aby prováděli pravidelné a časté pochůzky s cílem chránit bezpečí občanů a majetek města před devastací, sedí na služebně a čekají, až jim horlivý občan zavolá, že se mu něco nezdá! Že se nestydíte vůbec něco takového napsat! Speciálně v Čechovské ulici kolem takovéto situace - parkování na trávníku - členové MP několikrát projeli a bez povšimnutí! A proč toleruje MP parkování služebních a firemních vozidel, obzvláště typu Tranzit, na parkovacích místech před obytnými domy, přestože tam firma sídlo nemá! Jak chcete při svých "vzletných" citacích zákona zajistit bezbariérový přístup hasičů a záchranné služby do objektů, když je vám tato situace jedno. Jedinou reakci, kterou jsem zaregistroval, je že s tím nikdo nepočítal a nedá se s tím nic dělat. A Vaše řešení: jedna policistka na tak rozsáhlou oblast jako je okolí Čechovské a Fialky! A navíc je vidět jen na přechodu u školy, což je sice dobře, ale málo!!!
Odpověď - 05.03.2009 13:01:07
Dobrý den, nevím zde jste pozorně četl odpověď na Váš předcházející dotaz, kde je uvedeno „Mimo činnost okrskářů dohlíží na veřejný pořádek a bezpečnost ve městě po celých dvacet čtyři hodin denně 2 až 3 dvojčlenné pěší nebo motorizované hlídky strážníků“. Z výše uvedeného vyplývá, že vedle okrskářů jsou neustále v ulicích města další 2-3 hlídky strážníků, které jsou ve večerních a nočních hodinách pětkrát v týdnu doplněny o hlídku se služebním psem. Nechci se zde podrobněji rozepisovat na téma hlídková činnost strážníků Městské policie Příbram a parkování ve městě, protože v této rubrice již bylo zveřejněno několik stanovisek MP Příbram k této problematice a nerad bych se opakoval. Pokud se chcete dozvědět podrobněji o činnosti strážníků v ulicích města nebo máte zájem řešit konkrétní problém spadající do kompetence městské policie, obraťte se prosím přímo na zástupce velitelky MP Příbram Ladislava Hadrbolce (tel. 318 624 245). Podrobnější informace z oblasti prevence kriminality ve městě Vám rád sdělím osobně nebo telefonicky (tel. 318 624 245). S pozdravem JUDr. Milan Fára, manažer prevence kriminality
03.03.2009 12:45:33 - Soňa - Milínská ulice
Dobrý den.Dneska jsem si přečetla Kahan - Zpravodaj Městského úřadu Příbram a velice mě zaujal článek VLONI BYLO MÉNĚ KRIMINÁLNÍCH ČINŮ!Dovolím si poopravit Vaši větu v článku,která byla. FUNGUJÍCÍ MONITOROVACÍ KAMEROVÝ SYSTÉM.Jelikož podle mého je nefungující!!!!!Samozřejmě na prostranství,kde je kamera se opravdu žádná trestná činnost většinou nespáchá,s tím souhlasím.Bydlím v Milínské ulici a parkuji na parkovišti k ulici přilehlé,již několikrát jsem měla auto odřené,propíchnutou a jednou ušlou pneumatiku a jednou i dokonce ukradený zadní stěrač.Již čekám na něco dalšího,až přijdu k autu a budu jen valit oči.Proč kamera,která je na na jednom z paneláku v Milínské ulici je natočená,tak naprd?!! Proč pokud nahlásíme loupěž zaparkovaného vozu na parkovišti zmiňovaném,které přitom stálo uprostřed parkoviště pod světlem,tak nám Policie pošle vyjádření \" VINÍK NEZNÁMÍ\".Bodeť by ne,když kamera funguje na 2 věci.Jak se říká,vzít a vy.....Bude se konečně dělat něco s tím,aby se toto nestávalo a nebo konkrétně kameru natočit,tak aby případně pomohla k vyřešení krádeže?Opravdu se na tomto parkovišti stává hodně trestních činů.Myslím,že takto rizikových míst je v Příbrami více a stálo by za zvážení,minimálně zdvojnásobit kamery!!!Nehledě na to,že v dalším článku MĚSTSKÉ POLICIE PŘÍBRAM je přestupek z 9.2. v 12:25 a ejhle Milínská ulice-vloupání do zaparkovaného vozu.
Odpověď - 04.03.2009 16:05:35
Vážená paní Soňo, jednotlivé kamerové body jsou navrženy na základě statistiky trestné činnosti a na základě doporučení Policie ČR. S ohledem na tyto skutečnosti je MKDS (Městský kamerový dohlížecí systém) nainstalován v místech, kde docházelo nejčastěji k páchání trestné činnosti. Monitoring MKDS je od jeho vybudování v Příbrami, tj. od roku 1999, prováděn nepřetržitě 24 hodin denně po 365 dní v roce strážníky městské policie (dále jen MP). Obsluha MKDS je sleduje veřejná prostranství a v případě zjištění protiprávního jednání ihned vyrozumět strážníky MP Příbram provádějící hlídkovou činnost v ulicích města a v případě, že se jedná o trestnou činnost, uvědomí obsluha MKDS zároveň i Policii ČR. V roce 2008 došlo v rámci projektu prevence kriminality k propojení výstupu z MKDS i na Obvodní oddělení Policie ČR v Příbrami a tak i policisté mohou MKDS nepřetržitě monitorovat. V současnosti má MKDS 10 kamerových bodů. Je nutné si uvědomit, že základní charakteristikou provozování a využívání MKDS je jejich preventivní funkce, tj. vytváření bezpečných zón v exponovaných lokalitách. MKDS je možno také využít pro aktuální koordinaci činnosti složek Integrovaného záchranného systému při závažnějším ohrožení bezpečnosti občanů, např. při živelních pohromách. MKDS je součástí celkové strategie prevence kriminality v určité lokalitě a má za úkol přispívat k minimalizaci trestné činnosti, ale nelze se domnívat, že kriminalitu zcela odstraní. I kamera, umístěná v dané ulici, má jen omezený dosah. Nemá takovou kapacitu, aby pokryla celou délku ulice. Obsluha MKDS pohybuje s jednotlivými kamerami dle aktuální bezpečnostní situace v monitorované lokalitě a jejím blízkém okolí, tak aby se pomocí MKDS odhalilo co nejvíce protiprávního jednání. Na základě porovnání počtu trestných činů a přestupků, spáchaných v monitorovaných lokalitách, s místy, která sledována nejsou, město Příbram uvažuje o rozšíření MKDS i v roce 2009 o další 3 kamerové body, které budou umístěny následovně: Ryneček 148 – Příbram III, ul. Brodská 106 – Příbram VIII, ul. Žežická 487 – Příbram VII (realizace tohoto záměru je závislá na výši státní dotace, kterou město na uskutečnění tohoto projektu požaduje). V těchto nově navržených lokalitách jsou zahrnuta i parkoviště, kde často dochází k vloupáním do vozidel (více podrobností v Městském programu prevence kriminality na rok 2009, který je občanům k dispozici na www.pribram-city.cz v sekci Bezpečnost ve městě). Přestože vybudování jednoho kamerového bodu stojí cca 350 000,- Kč, předpokládá se, že se síť kamer v dalších letech ještě rozroste. S pozdravem JUDr. Milan Fára
03.03.2009 07:16:36 - Franta Příbram
Mám dotaz: co dělá městská policie, když zrovna nepořádá anketu na téma jak jsou s její prací občané spokojeni? Jak je možné, že neochraňuje majetek města, když mohou v okolí křížových domů majitelé aut beztresně parkovat své miláčky na městské zeleni? Protože jsem hlídku MP v těchto místech neviděl už hodně dlouho!
Odpověď - 03.03.2009 10:09:57
Dobrý den, pokud máte na mysli aktuálně probíhající anketu Policie ČR, tak s tou nemá Městská policie Příbram nic společného. Městská policie Příbram vykonává úkoly, které jí ukládá zákon o obecní policii. Městská policie Příbram při zabezpečování místních záležitostí veřejného pořádku např. přispívá k ochraně a bezpečnosti osob a majetku, dohlíží na dodržování pravidel občanského soužití, dohlíží na dodržování obecně závazných vyhlášek a nařízení obce, podílí se na prevenci kriminality v obci, odhaluje přestupky a jiné správní delikty atd. Ve Vámi uvedené lokalitě se obdobně jako v ostatních částech města pravidelně pohybuje v pracovních dnech strážník-okrskář, který řeší v souladu se zákonem protiprávní jednání občanů. Mimo činnost okrskářů dohlíží na veřejný pořádek a bezpečnost ve městě po celých dvacet čtyři hodin denně 2 až 3 dvojčlenné pěší nebo motorizované hlídky strážníků. Pokud jste svědkem protiprávního jednání, můžete zavolat na bezplatnou tísňovou linku Městské policie Příbram (tel. číslo 156) nebo Policie ČR (tel. číslo 158) a strážníci nebo policisté budou vaše oznámení neprodleně řešit. S pozdravem JUDr. Milan Fára, manažer prevence kriminality
16.02.2009 16:28:41 - Jana
reakce na odpověď z 6. 2., k odpovědi pana Fáry Jarce H.
Dobrý den, přečetla jsem si odpověď pana Fáry, kde se krátce vyjadřuje k herně v ulici 28. října. Bohužel, město sice vydalo vyhlášku, ale pokud se hernám nadále prodlužují licence, je vyhláška k ničemu. To platí i o herně v ulici 28. října. Město ji sice zařadilo mezi místa, kde nesmějí být provozovány hrací automaty, ale zároveň ji prodloužilo licenci až do 31. 12. 2009.
Odpověď - 17.02.2009 09:41:54
Dobrý den, k této problematice Vám v současnosti nejsem schopen poskytnout žádné nové informace, než ty, které sdělila ve svých odpovědích na dotazy týkající se herny v ulici 28. října ze dne 4.1. a 11.1. 2009 vedoucí stavebního odboru paní Tomšovská v sekci „Otázky a odpovědi se stavebním úřadem“. S pozdravem JUDr. Milan Fára, manažer prevence kriminality
09.02.2009 21:28:41 - důchodce
Dobrý den, reaguji na několik Vašich odpovědí. Dne 27.1 jste odpovídal na dotaz, že v současné době není u městské policie volné místo. Dne 6.2. jste odpovídal, že je podstav u policie. Mám to chápat, že volná místa jsou, ale u policie ČR, nikoli u městské ? A ještě bych chtěla potvrdit, že ke rvačce před restaurací Kotel dne 23.1. 2009 skutečně došlo ! Je mi líto, že personál i někteří hosté takto reagovali. Možná došlo k dotazování právě těch hostů kteří se zmiňovaný den rvali před restaurací. Obsluha raději nic neviděla a odpověď hlídky v autě si dovedu také již představit. Škoda, že tentokrát nikdo událost nefotil a nezaslal do novin. Musím však podotknout, že lidé se na policii v Příbrami dost zlobí a lze tedy očekávat, že je při neplnění svých povinností budou fotit a fotit. Nám občanům totiž dochází zřejmě trpělivost. Mějte se v ulici lépe než mi obyčejní a neozbrojení občané a svým podřízeným tedy dál důvěřujte, ale prosím, prověřujte. To mi říká moje srdce a né špatně používané zákony.
Odpověď - 10.02.2009 08:13:23
Dobrý den, jsem potěšen, že pravidelně sledujete webové stránky města a sekci městská policie odpovídá. Správně jste pochopil, že je v Příbrami nedostatek policistů z řad Policie ČR, městská policie Příbram má všechna pracovní místa pro strážníky obsazena. Dále Vás mohu ujistit, že kontrolní činnost v rámci činnosti Městské police Příbram funguje na velmi dobré úrovni. S pozdravem JUDr. Milan Fára, manažer prevence kriminality
06.02.2009 14:39:58 - Jarka H.
Dobrý den, podle mne není divu, že byla přepadena dívka u bývalého Báňského úřadu. Kolem klubu SEMTEX (nebo jak se jmenuje)se neustále pohybují divná individua, feťáci apod. Já sama bych tam po setmění nikdy nešla, ale to není řešení. Policii tam není vidět, bydlím nedaleko, takže to mohu sledovat. Otázka zní, kdy už konečně vyjde do ulic i na sídlišti více příslušníků policie, aby se omezilo přepadávání. Třeba by stačilo měsíc posílit a pak by byl na chvilku klid a pak zase. To ne u nás ve městě se radši povolují herny (viz herna 28. října, kde bydlí starší osoby, které jsou většinou obětí přepadení). Už je toho až příliš. Bydlet ve městě, kde se člověk bojí po setmění jít přes náměstí, to je opravdu vizitka zastupitelů.
Odpověď - 09.02.2009 08:10:42
Dobrý den, současný stav v oblasti bezpečnosti ve městě ovlivňuje několik faktorů, a nemohu s Vámi souhlasit, že odpovědnost za stav kriminality v Příbrami nese především Zastupitelstvo města. Již několikrát jsem zde konstatoval, že ze zákona o Policii ČR nese jednoznačně největší odpovědnost za ochranu občanů, jejich života, zdraví a majetku Policie ČR, která má zároveň nejvíce pravomocí v této oblasti. Právě několikrát zmiňovaný podstav policistů ve městě a jejich nedostatek v ulicích města, je velmi závažným a klíčovým faktorem. Pokud nebude v Příbrami silná, stabilizovaná a plně funkční Policie ČR, nelze očekávat v nejbližší době výrazné zlepšení bezpečnostní situace. Zastupitelstvo města Příbram, které obecně závaznou vyhláškou zřídilo městskou policii, vynakládá na její provoz nemalé finanční prostředky a městská policie v rámci možností, které jí ukládá zákon o obecní policii, přispívá k ochraně života, zdraví osob a majetku. Ale nikdo nemůže očekávat, že městská policie sama vyřeší bezpečnostní situaci ve městě. Samospráva (města a obce) se především zaměřuje, vedle zabezpečování veřejného pořádku, na oblast prevence, ale i zde je nezbytná úzká spolupráce s Policií ČR. Právě na oblast prevence se vedle intenzivní hlídkové činnosti strážníků městské policie vedení města v současnosti soustředí. Mohl bych zde zmínit řadu projektů, které byly za loňský rok realizovány v této oblasti, ale jen bych se opakoval (viz řada odpovědí na předchozí dotazy). První konkrétní výsledky intenzivní práce v oblasti prevence kriminality se pouze výjimečně projeví ihned, a výrazný posun v počtu trestných činů spáchaných ve městě lze očekávat až za několik let. Souhlasím s Vámi, že není řešení nevycházet po setmění ven. Ale pokud budete dodržovat základní pravidla bezpečného chování, můžete riziko přepadení alespoň snížit. Především se pohybovat v dobře osvětlených místech, volit cestu, kde je větší pohyb osob nebo kde jsou instalovány kamery Městského kamerového dohlížecího systému (na monitorovaných prostranstvích k přepadávání, až na výjimky, nedochází). Je dobré nepohybovat se večer a v noci po městě osamoceně, vyhýbat se skupinkám podezřelých osob atd. Ohledně heren si Vám dovolím připomenout v loňském roce Zastupitelstvem města schválenou Obecně závaznou vyhlášku města č. 3/2008 o stanovení míst, kde mohou být provozovány výherní hrací přístroje, která reguluje počet hracích automatů ve městě. Takže ani v této oblasti není město Příbram nečinné. S pozdravem JUDr. Milan Fára, manažer prevence kriminality
28.01.2009 15:15:37 - občan
Dobrý den, děkuji za Vaši odpověď na popis události, která se uskutečnila před restaurací Velký Kotel v pátek 21.1.2009 cca ve 21 hod. Prosím velitelku MP paní JUDr. Jaroslavu Vodičkovou, aby zda je to možné, dala zde na vědomí jaká byla vyvozena personální odpovědnost u tohoto konkrétního případu. Velice děkuji za odpověď.
Odpověď - 09.02.2009 15:58:49
Dobrý den, na základě vašeho oznámení bylo dnešního dne provedeno v restauraci Velký kotel šetření k Vámi popisované události. Na místě byli k možnému incidentu ze dne 23. 1. 2009 vytěženi zaměstnanci restaurace a někteří ze stálých hostů. Dotazované osoby uvedli, že si večer dne 23. 1. 2009 ničeho podezřelého nevšimli a nezaznamenali žádnou potyčku (rvačku) před restaurací. Na základě těchto informací a sdělení strážníků, kteří byli na místě údajné potyčky, že jednání osob před restaurací nenaplňovalo znaky protiprávního jednání, Vám oznamuji, že strážníci postupovalo v souladu se zákonem. S pozdravem Ladislav Hadrbolec, zástupce velitelky MP Příbram
26.01.2009 17:06:43 - Lenka
jsou volná místa u městské policie?
Odpověď - 27.01.2009 10:29:43
Dobrý den, v současnosti nejsou žádná volná pracovní místa u Městské police Příbram. S pozdravem JUDr. Milan Fára, manažer prevence kriminality
26.01.2009 12:09:01 - Sovová Hana
Zajímalo by mě jméno a kontakt na strážníka-okrskáře,který má na starosti okolí mého bydliště v Příbrami VII, Pod Haldou 461. Děkuji
Odpověď - 27.01.2009 10:23:21
Dobrý den, Příbram VII má na starosti Renata Hamplová, tel. 731 609 948 nebo 800 880 906, e-mail:renata.hamplova@pribram-city.cz. Kontakty na jednotlivé strážníky-okrskáře jsou uvedeny na webových stránkách města Příbram, v sekci městská policie - okrskáři. S pozdravem JUDr. Milan Fára, manažer prevence kriminality
25.01.2009 11:07:41 - občan
Dobrý den, v pátek 23.1.2009 cca ve 21 hod jsem byl svědkem rvačky na náměstí 17. listopadu před restaurací Velký Kotel. Hlídka Městské policie s autem byla na místě velice brzy a předpokládal jsem, že i zakročí. K mému údivu však jen zastavila a na celou rvačku se strážníci dívali z auta. Jakmile se rvačka schylovala již zjevně ke svému závěru hlídka nastartovala auto a s klidem odjela. Musím říci, že to, že se strážníci ani neobtěžovali vystoupit z auta mě velice překvapilo. Znamená to snad, že je Městské policie pouze na to, aby se koukala jak kdokoli kohokoli mlátí ?
Odpověď - 27.01.2009 09:51:22
Dobrý den, celá věc týkající se rvačky na náměstí 17. listopadu dne 23. 1. 2009 bude prověřena, a v případě nečinnosti hlídky bude vyvozena personální odpovědnost konkrétních strážníků. JUDr. Jaroslava Vodičková, velitelka MP
24.01.2009 17:12:18 - Alena Synková
Dobrý den prosím Vás kolik máme v Příbrami Městských policistů a kolil jich pracuje jinde než na městském úřadě. Po Příbrami nevidím policistu a večer se stejně bojí jako my.Nová velitelka slibovala že budou v ulicích ale neřekla v kterých a hlavně večer kdy se nejvíce přepadává. Za odpověď předem děkuji
Odpověď - 27.01.2009 10:07:59
Dobrý den, Městská policie Příbram má v současnosti 49 strážníků. V katastru města Příbram se každý večer a noc pohybují dvě až tři dvojčlenné hlídky strážníků Městské policie Příbram, které jsou pětkrát v týdnu posíleny o dvojčlennou hlídku strážníků se služebním psem. Strážnici se zaměřují při své hlídkové činnosti především na rizikové lokality, kde je nejčastěji páchána trestná činnost. JUDr. Milan Fára, manažer prevence kriminality
Odpověď - 28.01.2009 11:21:12
Dobrý den paní Synková, co se týká strážníků MP Příbram, v současné době je celkový stav 49, to ale neznamená, že každý den je v zaměstnání uvedených 49 strážníků. Na městském úřadě nepracuje žádný strážník, a co se týká slibu velitelky, tak jej dostála a v ulicích strážníci jsou. Pokud budete chtít trošku osvětlit, jak vůbec funguje MP, rád Vás u nás uvítám a vše vysvětlím, a poté možná přehodnotíte Váš názor na MP Příbram. S pozdravem zástupce velitelky MP Ladislav Hadrbolec.
23.01.2009 20:42:45 - Eva Čechová
Dobrý den, děkuji za odpověď ze dne 17.1. 2009 a upřímně Vám oznamuji, že jsem zděšena, že se tento trestný čin vyšetřuje jako výtržnictví a ublížení na zdraví. Můj bratr má značné zlomeniny lebky, lékaři zastavili trojí krvácení mozku, nemluvě o tom, že zranění bylo způsobeno buď železnou tyčí a nebo botou ( názor lékařů). K napadení došlo bez varování a jestliže oba napadení upadli do bězvědomí, tak můžu tedy děkovat alespoň Pánu Bohu, že se jeden probral a zavolal záchranku. Mám pocit, že násilníci jsou velice nebezpeční a když jsou schopni kopat jen tak pro svoji zábavu do náhodného člověka, měla by to snad vyšetřovat Státní policie. Budu se o tento případ dál zajímat a dělat vše k dopadení bandičky hochů, které doprovází dívka v bílé bundě. Doufám, že s pomocí občanů bude partička pochytaná dříve, než si to s nimi vyřídí někdo a ten bude následovně souzen za nepřiměřenou obranu.
Odpověď - 27.01.2009 09:48:59
Dobrý den, nevím, zda je to z mé odpovědi na Váš předcházející dotaz patrné, ale případ vyšetřuje Policie ČR. Obecní (městská) policie nemá oprávnění provádět vyšetřování trestných činů. V případě jakýchkoliv pochybností ohledně řešení tohoto případu se musíte obrátit na Policii ČR. JUDr. Milan Fára
  1 |…| 16 |…| 33 | 34 |…| 36 |…| 37