0 0 0

Otázky pro starostu

Tato rubrika umožňuje vložit dotaz směřovaný přímo starostovi města Příbram. Vždy, prosím, uveďte své jméno. Anonymní dotazy nebudou zobrazeny. Pokud si přejete, aby Vaše jméno nebylo v odpovědi uveřejněno, viditelně tento požadavek uveďte.

Na vulgární, osobní či hrubá sdělení nebudu reagovat, a to ani v případě, budou-li ukryta za otázkou. Je vhodné si uvědomit, že i starosta města, byť je zodpovědný za množství věcí, zůstává stále obyčejným člověkem se standardním prožíváním a běžnou mírou odolnosti vůči invektivám.

Mgr. Jan Konvalinka
starosta města

Pošlete svou otázku:

Jméno (zobrazí se u otázky):   E-mail (nezobrazuje se veřejně):
 
Text otázky:
 
Opište kontrolní kód:
Kontrolní kód
 
  Souhlasím s podmínkami odeslání otázky.
Informace o zpracování osobních údajů
 


Otázky a odpovědi:

Vyhledávání:
   
  1 |…| 19 |…| 39 | 40 |…| 65 |…| 90  
28.07.2018 22:40:50 - Prosíková J.
Dobrý večer, pane starosto, zajímalo by mne, zda akce "petardy" v sobotní noci (28. 7.) od 22. hodiny do (zatím) 22.23 hodin byla organizována či povolena městem či jde o zvůli jednotlivců. Šla jsem podél potoka od Q-klubu na Ryneček a hluk se nesl z dálky až sem. Nejsem odborník přes tento druh "zábavy", ale není, kromě obtěžování hlukem (a následným štěkotem vylekaných psů) i riskantní v období dlouhodobého sucha "zahrávat si s ohněm"? Děkuji za odpověď, zdraví přeje Prosíková J.
Odpověď - 01.08.2018 12:37:18
Vážená paní Prosíková, dovoluji si Vám přeposlat stanovisko Městské policie Příbram. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Městská policie Příbram přijala okolo 22. hodiny dne 28.7.2018 několik stížností na linku 156 s tím, že na území města je pořádán neohlášený ohňostroj. Dle zjištění strážníků se na území města žádný takový ohňostroj nekonal, jednalo se o ohňostroj při akci Brdonoš 2018, která se koná na území obce Podlesí. Hluk však rezonoval po širokém okolí. Městská policie Příbram nemá žádné oprávnění provádět zákrok či úkon v souvislosti s touto akcí. Ohňostroj byl ukončen v cca 22:15 h. Řezáč Luboš, zástupce velitele městské policie
20.07.2018 16:13:30 - Jan Kozohorský
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat na předpokládaný datum dokončení rekonstrukce a oprav v areálu Nový rybník a na to jestli bude po dokončení zpoplatněno vstupné.
Předem Děkuji za odpověď.
Přeji hezký den!
Odpověď - 06.08.2018 10:27:28
Vážený pane Kozohorský, k mé osobní obrovské lítosti došlo ke zpoždění při výstavbě restaurace na Nováku, stejně tak jako při rekonstrukci Junior klubu. Určení viníka tohoto zpoždění nebude bohužel úplně jednoduché a město se v tomto případě zřejmě neobejde bez další právní pomoci. Dodavatel předložil nový harmonogram prací, dle kterého by stavba měla být dokončena do 25.9.2018. Co se zpoplatnění Nováku týče, žádné konkrétní kroky tímto směrem nebyly provedeny a ani se nechystají. Jedná se o příliš závažné téma, aby o něm mohlo rozhodnout zastupitelstvo města na svém posledním jednání v září tohoto roku. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
19.07.2018 06:08:42 - Jan Pecka
Dobrý den,
Žádám o vysvětlení, proč byla integrace Příbramska do systému PID přesunuta na šibeniční termín I. čtvrtletí 2019. Termíny se neustále posouvají a my chceme znát důvod proč. Dále bych rád slyšel obhájení skutečnosti, že místní MHD nebude do systému PID zahrnuta. V tomto případě by se jednalo o integraci-neintegraci, protože takový IDS nemůže být nikdy efektivní. Dále bych se rád zeptal na rozsah integrace. Linky C31, D94, D97, D98, D99 (ta má být sloučena s linkou 317), D21 a D22 jsou jasné. Jsou zde i nějaké jiné?
Děkuji za odpověď,
S přáním hezkého dne,
Jan Pecka
Odpověď - 19.07.2018 09:16:07
Vážený pane Pecko, Vaše otázka je velice detailní a k jejímu úplnému zodpovězení by bylo zapotřebí několikastránkového elaborátu. Mně však nezbývá nic jiného, než být stručný. Dne 25.6.2018 proběhlo jedno z dalších jednání mezi zástupci Středočeského kraje, PID, společností Arriva Střední Čechy s.r.o. a městem Příbram. Z tohoto posledního jednání vyplynulo, že ještě v letošním roce by měla být integrována příměstská doprava ze směru Hořovice-Příbram-Dobříš do PID. Pokud se tak stane, budou si moci Příbramané koupit jednu jízdenku, na kterou bude možno dojet z Příbrami až na určené místo v Praze různými dopravními prostředky, tzn. vlakem, tramvají, autobusem, metrem atd. Pro úplnost uvádím, že linky z Příbrami do Prahy projíždějí celým městem a tudíž pro naprostou většinu obyvatel je další napojování na MHD Příbram nepodstatné. Ještě v letošním roce bude zahájena soutěž na provozovatele MHD Příbram a pokud si město zachová svoji samostatnost, bude mít možnost toto výběrové řízení ve svůj prospěch ovlivnit. Jak jsem poznamenal, celá situace je komplikovanější, než jsem se ve veliké zkratce vylíčil a je stále předmětem jednání. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města
15.07.2018 13:10:26 - Jiřina
Dobrý den, prosím o informaci. V loňském roce probíhala anketa týkající se zájmu o komopostéry. Je něco nového , bude se tato akce realizovat ? Děkuji
Odpověď - 18.07.2018 16:03:35
Vážená paní Jiřino, v měsíci květnu 2017 probíhalo dotazníkové šetření, v jehož rámci město obdrželo žádosti o 828 kompostérů (153 ks kompostérů o objemu 500 – 600 l, 675 kompostérů o objemu 900 – 1000 l). Následně byla 28.07.2017 podána žádost o dotaci do výzvy č.68 Operačního programu Životní prostředí. Požadovaná výše dotace činí cca 2,5 mil. Kč, spolufinancování 0,4 mil. Kč. Dne 07.02.2018 byl projekt doporučen k financování a počátkem března 2018 město Příbram obdrželo Rozhodnutí o poskytnutí dotace. Následně proběhlo výběrové řízení na dodavatele kompostérů, byla uzavřena kupní smlouva a zahájena výroba kompostérů. Dokončení výroby by mělo proběhnout v průběhu srpna 2018. Poté budou osloveni jednotliví žadatelé o kompostér a vyzváni k jeho vyzvednutí. Čas i místo vyzvednutí bude ještě upřesněno. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
14.07.2018 20:28:56 - Zuzana
Dobrý den pane starosto, mohl by někdo začít řešit situaci s parkováním u hřiště pod Svatou horou? To, že se nedá zaparkovat v Hrabákově ulici je jedna věc, druhou věcí je ale to, že někteří "sportovci" parkují na trávě z boku hřiště (z ulice Balbínova). K tomuto musejí přejet chodník a kdysi travnatou plochu (momentálně už tam moc trávy není). Městská policie projíždí okolo, správci hřiště je to asi taky jedno!"Sportovci" sice ušetří pár kroků, aby pak mohli hodinu hrát tenis :D, ale okolí vypadá fakt katastrofálně. Turisté mířící na Svatou horu se asi nestačí divit. Bylo by fajn začít to řešit, než se z této travnaté plochy stane oraniště. Cca 50 m od hřiště se nachází parkoviště pod Svatou horou...Děkuji!
Odpověď - 16.07.2018 09:18:53
Vážená paní Zuzano, děkuji za připomínku, kterou předám Městské policii Příbram, která celou záležitost prověří a v případě zjištění přestupků je bude na místě řešit. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
12.07.2018 07:17:39 - Jitka
Dobrý den,
chci se zeptat co vy osobně uděláte pro zlepšení životní situace seniorů v Příbrami. V jiných městech jsou senioři nad 70 let jsou osvobozeni od platby za svoz odpadu a náš známý, který bydlí na Praze 4 platí poplatek ve výši 360,- Kč/rok za možnost parkování bez stálého místa). V našem městě jste k seniorům tak vstřícní, že můj otec ve svých 85 letech platí městu Příbram poplatek za parkování na nám. 17. listopadu ve výši 2000,- Kč/rok a stejně místo kolikrát na náměstí nenajde a s bolavými koleny musí jít domů z velké dálky. Zdá se vám to správné? V našem městě zvýhodňujete bezdomovce před seniory, kteří celý život žijí ve městě Příbrami a celý život odváděli daně do městské pokladny. Děkuji za vaše vyjádření a doufám, že mi opravdu odpovíte. Bohužel na mé dva dotazy z dřívějšího období jsem se odpovědi nedočkala. Jitka
Odpověď - 16.07.2018 09:51:06
Vážená paní Jitko, předem mi dovolte vysvětlit nedorozumění týkající se toho, že jste údajně neměla obdržet odpověď na Vaše předchozí dotazy. Máme evidováno několik Vašich dotazů v letošním i loňském roce. Na všechny dotazy jste obdržela na tomto místě odpověď. Co se Vašeho názoru na to, že město nečiní dostatek pro zlepšení života seniorů v Příbrami si dovolím oponovat následujícími údaji. Město Příbram pro zlepšení životní seniorů v posledních letech myslí. Město založilo v roce 2015 Seniorpoint, který sídlí na adrese Žežická 193 – v areálu bývalé 8. ZŠ. Senioři zde mohou využít celou škálu aktivit, jako jsou například počítačové kurzy, tréninky paměti, cvičení, výlety, apod. Ve městě je pro seniory pořádána řada kulturních akcí, např. každoroční Ples „nejen“ pro seniory či Svátek seniorů na náměstí 17. listopadu. Letos v září příbramští senioři mohou vyjet na Lipno na akci „Olympiáda seniorů“. Nejen slevové benefity nabízí seniorům tzv. Karta seniora. Projekt je určen osobám ve věku 65 a více let, které mají trvalé bydliště v okrese Příbram. Základním nástrojem je identifikační karta, která opravňuje čerpat slevy a výhody. Do projektu je zapojeno přes 100 poskytovatelů z Příbrami a okolí a dále 15 poskytovatelů z Prahy a okolí. Registrace a následné vyzvednutí karty je zdarma v prostorách kontaktního místa Senior Point Příbram, Žežická 193. Držitel čipové karty na MHD nad 70 let má v Příbrami zdarma též dopravu. Senioři, kteří mají sníženou soběstačnost, mohou využít terénní formy Pečovatelské služby Centra zdravotních a sociálních služeb města Příbram, která je jim poskytována v prostředí domova. V případě, že terénní služba nestačí k zajištění péče o danou osobu, nabízí město Příbram seniorům možnost bydlení v Domě s pečovatelskou službou. V případě ještě intenzivnější podpory pak Domov seniorů, kde funguje celodenní péče. Novinkou loňského roku je vybudování Komunitního domu seniorů. Je to nový koncept bydlení pro seniory, který se snaží podporovat vzájemné vztahy a udržovat soběstačnost seniorů formou komunitního soužití a sousedské výpomoci. Příbram je jedním z prvních měst v naší republice, ve kterém mohou senioři využít tento druh bydlení. Je třeba též zmínit, že pokud má Váš tatínek zhoršenou mobilitu, je vhodné požádat na Úřadu práce o kartu ZTP. Ta opravňuje k vydání parkovacího průkazu osobám se zhoršenou pohyblivostí, bezplatnému parkování na místech vyhrazených ZTP a dalším výhodám. Sociální pracovnice Odboru sociálních věcí a zdravotnictví jsou Vám připraveny poskytnout individuální poradenství týkající se situace Vašeho tatínka a to i přímo v terénu. Domluvte si termín schůzky na oddělení sociální a zdravotní péče a sociálního bydlení, kde Vám taktéž sdělí možnosti čerpání dávek či výši poplatků ve Vašem konkrétním případě. Kontakt: Bc. Bohumila Mudrová, telefon: 318 402 316, email: bohumila.mudrova@pribram.eu. Závěrem bych rád podotkl, že samozřejmě nejsme schopni vyhovět úplně každému a úplně ve všem, nicméně dovolím se zastat všech pracovníků v sociálních službách v tom, že velmi často konají obětavě i nad rámec svých povinností. Věřím, že v Příbrami jsou i tací občané, kteří tuto jejich práci vidí a oceňují ji. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta.
06.07.2018 10:38:28 - Prosíková J.
Vážený pane starosto, děkuji za Vaši doplňující odpověď ze dne 2. 7. a zejména za dotažení vyasfaltování chodníku v Milínské ul. před domem č. 114 (do té doby dlouhé týdny jen provizorně uhrabaného!). Konečně je hotovo a snad stav nějaký čas vydrží. Kéž by vše fungovalo a bylo samozřejmostí i bez obracení se na Vás. Hodně zdraví přeje Prosíková j.
01.07.2018 13:33:03 - Prosíková J.
Do skorotínské obůrky jen bez psí kamarádky?
Byli jsme na výletě s naším štěnětem jezevčíka a míjeli jsme zmíněnou obůrku. Dočetli jsme se totiž na webových stránkách, že "jde o rekreační funkci lesa", "je zde možný vstup návštěvníkům do všech koutů lesa" a "pro návštěvníky jsou připraveny obůrky s lesní zvěří (prase divoké, muflon, daněk skvrnitý)". Od známých pak, že sem lidé nosí divokým prasátkům tvrdý chléb a je tu milo uprostřed přírody.
Těšili jsme se, tvrdý chléb donesli. Manžel začal prasátka krmit a chtěl je vyfotit. Nevidí se takové nadělení zvěři každý den. Naše štěně (samozřejmě na vodítku) štěkalo na jemu dosud neznámá, voňavá a k nám přibíhající zvířata (nevím, který pes by nereagoval stejně). Prasátka byla v klidu, zbylá zvěř ve vedlejším výběhu také. Žádná cedule zakazující vstup psa k obůrce není vyvěšena (alespoň nebyla ke dni, kdy jsme tudy procházeli)!
Měla jsem fenečku v náručí, aby se nezranila o dráty trčící ven z plotu při zemi.
Najednou přiběhl od nedaleké lesovny (?) muž, divoce gestikuloval, křičel na nás, ať jdeme okamžitě pryč s tím psem, a ať neštěká. Absolutně jsme nechápali, co se děje!? Zejména když pokračoval v nařčení, že sem jdeme na prasata s jezevčíkem, protože tady "to" máme zadarmo, ale jinde bychom za "to" museli draze platit, to už jsme byli úplně mimo dění. Nakonec nám ještě dovolil dát prasátkům tvrdý chléb, ale hned nás vyhnal na lavičky poblíž. Štěně ale stejně větřilo vůni zvěře a štěkalo dál. A tak, abychom učinili jeho rozkazu zadost, jsme raději zahanbeni a zmateni, cože jsme to nezákonného provedli, pokračovali v cestě. I když jsme se ještě znovu přesvědčili, že tabule se zákazem vstupu psů opravdu není nikde umístěna. Naše radost z výletu byla tatam.
Po návštěvě překrásné obůrky s divočáky a s vysokou u Písku (U vodáka), kde jsme potkali turisty i se svými čtyřnohými přáteli, nás ani ve snu nenapadlo, co můžeme zažít pár kilometrů od našeho bydliště nedaleko Příbrami.
Mám v pořadí třetí psí jezevčí kamarádku. Nechodím s nimi na žádné výstavy či zkoušky všeho druhu včetně mysliveckých. Jsou a byly to "jen" Kamarádky na celý život, které nezradí, jsou veselé, komunikativní, inteligentní, poslušné, drží svou "smečku" pohromadě a milují ji celou svou psí duší. Proto jsem věrna této rase. Měla jsem a mám jezevčí holky doma i do přírody jako bezva parťáky, žádné myslivecké praktiky s nimi nezkouším, ani netuším jak a co probíhá. Na výletech mám vždy fenku zásadně na vodítku, volné pobíhání po lese nepřichází v úvahu.
Nekradu a nepodvádím, dodržuji předpisy i při přepravě psa ve vlaku či autobusu. Proto mne i manžela nařčení a jednání dotyčného zaměstnance Městských lesů Příbram velice mrzí. Kdybych věděla, že se do skorotínské obůrky se psem (byť štěnětem, ale jezevčíka k tomu!) nesmí, věřte mi, že bych se jí obloukem vyhnula. Ráda bych proto věděla, smíme-li s naším štěnětem na vodítku ještě někdy navštívit tato místa. V opačném případě by bylo velice záhodno na situaci předem upozornit na webových stránkách i na místě samém, aby se předem předešlo podobným situacím.
Děkuji za odpověď, Prosíková Jindřiška, Příbram
Odpověď - 03.07.2018 10:36:24
Vážená paní Prosíková, níže si Vám dovoluji přeposlat vyjádření ředitele Městských lesů Příbram, s. s r.o. Ing. Chytky a věřím, že pokud obě strany prokáží dostatečnou vstřícnost, bude možné nalézt takové řešení, které nebude ku škodě ani pejskařům a ani plaché zvěři v oboře. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
Odpověď - 03.07.2018 10:43:25
Všichni, kdo navštěvují městské lesy a obůrky pro návštěvníky jsou vždy vítání i se psím kamarádem. Každý majitel psa by si však měl být vědom toho, že tak jak je on zodpovědný za svého psa, tak i my jsme zodpovědní za zvěř v oborách. Pejsek by měl být na vodítku a pokud možno v dostatečné vzdálenosti od zvěře, aby se zvěř zbytečně nestresovala a nedošlo k poranění zvěře a nebo psa. Jako příklad uvádím nemilou událost z letošních Velikonoc, která vyděsila spoustu návštěvníků lesoparku Litavka - majitel psa v dobré víře hladil (krmil) ovci s ovečkou a v nestřeženém okamžiku, i když byl pes na vodítku, přes oborní plot zaútočil na ovečku a způsobil jí vážné zranění. Jak divoká zvěř, tak i pes jsou nevyzpytatelní a majitel nemusí včas zareagovat. Proto ještě jednou apelujeme na majitele psů, aby své pejsky měli vždy pod kontrolou a v dostatečné vzdálenosti od plotů obor. S pozdravem Ing. František Chytka, tel.: 604 210 064.
25.06.2018 13:03:44 - Alena
Dobrý den, pane starosto, reaguji na příspěvek M.Neumannové. Jsem také obyvatelka Drkolnova, též vlastnící auto, a jsem ráda, že konečně bude moci v ulicích Drkolnova obyvatel procházet beze strachu, že bude ohrožen projíždějícími auty, kdy nemá kam uskočit pro zaparkovaná auta. Některé ulice totiž nemají chodníky (např. ul. Šachetní), tedy se proplétáme mezi auty, maminky s kočárky, děti, bylo to dosud vlastně nebezpečné. Takže parkování na Drkolnově je dostatečně vyřešeno, dokonce nadstandardně, co by za to daly jiné městské části! Největší problém je zřejmě to, že majitel auta nezaparkuje vždy přímo u dveří svého domu. Ano, nezaparkuje. Bude tam prostor pro bezpečnou chůzi a event. příjezd vozů HZS, dokonce i čistících vozů TS Příbram. Takže, parkování na Drkolnově je díky nově vzniknuvším parkovištím výborné, a je dobře, že auta již nebudou parkovat lidem pod okny, dokonce zůstane v blízkosti domů dostatek zeleně. Děkuji a držím palce v dalším rozvoji města.



Odpověď - 26.06.2018 08:29:50
Vážená paní Aleno, každé rozhodnutí podobného charakteru přináší s sebou pozitivní i negativní ohlasy. Byl bych moc rád, kdyby alespoň nadpoloviční většina občanů vyhodnotila změnu parkování tak vstřícně, jako Vy. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
22.06.2018 14:45:48 - Pánek
Dobrý den, nemám otázku, jen bych chtěl upřímně poděkovat za včerejší koncert na Nováku. Je až neuvěřitelné, jak jste za tak krátkou dobu dokázali oživit areál Nového rybníka a vůbec kulturu ve městě. Velké množství návštěvníků včerejší akce považuji mimo jiné i za velké ocenění práce radnice.
Odpověď - 25.06.2018 09:39:21
Vážený pane Pánku, děkuji za milá slova, která velice rád předám těm, kteří si je tolik zaslouží. Bez občasného povzbuzení by se časem energie vytratila, takže ještě jednou děkuji a přeji krásný den. Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
21.06.2018 15:49:35 - Prosíková J.
Dobrý den, pane starosto. Chtěla jsem se zeptat, zda nějaký odbor kontroluje, zajišťuje a je zodpovědný za čištění sacích košů kanálů, případně výměnu poklopů kanalizační litiny. Na mnoha místech v centru Příbrami (a zřejmě i jinde) jsou kanály doslova upěchované nečistotou měst, odpadky, zanesené pískem, listím apod., prorůstá už jimi tráva. Není to otázka posledních dvou průtrží v letošním suchém jaru. Když spustí lijavec, dešťová voda neproteče do kanalizace a valí se proudem silnice dál.
Před vstupem do Okresního soudu jsou tři poklopy, dva čtvercové, jeden kulatý. Svým usazením či opotřebením vytvářejí prohlubně v okolním vydlážděném prostoru. Už zde došlo k několika ošklivým pádům zakopnutím a vyvrtnutí nohy při procházení přes ně či kolem nich.
Ještě bych se ráda zeptala: dne 29. 5. jsem Vám psala ohledně neutěšeného stavu chodníku v Milínské před domem čp. 114 po výkopových pracích. Snad už druhý den po Vaší odpovědi bylo inkriminované místo upěchováno trochou drti, ale doufám, že je to provizorní řešení. Situaci to nijak nevylepšilo. Asfalt navazující na narušený povrch se láme dál, do "vylepšené" díry někdo dal trochu sena... Všímám si, jak opravování chodníků nabralo rychlosti alespoň částečnými "záplatami" asfaltem. Nešlo by i tady provést totéž?
Příbram za poslední roky vzkvetla, hodně věcí se posunulo dopředu, myslím, že hlavně pro děti a mládež (což je dobře - kdo si hraje, nezlobí!), ale:
ve vypsané soutěži "Společně pro Příbram" o vybudování nových investic ve městě mi, nezlobte se, vadí to, že na stejnou úroveň dává např. návrhy č. 10 - Pro seniory bezpečný chodník k věžovým domům v ulici Sportovní 107, 108, nebo č. 12 - Dokončení chodníku v Anenské ulici, č. 17 - Úprava chodníku u Spartaku, č. 23 - Obnovení chodníku v ulici Šikmá, č. 25 - Rekonstrukce lávky přes Litavku, č. 27. - Místo pro bezbariérové přecházení na náměstí T. G. Masaryka apod. vedle sportovních aj. volnočasových aktivit. Domnívám se, že výše uvedené návrhy by měly být samozřejmostí a jejich realizace by měla sloužit k bezpečné chůzi lidí po městě. A ty občany, kteří zmíněnými lokalitami denně neprocházejí, tato problematika jistě nepálí a hlasovat pro ni nebudou.
Na závěr bych se jen chtěla připojit k vyjádření paní Zuzany ze dne 7. 6.. Píše"... nikdo víc si nestěžuje, protože o tom jen povídají mezi sebou, jestli se bojí, a pak přijdou za mnou a abych já něco napsala.". Funguji podobně. Mnoha lidem je pohodlnější mezi sebou "řešit" donekonečna problémy, které jim vadí, trápí je, stěžují si mezi sebou, přemílají je. Ale neumí nebo nechtějí se tím dál zabývat (např. napsat do Otázek a odpovědí). Mně to nedá, a protože podobnými problémy také žiji, píšu Vám. Děkuji za každou odpověď, i když ne s každou mohu souhlasit už proto, že zde bydlím, nesedím doma a jen nehartusím, a vidím každodenně skutečný stav věci.
Přeji příjemné letní dny, zdraví Prosíková J.
Odpověď - 27.06.2018 10:50:40
Vážená paní Prosíková, úvodem děkuji za připomínku, kterou jsem postoupil Technickým službám města Příbrami, od kterých jsem obdržel následující vyjádření: "TS Příbram každoročně vyčistí na 200 kanálových vpustí. Po každém větším dešti navíc čistíme nejvíce zatížené kanály opakovaně. Vstup k Okresnímu soudu zkontrolujeme a případně vyřešíme." Co se chodníku v Milínské ulici týče, snažíme se dopídit, kdo tyto výkopy prováděl. Ten je také za uvedení do původního stavu odpovědný. Jakmile zjistím původce nekvalitně odvedené práce, informaci na tomto místě zveřejním. Projekt Společně pro Příbram je projektem, který nemá sloužit k tomu, aby se vykonaly práce představující běžnou údržbu města jako např. opravy chodníků apod. Všechny chodníky ve městě by měly být v rozumném stavu tak jako tak. Samozřejmě jsem si vědom toho, že zdaleka ne všechny chodníky v pořádku jsou. V této době jsme schopni odstraňovat nedostatky na chodnících pouze takovou rychlostí, na jakou nám stačí kapacity a finanční prostředky. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
Odpověď - 02.07.2018 08:22:25
Vážená paní Prosíková, k mé minulé odpovědi přidávám další zjištěné skutečnosti. K poškození chodníku došlo při opravě vodovodní přípojky pro SVJ č. p. 114. Opravu prováděla 1.SčV bez účasti města. V současnosti je na výkopu provedena betonová vrstva (příprava pod asfalt) a v týdnu od 9.7.2018 bude provedeno vlastní asfaltování. Práce byly provedeny na základě objednávky SVJ u 1. SčV. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
20.06.2018 12:39:41 - Josef
Dobrý den.V kahanu jsem četl návrh na opravu cesty v lesoparku Litavka.Cesta je po přívalových deštích silně poškozená .Od roku 2002je padlá nebezpečná lávka před Pecí pod Skoupího mlýnem.Přístupové cesty od hlavní silnice směrem do lesoparku z hlavní silnice jsou spláchnuté to samé cesty okolo zahrádek které využívají pěší tak cyklisté.Tato úprava by byla pro návštěvníky velice prospěšná.Děkuji.
Odpověď - 22.06.2018 08:09:12
Vážený pane Josefe, Většina zmiňovaných cest není ve vlastnictví města. Náš úsek komunikace (zhruba na úroveň Černého jezírka) opravíme s ohledem na kapacitu Technických služeb v nejbližší době. Dne 18.1.2018 proběhlo jednání ke stavu Lesoparku Litavka za účasti zástupců města (povodí Vltavy, lesů a Odboru životního prostředí), kde byla analyzována situace. Za Technické služby města Příbrami byla většina problémů již vyřešena. Co se povodí a dalších orgánů týče, nezbývá než počkat. S pozdravem Ind. Jindřich Vařeka, starosta města.
19.06.2018 17:10:37 - Marie Neumannová
Dobrý den p.starosto,bydlím v Příbrami na Drkolnově přes 20let, doposud jsem v pohodě parkovala na hlídaném parkovišti v Šachetní ulici. Poté, co jste nám tuto jedinou vymoženost na našem sídlišti zrušili se z dopravního značení dovídám, že od 29.6. nelze na tomto parkovišti parkovat vůbec. Je to snad kvůli hasičům? Nevím, čím na parkovišti můžou auta překážet. Takže otázky mám dvě, proč ne parkování na parkovišti a pak tedy kde? Mám si vzít snad auto domů na balkon?
Děkuji, Neumannová


Odpověď - 25.06.2018 09:54:56
Vážená paní Neumannová, co se týče hlídaného parkoviště je situace taková, že nájemce vypověděl nájemní smlouvu. V současné době je již celé parkoviště v ulici Šachetní zpřístupněno veřejnosti. V příštích dnech budou odstraněny ploty mezi jednotlivými částmi parkoviště a bude zrealizováno vodorovné dopravní značení. Parkoviště bude nepřetržitě monitorováno z nově zřizovaného kamerového bodu napojeného na centrální dohledový systém městské policie. Termín uvedení do provozu předpokládáme koncem září t.r. Otevírají se dvě nová parkoviště. První je u čerpací stanice a bude sloužit pro 34 osobních automobilů. Parkoviště u březohorského hřbitova má kapacitu 86 parkovacích míst. V těchto dnech probíhá osazení svislého dopravního značení a vodorovného značení, tzn. „malování“ bílých čar, které budou vyznačovat povolená místa k stání a žluté čáry označující místa, která je třeba nechat volná pro nástup hasičské techniky. Zároveň s touto činností jsou prováděny i opravy vozovek a jejich úklid. V těch místech, která jsou od výše uvedených parkovišť ve větší vzdálenosti, byly vytipovány nevelké plochy, o které bude počet parkovacích míst „uvnitř“ drkolnovského sídliště navýšen. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
19.06.2018 10:39:13 - Zdenka
Dobry den prosim o pomoc. Bylo by možné nastrikat parkovací cary v Průběžně ulici na parkovišti mezi popelnicemi? Neustále tu někdo parkuje ve výjezdu nebo nepopojede dostatečně dopředu (do silnice) a pak neni mozne z parkoviště vyject. Předem dekuji
Odpověď - 21.06.2018 12:03:23
Stanovisko SOSH: Tento návrh by možný byl, ale nejprve bychom si na to museli nechat zpracovat tzv. dopravně - inženýrské opatření (na které již nemáme na kapitole finanční prostředky) a následně bychom zrealizovali (po instalaci svislých dopravních značek a realizaci vodorovného dopravního značení spojeného s akcí "zón" už také na prvku dopravní značení nebudeme mít finanční prostředky). A malá nevýhoda - realizací vodorovného dopravního značení oddělující jednotlivá parkovací místa dojde vždy k úbytku parkovacích míst. Ing. Zuzana Štěrbová, vedoucí Samostatného oddělení silničního hospodářství. Tel.: 318 402 554
Odpověď - 21.06.2018 12:05:20
Vážená paní Zdenko, nechal jsem situaci prověřit a obdržel jsem odpověď od Samostatného oddělení silničního hospodářství, která Vás nepochybně neuspokojí. Také si občas říkám, proč musí být tak jednoduché věci (jako např. namalování pár čar na silnici) tak komplikované. Bohužel, my jako úřad nemáme jinou možnost, nežli držet se zákona a pravidel, a to do posledního puntíku. Proto se často i z relativně malé záležitosti stává někdy až neřešitelný problém. To, co navrhujete má v každém případě logické opodstatnění, ale obsahuje v sobě i nevýhodu stran parkovacích míst. Naší snahou v poslední době je spíše o každé parkovací místo bojovat, zvláště pak v okolí ulice Milínské, kde vytvoření nových parkovacích míst bude v nejbližší možné budoucnosti prioritou č. 1. Omlouvám se, že z důvodů uvedených výše i níže, nemohu nechat Vámi navrhované řešení v nejbližší době realizovat. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
19.06.2018 08:27:54 - Pepa
Dobrý den starosto,
rád bych se zeptal jak se vyvíjí kauza Bekr nábytek? Kdy opustí majitelka prostory SZM? Máte již nového nájemce? Díky a držím palce!
Odpověď - 21.06.2018 09:12:03
Vážený pane Pepo, pro začátek mi dovolte krátké shrnutí. Společnosti BEKR nábytek s.r.o. byla doručena výpověď z pronajatých prostor s 3 měsíční výpovědní lhůtou. Tato lhůta končila ke dni 31.05.2018. Společnost BEKR nábytek s.r.o. podala proti výpovědi, která byla dvakrát schválena Zastupitelstvem města Příbram, námitky. Na tyto námitky Sportovní zařízení města Příbram odpovědělo. Společnost BEKR nábytek s.r.o. podala žalobu proti výpovědi, a to k okresnímu soudu v Příbrami dne 21.05.2018, tedy 10 dní před koncem výpovědní lhůty. SZM Příbram podalo výzvu k vyklizení předmětných prostor. Následně i tzv. "vyklízecí žalobu". V současné době je situace ve fázi vyčkávání na soudní jednání. Průběh a délka soudního jednání je předpokládána na několik měsíců. 1) Z toho důvodu není možné určit, kdy společnost BEKR nábytek s.r.o. opustí předmětné prostory. Může se jednat o měsíce, možná roky. 2) Ve veřejném výběrovém řízení, které probíhalo během dubna/května 2018, byl vybrán nový nájemce. Nájemce předmětné prostory řádně "vysoutěžil". S novým nájemcem je v současné době vedeno intenzivní jednání, které mělo směřovat k podpisu nájemní smlouvy. Vzhledem k postoji a jednání společnosti BEKR nábytek s.r.o., jsme nuceni dovést situaci k podpisu "smlouvy o smlouvě budoucí". Může však dojít k situaci, kdy nový nájemce od smlouvy odstoupí a SZM Příbram díky jednání společnosti BEKR nábytek s.r.o. ztratí nového nájemce a investora. Tento nový nájemce, který prostory řádně vysoutěžil, nabízí městu investici do sportovního zařízení /tréninkové zázemí pro hokejisty a jiné sporty/ v řádech mnoha milionů korun. Děkuji a jsem s pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
17.06.2018 09:13:29 - Lída
Dobrý den, ráda bych se dozvěděla jestli se plánuje nějaká údržba ostudy zelené páteře města = Čelikovského rybníku(snad se tak jmenuje). Tento rybníček je již delší dobu vypuštěný, je z něj smradlavá bažina a i před tím byl cítit na dálku. Kdysi se na něm v zimě dalo bruslit, nyní je většinou lepší při průchodu kolem zadržet dech. Děkuji za odpověď.
Odpověď - 18.06.2018 07:50:26
Vážená paní Lído, plně s Vámi souhlasím. Čekalikovský rybník leží na pozemcích, které město před nedávnou dobou odkoupilo právě za účelem revitalizace. S Ministerstvem životního prostředí byla tato možnost předjednána a věřím, že se podaří sehnat dotační prostředky nezbytné k tomu, aby se nejenom Čekalikovský rybník samotný, ale celé okolí stalo lákadlem k odpočinku a ne místem, které je lepší obejít. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
08.06.2018 22:11:25 - Jana Lišková
Dobrý den, určitě se mi nelibi nocleharna pro bezdomovec na Rynecku. Ohromná paráda, když se tady ti ozralove scházejí u obchůdku s potravinami a dělají dlouho do noci kraval a i pravé teď, co píšu, tak tady vyrvavaji jako neandrtálci a nikdo nic neřeší. Na jaře bylo také super jet podél potoku a vidět bezvladne tělo v zaklonu na lavičce. A to kolem chodí spousty rodičů s dětmi. Každý to věděl, ze
to takhle bude a stalo se tak realitou. Ten inteligent, který tohle
vymyslel, tak by si je měl ubytovat k sobě domu a pak by měl parádní společnost s kulturní vložkou s opravdu bohatou slovní zásobou na vulgarismu!!!! Jsem ročník 89 a už když jsem byla dítě, tak se to tady scházeli. To napadne jediné primitiva nacpat je sem!!!! Takoví lidé mají být někde na okraji města a ne tady, když se neumí chovat! Přijde vám to normální???? Mě tedy rozhodne ne!!!!
Odpověď - 21.06.2018 08:54:35
Vážená paní Lišková, bohužel neustále dochází k záměně pojmů. Vím, jak k tomuto nedorozumění dochází, ale je těžké jej vysvětlit, ačkoliv toto vysvětlení není složité a lze ho vyjádřit jednou následující větou. "Ti, co služeb nízkoprahových služeb využívají, jsou čistí a nejsou pod vlivem alkoholu, zatímco ti, kteří se povalují po lavičkách a ruší v opilosti noční klid, jsou právě ti, kteří nejsou klienty nízkoprahového centra." Pokud bychom nízkoprahové centrum udělali za městem, potom by se ti, kteří jsou "zpacifikováni" přesunuli mezi ty, kteří jsou ostatním na obtíž. Pro Vaši informaci dále uvádím, že služeb nízkoprahového centra mohou využívat pouze ti, kteří mají peníze na to, aby mohli využívat hygienické zařízení, vyprat si anebo využít noclehu. Pokud by takového zařízení nebylo, všichni tito lidé by nutně museli pospávat na lavičkách pod Vašimi okny. Snad se mi podařilo alespoň trochu záležitost objasnit a popřát nám všem, aby těch, co využívají služeb nízkoprahového centra bylo co nejvíce a to především na úkor těch, kteří pospávají po lavičkách a ruší noční klid. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
07.06.2018 11:17:44 - Zuzana
Dobrý den pane starosto, děkuji za odpověď ohledně rekonstrukce tzv. obecního domu v Březnické ulici, která mě nicméně nepotěšila. Jen na vysvětlenou, pan Řezáč z městské policie uvedl, že nezaznamenali zvýšený počet stížností na narušování veřejného pořádku, ano, protože tento problém se týká hlavně oblasti okolo právě toho domu a finských domků, a nikdo víc si nestěžuje, protože o tom jen povídají mezi sebou, jestli se bojí, a pak přijdou za mnou a abych já něco napsala. Vím, že to už Vy nebudete řešit, ale slyšela jsem, že nový pan majitel si tam nasadil docela vysoké nájemné - údajně 10.000,00 Kč, tak by mě docela zajímalo, kdo z nových nájemníků bude tak vysoký nájem platit,protože jak jsem zaznamenala tak se jedná romské spoluobčany a mám obavy, aby to nebyla stejná situace jako na ubytovnách za restaurací Sport na Zdaboři, kde obyvatele z okolních domů upřímně lituji. Nicméně ještě jednou děkuji , že jste si čas a reagoval na mé dotazy. Zuzana.
Odpověď - 11.06.2018 08:28:45
Vážená paní Zuzano, městská policie je tu od toho, aby udržovala veřejný pořádek. Věřím, že se tak opravdu snaží činit. Dovoluji si Vás poprosit, abyste v případě jakéhokoli narušování veřejného pořádku, zejména hlučení v noci apod. neváhala obrátit se na linku 156. Městská policie je tu od toho a byla zřízena pro Vás, pro občany. Co bohužel ovlivnit nemohu, je to, komu a za kolik budou pronajímány objekty, které jsou v soukromém vlastnictví fyzických či právnických osob. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
06.06.2018 22:13:34 - Prosíková Jindřiška
Pěkný večer, pane starosto. Omlouvám se, že se na Vás zase obracím, ale tentokrát jsem k tomu byla přímo vyzvána mužem bydlícím v domku u "Fiáláku". Šla jsem v úterý 5. 6. se štěnětem jezevčíka po cestičce na hrázi "Fialáku". U rybníku manipuloval s loďkou onen pán, kousek za ním se máčel ve vodě vlčák. Ten, jak mé štěně uviděl, vylezl z vody a šel k nám. Poprosila jsem muže, jestli by si psa nepřivolal. Že mám s sebou štěně a i já se neznámého velkého psa bojím (tento měl navíc na těle otevřenou ránu). Jeho reakce byla pro mne nečekaná. Začal na mne řvát, že jsem na jeho soukromém pozemku, já tam nemám co dělat, jeho pes je "na svým". Couvla jsem před vlčákem se štěnětem v náručí na dřevěné molo (nabylo jinak kam) a řekla, že nikde není žádná cedule, že jde o soukromý pozemek, že jsem měla za to, že ta cesta po hrázi je veřejná. Lidé tudy chodí běžně a já donedávna občas také - na Padák. Přitvrdil, že já jsem kráva, toto je bor..l města. Je to jeho pozemek a já si "to" mám vyříkat s Vámi. Nevím, proč já, a co vyříkat. Žádná tabulka s označením soukromého pozemku u příchozí cesty opravdu není. Navíc na brance má nabídku prodeje medu, takže kdybych ho chtěla koupit, musela bych "jeho" cesty po hrázi k domku nedovoleně použít. Vrátila jsem se raději zpátky, abych nebyla konfrontována sprostým, uřvaným chlapem či jeho psem. Chvíli po mně tudy prošli postupně tři lidé. Nikomu z nich nic onen "majitel" nevytkl, nechal je projít. Mohl byste mi, prosím, pane starosto, zodpovědět, jak se v takové situaci mám zachovat? Jde o veřejnou komunikaci nebo neoznačený soukromý pozemek? Ráda bych tudy chodila, tak jako dříve a tak, jako jiní, aniž bych se musela obávat napadání (minimálně verbálního). Velice se omlouvám, že se na Vás obracím s touto pro mne smutnou příhodou, ale nevím, proč jsem k tomu byla dotyčným vyzvána. Děkuji velice za vyjasnění situace. S pozdravem Prosíková.
Odpověď - 07.06.2018 09:19:50
Vážená paní Prosíková, situace se má tak, že pozemky pod budoucí in-line dráhou /která bude snad hotová během cca 6 týdnů/ má město pronajaté a to včetně 3 m pruhu z každé strany této budoucí in-line dráhy. Vše ostatní jsou pozemky ve vlastnictví privátních osob. Zároveň je třeba podotknout, že se jedná o území lesoparku, které není dovoleno oplotit neboť musí zůstat skutečně veřejně přístupné. To se týká i hráze. Tolik obecně. Pokud se na mne obrátíte s detailnějším dotazem, předám jej odborným pracovníkům. Dále Vás mohu odkázat na Územní plán města Příbram, který je uveřejněn na webových stránkách města: https://pribram.eu/mesto-pribram/rozvoj-mesta-a-uzemni-plan/uzemni-plan.html. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
06.06.2018 20:40:50 - Karel
Dobry den Pane starosto, mám dotaz jestli se už nějak posunulo jednání města s Ropidem..ohledně integrace Pribramska. Děkuji
Odpověď - 07.06.2018 08:58:10
Vážený pane Karle, dne 25.6.2018 se bude konat jednání se zástupci ROPID. Připomeňte se mi prosím po tomto datu. Děkuji a zůstávám s pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
  1 |…| 19 |…| 39 | 40 |…| 65 |…| 90