Otázky pro místostarosty
Otázky a odpovědi s místostarosty města Příbram
Pošlete svou otázku:
Otázky a odpovědi:
19.07.2020 20:49:04 - Daniel
Dobrý den paní Brožíková, vzhledem k tomu že máte pod palcem školy, tak určitě budete vědět ..... Jako rodiče školáků by mne zajímalo, jak se příbramské školy připravují na možnou další vlnu covid epidemie? Konkrétně mě zajímá distanční výuka. Konzultovala jste s řediteli škol jaké si z tohoto typu výuky vzali ponaučení? V případě, že něco takového nastane budou mít školy resp. učitelé dostatečné technické prostředky, programové vybavení a znalosti, aby mohla výuka probíhat bez zásadních omezení online? Nemyslím tím v pondělí rozeslat email s úkoly dětem nebo rodičům a čekat na odpověď. Toto téma by mělo být konzultováno i s rodiči, aby i druhá strana byla (technicky a znalostně) připravena na tento typ výuky. V dnešní době plné počítačů, by výše uvedené mělo být standardem. Děkuji za vaši reakci. Odpověď - 24.07.2020 08:13:32
Dobrý den pane Danieli,
předpokládám, že Vás jako rodiče školáků zajímá distanční výuka v základních školách, které zřizuje město Příbram. Přestože hodnocení výchovy a vzdělávání uskutečňované v těchto samostatných právnických subjektech náleží kompetenčně ČŠI, výhrady rodičovské veřejnosti v době nouzového stavu vůči způsobu distanční výuky přicházely i zřizovateli. Dost pravděpodobně korespondují s vašimi evidentně negativními zkušenostmi. Přicházely však i pochvaly.
Je nutné si uvědomit, že situace, ve které se ze dne na den ocitli všichni občané, nebyla jednoduchá pro nikoho, učitele a ředitele škol nevyjímaje. Podstatné je, že ředitelé škol v současné době připravují pro případ opětovného vyhlášení nouzového stavu parametry koordinované distanční výuky, která zohlední reálnou časovou náročnost požadavků na domácí výuku a kontrolu jako zpětnou vazbu, včetně odpovídajícího hodnocení.
Problematiku distanční výuky v regionálním školství se všemi aspekty však nemohou vyřešit sami ředitelé škol bez pravidel pro její zavedení, které nyní připravuje Ministerstvo školství ve formě novely školského zákona. Její návrh by měla v nejbližší době posoudit vláda. Novela řeší otázku kdy, komu a jak je škola povinna poskytovat distanční vzdělávání, a to nejen v případě opětovné epidemie onemocnění covid-19, ale ve všech situacích vedoucích k vyhlášení krizového stavu. Stanovuje také povinnost žáků se tímto způsobem vzdělávat, přičemž by škola měla mít povinnost distanční výuku přizpůsobit podmínkám dítěte.
Vyřešit hladký průběh distanční výuky na základě připravované legislativy však ředitelé škol zcela jistě nemohou bez podpory zřizovatele. Vynaložení veřejných prostředků pro vzdělávání na dálku směřované výhradně na nákup technických prostředků však není cesta, kterou by město Příbram chtělo jít. Je nutné mít na paměti, že distanční výuka musí být dvousměrná. Na jedné straně učitel vyučující z domova nebo ze školy a na druhé straně žák učící se doma. Důležité je také, aby taková výuka byla využitelná i v jiných, než jen krizových situacích. Vedení radnice proto projednává v současné době jinou, vhodnější formu investování finančních prostředků do zajištění bezproblémového průběhu případné distanční výuky, kterou v brzké době představí a projedná s řediteli základních škol zřizovaných městem Příbram.
S pozdravem a přáním hezkého dne Mgr. Zorka Brožíková 15.07.2020 19:22:00 - František
Dobrý den, rád bych se vás po nějaké době rád zeptal jak to už vypadá se spuštěním těch LED panelů na jízdní řády na II.poliklinicea jestli jste nějak pokročily s jednáním s památkáři o umístění LED panelů v jiráskových sadech..či máte případně už jinou variantu o jejich umístění. A pak ještě jeden dotaz na závěr jestli budete v tom i pokračovat o instalaci dalších elektronických řádech ve formě označníků PID v rámci dálší etapy integrace a to MHD.
děkuji za odpověd a zdravím.František.
Odpověď - 16.07.2020 13:22:36
Vážený pane Františku, nadále se snažíme prosadit zbývající dva LED panely do Jiráskových sadů. Jedná se o dopravní uzel, který by si toto zařízení zasloužil. Stále se nám bohužel nedaří najít místo, na kterém bychom se shodli s Památkovou péčí. Pokud by jste měl nějaký návrh na umístění, rádi ho uvítáme.
Co se týká LED panelů u II. polikliniky, je zde nadále technický problém, který se dodavatel spolu s námi snaží vyřešit. Bohužel dle sdělení bude tato záležitost trvat ještě minimálně do konce prázdnin.
Pokud se začleníme s MHD do ROPID je podmínkou výměna označníků. Informaci, zda budou elektronické, v tuto chvíli nemáme. S pozdravem a přáním pěkného dne Ing. Martin Buršík, MBA 03.07.2020 11:28:47 - Eva
Dobrý den, již před 2 roky jste slibovali opravu komunikace ul. Gen. Kholla v Příbrami VII, té zadní strany směrem k zadní straně bývalého hotelu ASIA. Bohužel dnes jsou tam již takové díry, že se vůbec bojím tam autem projíždět. Nedalo by se alespoň zalepit asfaltem ty největší výmoly ?Děkuji Eva K.
Odpověď - 13.07.2020 15:12:22
Vážená paní Evo, děkujeme Vám za upozornění. Již před třemi týdny jsme požádali Technické služby o další "záplatování" v této ulici. Zbytek bude hotový do konce týdne. Bohužel do realizace již schválené rekonstrukce této ulice, bude k tomuto stavu docházet opakovaně. V současnosti se termín realizace znovu posunul, z technických důvodů, na rok 2021. V případě zájmu o podrobnější informace se můžete obrátit na Odbor investic a rozvoje města, Ing. V. Horek, který má realizaci na starosti.
Děkujeme Vám za trpělivost a omlouváme se za způsobené potíže.S pozdravem a přáním hezkého dne Ing. Martin Buršík, MBA 31.05.2020 01:16:43 - Novák
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, kdy proběhne integrace příbramské MHD do PID. Minulý rok jste říkal, že to proběhne v 1. polovině letošního roku, ale to se asi vzhledem k situaci s covid-19 nestane. Tak se chci zeptat, jestli máte nějaký nový termín. Děkuji. Odpověď - 01.06.2020 09:35:52
Vážený pane Nováku,
jednání o integraci byla zahájena podle plánu. Do vyhlášení nouzového stavu probíhaly pracovní schůzky, kde se jednalo především o trasování linek a jízdních řádech. V období nouzového stavu práce pokračovaly, avšak proces se celkově zpomalil a bylo nutno posunout termíny spuštění integrace. V tuto chvíli nám není přesný termín spuštění znám. Integrace MHD bude spojena s integrací další části příměstské dopravy v našem okrese a lze předpokládat, že ke spuštění by mohlo dojít na konci letošního roku.
Ing. Martin Buršík, MBA
1.místostarosta Příbrami 07.05.2020 20:55:34 - mirek
dobrý den.ve středu 6.5.jste v ulici Vokačovská s kolegy z vedení města obhlíželi situaci na místě údajně plánovaného dětského hřiště,poblíž 200m vzdáleného velkého hřiště Hlinovky.Toto hřiště by mělo být v nejtěsnější blízkosti rodinných domů,v doposud klidné části města.Stávající,již léta fungující městská hřiště jsou ve větší vzdálenosti od obytných domů.Proto se chci zeptat,jak bude řešen hluk a pořádek,zda je počítáno s parkovištěm pro návštěvníky hřiště,aby nevznikaly konflikty s domorodci.Budou obyvatelé této ulice přízváni k stavebnímu řízení?
děkuji za odpověď,a korektní řešení.
Odpověď - 13.05.2020 10:11:54
Dobrý den pane Mirku,
děkuji za dotaz. Z Vašeho dotazu odvozuji, že jde pravděpodobně o projekt z participativního rozpočtu Drkoláč. Bude to přírodní cyklotrail v délce přibližně 400m s menším příslušenstvím pro odpočinek. Nejde tedy o sportovní hřiště, kde by byl hluk od míčů nebo podobného vybavení. Také nelze očekávat hluk ve večerních hodinách, cyklotrail nebude osvětlený.
Nicméně tato lokalita je rozvojové území pro bydlení a lze očekávat v okolí další výstavbu rodinných domů. Aby bylo zajištěno místo pro odpočinek - aktivní i pasivní - považujeme vybudování cyklotrailu s příslušenstvím v blízkosti lesa (nikoliv u silnice) za dobře umístěné. Navíc v ochranném pásmu lesa v šířce 50m nelze stavět rodinné domy, proto je také tato lokalita vhodná pro vybudování odpočinkové zóny.
Zvýšené požadavky na parkování budou řešeny podél silnice, tak jako dosud. Pokud by časem nebylo kde parkovat, město vyčlení prostor pro parkování mimo silnici. S pozdravem Ing. Martin Buršík, MBA 27.04.2020 19:56:50 - Tomáš Tesařík
Dobrý den,po letech jsem navštívil příbramský hřbitov. Povšiml jsem si, že některé hroby či hrobky byli zrušeny a srovnány se zemí. V souvislosti s tím se chci zdeptat jaký je s nimi záměr?
Budou k dispozici pro nově vniklé hroby? Taky by mne zajímalo zda město neuvažuje třeba i v dlouhodobém výhledu se zřízením nového pohřebiště? Na stávajícím hřibovitě již žádná nová místa nejsou a na přilehlém urnovém háji již také kapacita dochází.
Zároveň mne mile překvapilo, že je důstojně pečováno o vojenské pomníky. Příkladně u vojáků z velké války, kde byl záhonek osetý tulipány. Předpokládám, že o to pečují
technické služby města. Zahradníci i vedení zaslouží uznání.
Odpověď - 28.04.2020 14:40:04
Vážený pane Tesaříku, vyžádala jsem si odpověď ředitele Technických služeb města Příbrami, p. o., do jehož kompetence Správa hřbitovů náleží a dovoluji si ji níže přeposlat. S pozdravem Mgr. Zorka Brožíková, místostarostka. Odpověď - 28.04.2020 14:40:38
Vážený pane Tesaříku, máte pravdu zrušená místa se upravují pro nové nájemce. Na starém hřbitově je vzhledem k zvyšujícímu se počtu kremací kapacita pro rakvové hroby (hrobky) zatím dostačující. Dokonce máme velmi krásné hrobky na prodej, nabídka je k dispozici u správy hřbitovů nebo na stránkách Technických služeb. V současné době jsou volné plochy jak v Urnovém háji, tak na hřbitově na Drkolnově. Zřízení nového pohřebiště je v kompetenci MÚ, ovšem TS se případnými změnami směrem k rozšíření stávajících ploch zabývají, ovšem aktuální potřeba řešit tuto problematiku není. Jménem pracovníků TS samozřejmě děkujeme za ocenění práce, není to pravidlem a podobná slova jsou povzbuzením v naší práci. S pozdravem Ing. Pavel Mácha, ředitel, Technické služby města Příbrami, p. o. 23.04.2020 12:06:44 - František
Dobrý den, dobře v tom případě už to chápu že LED panely nefungují a chápu to :) ještě se vás dovolím zeptat Pane Buršíku jestli už máte náhradní místo pro osazení toho druhého LED panelu co byl v plánu v Jiráskových sadech děkuji a přeji pěkný den. František. Odpověď - 24.04.2020 14:12:39
Vážený pane Františku, o umístění druhých dvou panelů jednáme s památkáři, kteří nám dali na původní návrh nesouhlasné stanovisko. Stále se snažíme "protlačit" umístění v Jiráskových sadech. Bohužel vše se prodloužilo o mimořádná opatření. Ale věřím, že nakonec s památkáři najdeme vhodné řešení. S pozdravem Ing. Martin Buršík, MBA 19.04.2020 23:11:52 - František
Dobrý den , rád bych se zeptal kdy půjdou ty elektronické panely na jízdní řády na druhé poliklinice Je to už dlouhá doba co jste mluvili že půjdou do provozu a stále nic
Přijde mi to extra dlouhá doba upřímně děkuji
Odpověď - 22.04.2020 09:16:10
Dobrý den pane Františku, díky za Vaši otázku. Potýkali jsme se s technickými problémy s připojením na zdroj elektřiny, to se bohužel protáhlo v době nouzového stavu. Aktuálně pracujeme na zajištění přívodu z bezpečného zdroje. Vše by mělo být vyřešeno a led panely zprovozněny do dvou měsíců. Za zpoždění se omlouvám. S pozdravem Ing. Martin Buršík, MBA 17.04.2020 13:07:12 - Jiřina
Dobrý den,bylo by už konečně možné zalepit překop komunikace vedoucí ke stadionu Baník. Už je to dost vyježděné a hrozí tak utržení kola. Děkuji
Odpověď - 22.04.2020 08:11:47
Vážená paní Jiřino, děkujeme moc za upozornění. Tato komunikace sice není v majetku města, ale budeme urgovat správce komunikace - Krajskou údržbu silnic Středočeského kraje. S pozdravem Ing. Martin Buršík, MBA 09.04.2020 10:38:50 - Petr Laža
Dobrý den,máme zahradní domek v Příbrami Brod. Můžeme tam přijet a strávit čas o Velikonocích ??????? Do obchodu nepůjdeme.
Chtěli bychom trávit čas venku na zahrádce. Bydlíme v Praze - Modřanech.
Děkujeme za odpověď a přejeme Vám hezký den.
Laža
Odpověď - 09.04.2020 12:11:55
Dobrý den, děkuji za dotaz, samozřejmě můžete využívat svou nemovitost k rekreaci. Negativní reakce v médiích na rekreanty se vztahují především pokud tito lidé nerespektují nařízení vlády, nechrání si obličej nebo se shlukují ve větších počtech na jednom místě, přestože jde o soukromý pozemek nebo nemovitost. Pokud budete respektovat nařízení vlády, je vše v pořádku. Hezké velikonoce, Ing. Martin Buršík, MBA 28.03.2020 11:47:25 - Ladislav Vimmer
Dobrý den chtěl bych se zeptat na důvod uzavření hřbitova,myslím že 300 důchodců v Peny marketu je horší nebezpečí než zapálit svíčku mamince.Děkuji za odpověď Vimmer Ladislav Odpověď - 30.03.2020 12:45:03
Dobrý den pane Vimmere,
cílem dočasného uzavření hřbitovů v souvislosti s pandemií nemoci Covid 19 je, v souladu s doporučením složek krizového štábu, omezení přístupu na všechna místa, kde by se potenciálně mohli shlukovat lidé. Stávající nařízení se samozřejmě netýká pohřbů. Situaci ohledně všech zavedených opatření, nejen ohledně dočasného uzavření hřbitovů, denně vyhodnocujeme. Možnost otevření hřbitovů je posuzována právě v současné době. Pravděpodobně by se jednalo o otevření hřbitovů v omezeném režimu ve dnech ÚT a ČT vždy od 8. do 17. hodiny, a to od začátku dubna 2020.
Pokud bude k tomuto či jinému režimu přistoupeno, bude výstup uveřejněn, stejně jako jiná opatření činěná v zájmu ochrany obyvatel, na webových stránkách města.
Přeji hezký den Mgr. Zorka Brožíková, místostarostka města. 23.03.2020 15:33:27 - Petr Vršecký
Dobrý den.Protože prý má pan starosta v nějaké místní TV, kterou nezachytím, projev k situaci ve městě,omlouvám se za své nařčení z nečinnosti.Projev jsem neslyšel, ale určitě bude v pořádku a ne jenom všeobedně formulovaný. Nějaké podrobné instrukce byste ale přesto mohli občanům dávat do schránek, máte přece své radniční noviny. Hezký týden občan Petr Vršecký. Odpověď - 24.03.2020 10:06:41
Dobrý den, děkuji za dotaz. Městský úřad každý den informuje mnoha způsoby o opatřeních kvůli nákaze COVID-19. Informace je možné získat jak z letáků, které město rozneslo do domácností v minulých dnech, tak přes městský web www.pribram.eu a oficiální facebookovou stránku města. Informace je možné získat i na zelené lince města pro pomoc lidem v nouzi na 800 444 401 nebo 800 555 600.Ing. Martin Buršík, MBA
1. místostarosta 09.03.2020 08:07:37 - Jaroslav
Vážený pane místostarosto, potažmo celá Rado města, pane vedoucí SOSH, skutečně máte dojem, že v ulici Průběžná, nebo třeba Jungmanova, Alšova, Smetanova, Milínská, Mixova parkuje větší množství vozidel, které patří mimopříbramským, kteří dojíždí do Prahy? Pane místostarosto, choďte tedy těmito částmi města večer a v noci, kdy už autobusy z a do Prahy nejezdí. Rázem se přesvědčíte, že vozidla jsou stále stejná a že se jedná jen a jen o místní občany. Ono totiž stačí jednoduše počítat - počet bytů x jedno vozidlo vs počet míst v daných lokalitách. Snadno pak dojdete k tomu, že už ani to neodpovídá. A pokud máte pocit, že v dnešní době platí rovnice jednoho vozidla, pak mám obavu, že byste neměl řešit otázku parkování. A pak mi prosím osvětlete druhou část jeho dotazu, respektive vaší odpovědi: Stavíte ročně stovky míst na parkování? Omluvte mě, ale smál bych se, kdyby to nebylo k pláči. Kde je budujete?? Za posledních pět let vybudovalo město 4 parkoviště, pokud se nepletu - dvě na Drkolnově, jedno v Čechovské ulici naproti poliklinice, a jedno u nemocnice. Maximálně můžeme počítat rozšíření u Hvězdičky. U Drkolnova byl počet míst vykoupený ještě větším míst zrušených ve vnitroblocích. V Čechovské to na situaci zcela nic nevyřešilo (viz parkování naproti hasičům). A u nemocnice zeje prázdnotou, jelikož v okolí jsou stále hluchá místa, kde se parkuje zdarma nebo beztrestně. Nenechte se dále vysmát, pokud máte na mysli úpravu míst četou Technických služeb - to není tvorba míst, ale jejich legalizace.. Budete ještě muset máknout, ale i když sleduju i Kahan i další periodika, vaše záměry mě zatím nepřesvědčují. A to jsem tu zatím nezmínil plán rekonstrukce Milínské, kde ubyde dalších x míst. Pro pana Tesaříka - nástupní plocha tu byla vždy, jen se nikdy nedodržovala... Odpověď - 24.03.2020 08:08:29
Vážený pane Jaroslave,
jistě máte pravdu, že již dávno neplatí, že na jeden byt je jedno auto. Je zcela běžné, že v rodině jsou dvě i více aut. Bohužel nelze nijak ovlivnit kolik aut si kdo pořídí. Vzhledem k ročnímu přírůstku registrovaných vozů není možné vyhovět v počtu parkovacích míst všem obyvatelům. Na ulicích musí také zůstat prostor i pro ostatní účastníky provozu jako jsou chodci a cyklisté. V této době připravuje město Příbram novou celkovou koncepci parkování, tak aby se v první řadě zvýhodnili rezidenti daných lokalit. Ruku v ruce s tímto se plánuje výstavba nových parkovacích míst, parkovacích domů a záchytných parkovišť.
Budeme rádi, pokud se s námi podělíte o případné nápady, jak tuto situaci nad rámec výše zmíněných opatření řešit.
Co se týká druhé části Vaší otázky, tak město Příbram vybudovalo parkoviště v rozsahu, jak jste je popsal. V nejbližší době se plánuje úprava vnitrobloků na území Příbrami VII (zde je dle průzkumu nejhorší situace s parkováním v celé Příbrami). Dále je připravená rekonstrukce ulic Gen. Kholla a připravuje se úprava parkovišť na Flusárně a na Fialce.
Ulice Milínská je silnice I. třídy, jejichž vlastníkem je ŘSD. I tak jsme vstoupili s ŘSD v jednání, aby tato rekonstrukce byla co nejpřijatelnější pro obyvatele a zároveň již pracujeme na možnostech jak tyto případné ztráty parkovacích míst kompenzovat. Je zde ovšem také otázka bezpečnosti, nynější stav je naprosto nevyhovující a dochází zde k nebezpečným a nepřehledným situacím. A jistě uznáte, že bezpečnost je na prvním místě.
Pokud máte konkrétní nápady nebo dotazy, neváhejte se na mě obrátit.
S pozdravem, Ing. Martin Buršík, MBA 1. místostarosta 02.03.2020 17:26:35 - Tomáš Tesařík
Dobrý den, řešením vymezení zón pro rezidenty příkladně ve zmiňované Průběžné ulici by bylo za předpokladu, že by tam nějaká volná místa k zaparkování byla.V této ulici je cca. 1/3 veškerých parkovacích míst rezervována pro ZTP. cca. 1/5 motoristům kteří mají rezervaci parkovacího stání na svoji SPZ. za 1500Kč,-/měsíčně.
Tam můžete objíždět blok stále dokola, pokud zrovna někdo odtamtud nevyjíždí zaparkovat nemáte kde, bez ohledu jestli máte či nemáte nějakou nic neřešící rezidentní kartu.
Bez věcného a realistického řešení to jest budování nových stání se situace s parkováním nezlepší.
Situace je rovněž tristní i v Milínské ulici, kde ještě v nedávné době došlo k řízení nástupní plochy pro požární techniku. Dost dobře nechápu proč nutnost její existence vyvstala
až v poslední době, když půdní vestavby na přilehlých budovách byly realizovány již před dvaceti lety. Dochází tam pak k takovým situacím, že poštovní vůz zastaví v jízdním pruhu,
zapne výstražné blinkry a jde kamsi do vchodu doručovat balík a pět minut blokuje provoz a hlavně jeho bezpečnost. Mohl by přece na tu chvíli zastavit když již nemá kde na té žluté čáře požární plochy. Tam nebude překážet.
To by snad M.P. mohla tolerovat. Má tam kameru a reálně vidí co se tam odehrává. Mělo by se v takových věcech postupovat s rozumem.
Odpověď - 04.03.2020 12:40:52
Vážený pane Tesaříku,
děkuji za podnět k řešení problému parkování v ulici Průběžná. Průběžnou ulicí skoro každý den procházím, máte pravdu, že v této lokalitě je nedostatek parkovacích míst. Město Příbram buduje nová parkovací stání (stovky každý rok), v ulici Průběžná bohužel není dostatek městských pozemků a prostoru pro budování. Kromě důvodů, které uvádíte, je dalším důvodem najíždění mimopříbramských občanů, kteří blokují místa těm příbramským i Vám. V současnosti připravujeme komplexní řešení parkování pro občany trvale žijící v Příbrami právě na úkor mimopříbramských, kteří budou znevýhodněni cenou i místy, kde budou moci parkovat. Toto řešení by mělo uvolnit stovky parkovacích míst a věřím, že bude účinné i v ulici Průběžná. Prosím, zvažte pořízení vlastního garážového stání nebo garáže. Pravděpodobně nebude přímo u Vašeho vchodu, ale bude jen Vaše.
Podnět ohledně poštovního vozu a městské policie předám odpovědné osobě, souhlasím s Vámi, je smysluplný. Děkuji. S pozdravem, Ing. Martin Buršík, MBA
1. místostarosta 19.02.2020 17:51:01 - Pepa
Dobrý den, kdy budou moci v ulici Průběžná parkovat lidi bydlící a né lidi kteří ráno najedou a večer odjedou.Děkuji. Odpověď - 27.02.2020 08:48:38
Dobrý den,
děkuji za dotaz, problém dojíždějících, kteří parkují u bytových domů a znemožňují tak obyvatelům parkovat u svého bydliště, je palčivý, víme o něm a připravujeme řešení nejen v ulici Průběžná, ale také ve zbytku centra města.
Řešením je vymezení zón pouze pro rezidenty, ostatní budou moci parkovat také, ale pouze za poplatek (nebo případně vůbec). Tento náš plán jsme několikrát komunikovali v Kahanu, bude diskutován i s opozičními zastupiteli a je jednou z priorit vedení města.
Dle současného harmonogramu prací, bude nový systém parkování postupně (chceme se vyhnout plošným chybám) zaváděn a v tuto chvíli nedokážu bohužel uvést termín zavedení v ulici Průběžná, pouze odhaduji termín do konce roku 2021.
Prosím, sledujte informace o parkovací politice v Kahanu (nyní i online na kahan.pribram.eu).
S pozdravem, Ing. Martin Buršík, MBA 13.01.2020 08:14:04 - Tereza
Dobrý den, mám na vás menší otázku a prosbu.
Letos oslaví kultovní kapela Depeche Mode 40 let od vzniku skupiny. Bylo by možné na nějakou z akcí typu Novák Fest pozvat nějakou jejich Revival skupinu? V Příbrami měla tato skupina velký fanklub, proto si myslím, že by pozvání Revival skupiny udělalo radost mnoha spoluobčanům a zároveň bychom tak oslavili jejich kulaté narozeniny.
Děkuji za odpověd a přeji hezký den.
Odpověď - 13.01.2020 13:14:12
Vážená paní Terezo, Váš dotaz jsem předala vedoucímu Městského kulturního centra Příbram. Zde je jeho vyjádření: „Dobrý den Terezo, děkujeme za skvělý nápad. Kapela podobného typu by se hodila například na Vítání slunovratu, ale budeme zvažovat zařazení i na jinou akci. Vítání slunovratu by se pro tuto kapelu hodilo i vzhledem k tomu, že zde vystupují pravidelně revival kapely. Pro letošní rok máme předběžně severské téma - v jednání jsou Roxette a Nightwish, ale projednáme i tuto možnost. Děkujeme za nápad a doporučení Bc. Vlastimil Ševr.“ Přeji hezký den Mgr. Zorka Brožíková, místostarostka města. 08.01.2020 20:53:49 - Milan
Dobrý den,chtěl bych se s vámi podělit o zkušenosti z naší sauny na plaveckém bazénu.Ač zkouším různé časy a různé dny k návštěvě sauny, vždy si musím vystát ve frontě 20 až 30 minut. Toto je první zklamání. Druhé zklamání přichází po odtažení šoupacích dveří nyní už v prostoru před saunou.Pára, vlhkost, kapky vody stékající po okně, stěnách a stropu. Prostě chybějící odvětrávání. V sauně samotné je zatopeno dobře, ale všudypřítomné vlhko z prostor před saunou a z obrovského množství návštěvníků vám pobyt v sauně ještě více znepříjemní. Chtěl byh se přimluvit za suchou saunu, za odvětrávání, za obnovení sauny v původním prostoru. Možná by tak mohl vzniknout malý saunový svět, který by nám v Příbrami bohatě stačil.Protože ten velký a drahý si můžeme párkrát v roce dopřát někde úplně jinde.
Odpověď - 15.01.2020 10:34:40
Vážený pane Milane, velice děkuji za Váš dotaz a podnět, kterým se budeme zabývat. Odvětrávání prostoru potírny je v současné době řešeno odtahovým a přívodním otvorem. Odvětrání sauny je tedy samotížné, není tak nutně zapotřebí dalších přístrojů. Dřívější funkční odtah byl v minulosti v rámci rekonstrukce sauny zrušen. Ve sprchách systém odvětrání funguje na podobném principu, kdy pro zvýšení účinnosti je v odtahovém potrubí instalován ventilátor, který je však v současné době mimo provoz. Tuto problematiku ("vlhkost potírny a přilehlých prostor") postoupíme externí firmě pro návrh řešení. Děkuji Vám za Vaše cenné podněty. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města. 07.01.2020 11:07:26 - David Kaiser
Dobrý den, mám dotaz na nefunkční nucené odvětrávání prostoru sprch a potírny v sauně akvaparku:Již několik let je sauna velmi hojně využívána lidmi a na čipy do sauny se před pokladnou obvykle čeká i několik desítek minut. Již z tohoto hlediska je zjevné, že sauna jede více než na plný provoz. S tím je spojeno velmi časté sprchování osob a vytváření zvýšené vlhkosti v prostoru sprch, wc, ale i prostoru (chodby) před potírnou a tím pádem, bohužel, i v potírně. Dříve byla v prostoru sprch a wc funkční nucená ventilace, která odváděla vlhkost mimo tyto prostory. Nyní jsou v chodbě před potírnou k dispozici pouze dvě malá lehce pootevřená okna, která ale prostor nejsou schopna dostatečně odvětrat. Lidé často tato okna zavírají (aby na ně netáhlo) a velmi často se stává, že ze stropu nad nimi kape voda. To samé se děje s dveřmi, kterými se chodí do venkovního prostoru s ochlazovacím bazénkem. Z toho důvodu se pak dostává vzdušná vlhkost do potírny a tím pádem „suchá sauna“ přestává plnit svoji funkci. Dost často připomíná spíš páru vedle bazénu akvaparku o několik pater níž ?
Také potírna, než byla v rámci rekonstrukce zevnitř zateplena, měla funkční odvětrávací „potrubí“, které kontinuálně odvádělo vlhký vzduch pryč. Po zateplení ale tato ventilace také neplní svoji funkci. V potírně se za skleněnými dveřmi tvoří na podlaze kaluž a dveře jsou často ve své dolní polovině silně orošené.
Myslím si, že než dojde k rekonstrukci celého akvaparku, dal by se tento problém bez větších finančních nákladů odstranit tím, že by se opět nucená ventilace sprch a potírny zprovoznila.
Děkuji
Odpověď - 15.01.2020 10:14:24
Vážený pane Kaisere, velmi děkuji za Váš dotaz a podnět. Pokusím se reagovat sumarizovaně. 1) Odvětrávání prostoru potírny je v současné době řešeno odtahovým a přívodním otvorem. Odvětrání sauny je tedy samotížné, není tak nutně zapotřebí dalších přístrojů. Dřívější funkční odtah byl v minulosti v rámci rekonstrukce sauny zrušen. 2) Ve sprchách systém odvětrání funguje na podobném principu, kdy pro zvýšení účinnosti je v odtahovém potrubí instalován ventilátor, který je však v současné době mimo provoz. Tuto problematiku ("vlhkost potírny a přilehlých prostor") postoupíme externí firmě pro návrh řešení. Váš podnět shledávám jako cenný a smysluplný, kdy mohu slíbit, že se jím budeme nadále zabývat a pokusíme se najít schůdné řešení pro zvýšení komfortu a kvality služeb. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města. 29.11.2019 10:35:29 - Filip
Dobrý den, v ulici Legionářů byla vybudována (nákladná investice města) nově hezká nová parkovací stání a zkulturněno jejich okolí. Někdo ale asi nepochopitelně zapomněl na místo vjezdu popelářské techniky pro vyvážení odpadků před gymnáziem a kolem sochy horníka + opravu osvětlení apod. Tyto vozy jezdí tedy před nové obrubníky a zasazený trávník, ze kterého v tomto podzimním počasí dělají bažinec, vyjíždí v trávě rýhy a celkově devastují novou a starou zelenou plochu zde. Tímto způsobem zde bude na jaře krásný tankodrom a hnus. Co s tím? Děkuji a přeji pěkné dny. Odpověď - 18.12.2019 08:21:57
Vážený pane Filipe. Odbor investic a rozvoje města společně s Technickými službami se pokusí najít řešení (buď technické nebo organizační) tak, aby při vývozu odpadků a opravách nebyla ničená zelená plocha před gymnáziem.S pozdravem Ing. Martin Buršík, MBA, místostarosta 29.11.2019 10:34:23 - Filip
Dobrý den, v ulici Legionářů byla vybudována (nákladná investice města) nově hezká nová parkovací stání a zkulturněno jejich okolí. Někdo ale asi nepochopitelně zapomněl na místo vjezdu popelářské techniky pro vyvážení odpadků před gymnáziem a kolem sochy horníka + opravu osvětlení apod. Tyto vozy jezdí tedy před nové obrubníky a zasazený trávník, ze kterého v tomto podzimním počasí dělají bažinec, vyjíždí v trávě rýhy a celkově devastují novou a starou zelenou plochu zde. Tímto způsobem zde bude na jaře krásný tankodrom a hnus. Co s tím? Děkuji a přeji pěkné dny.