Tato rubrika umožňuje vložit dotaz směřovaný přímo starostovi města Příbram. Vždy, prosím, uveďte své jméno. Anonymní dotazy nebudou zobrazeny. Pokud si přejete, aby Vaše jméno nebylo v odpovědi uveřejněno, viditelně tento požadavek uveďte.
Na vulgární, osobní či hrubá sdělení nebudu reagovat, a to ani v případě, budou-li ukryta za otázkou. Je vhodné si uvědomit, že i starosta města, byť je zodpovědný za množství věcí, zůstává stále obyčejným člověkem se standardním prožíváním a běžnou mírou odolnosti vůči invektivám.
Dobry den pane starosto, bylo by mozne na novaku opravit kamennou stezku, ktera je ve vode? Po odbahneni je cca 5m kamenu pod vodou (tam kde projizdela tezka technika). Zaroven se nektere kameny neprijemne hybou.
Dekuji
S pozdravem Jakub
Odpověď - 11.05.2022 09:22:37
Vážený pane Jakube, danou záležitost vedeme v patrnosti. Oprava kamenné stezky je plánována. Vzhledem k tomu, že je Nový rybník zatím krátce plně napuštěn, tak čekáme, zda plná míra vody "nehne" se zeminou ještě více, abychom případně opravili vše najednou. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
03.05.2022 12:27:27 - Eva Dundáčková st.
Vážený pane starosto,
obracím se na Vás s prosbou o konečné řešení stanoviště kontejnerů u domu Riegrova 73 (na chodníku lemujícím Riegrovu ulici).
Zdůrazňuji, že při odchodu z domu hlavním vchodem nemáme žádný chodník, vstupujeme přímo do vozovky, která slouží pro zásobování Uranu nákladním vozidlům, osobním vozidlům atd.. Počet kontejnerů stále narůstá (až 16ks).
Kontejnery stále sjíždějí do silnice, jsou přeplněné, fungují jako veřejná skládka. Z této veřejné skládky se živí mnoho škůdců (neustále zde pobíhají krysy a nutrie).
Nebezpečná a nepřehledná je situace také z pohledu dopravy(chůze i jízdy).
Prosím o nalezení koncepčního řešení dané situace, která je již delší dobu neúnosná.
Děkuji
Eva Dundáčková st.
Riegrova 73, 261 01 Příbram 1
Odpověď - 25.05.2022 10:53:31
Vážená paní Dundáčková, o neutěšené situaci v této lokalitě víme, ale prostředky řešení z naší strany jsou omezené a vždy se to negativně projeví na komfortu likvidace odpadu, zejména výrazným zvýšením vzdálenosti nádob od obytné zóny. V současné době vzniká projekt na budování podzemních odpadových nádob, včetně nádob na komunální odpad. Mimo jiné lokality se uvažuje i o podzemních nádobách v okolí Vašeho bydliště. Tím by se celý problém vyřešil. Zatím se pokusíme zvýšenou frekvencí svozu a pravidelným úklidem udržet v okolí nádob pořádek. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
29.04.2022 20:51:44 - Eva
Dobrý den, chtěla jsem poprosit jestli by po dobu uzavírky v Milínské ulici bylo možné zrušit v Průběžné ulici zpomalovací pruh. Projede zde mnoho aut a dělá to hrozně rány. Děkuji
Odpověď - 09.05.2022 13:43:53
Vážená paní Evo, vyžádali jsme si stanovisko Policie ČR - Dopravního inspektorátu, protože v blízkosti se nachází Dům s pečovatelskou službou a je zde zvýšené riziko kolize vozidla s chodcem. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
Odpověď - 12.05.2022 09:50:54
Vážená paní Evo, jakkoli by nám dávalo odstranění zpomalovacího pruhu smysl, staví se proti němu poměrně rezolutně Dopravní inspektorát Územního odboru Příbram. Důvod je ten, že komunikace je úzká, parkují zde vozidla a dochází zde ke zvýšenému pohybu chodců v seniorském věku. Rozhodli jsme se práh tedy ponechat. Současný stav je zajisté nepříjemný, nicméně je dočasný. Jakmile bude zprůjezdněná Milínská ulice, intenzita provozu v ulici Průběžná klesne. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
28.04.2022 14:08:47 - Daniel
Zdravím starosto, v minutkách jste mluvil o pekle na příbramských silnicích (což mohu potvrdit). Asi nejen mne by zajímalo, kdy se uvolní průjezd Václavským náměstím v Pražské ulici? Děkuji za odpověď
Odpověď - 11.05.2022 09:24:24
Vážený pane Danieli, omlouvám se za prodlení v odpovědi, ale měl jsem několik jednání vč. návštěvy inkriminované stavby. Věc se má tak, že v průběhu provádění díla - obnovy kanalizační a vodovodní infrastruktury došlo ke komplikacím a bylo nutno změnit jak technologii, tak trasování. To si vyžádalo dodatečné povolení dotčených úřadů, bohužel i včetně památkové péče. Dojde tak zřejmě k výraznému posunu v termínech. Nicméně se stavebníkem jsem se dohodl, že v nejbližších dnech či týdnech požádá kompetentní úřady o možnost změny rozsahu záborů tak, aby se oplocení posunulo blíže ke stavbě a uvolnil se tak průjezd v horní části Václavského náměstí. Bylo mi přislíbeno, že tak učiní bez odkladu. Věřím tedy, že bude možno již brzy vrškem Václavského náměstí projíždět. Situaci budu dále sledovat. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
26.04.2022 22:21:35 - Martin Vrabec
Dobrý den Pane starosto,
Zajímalo by mě a urcite i více cestujících jak pokračuje jednání s krajem ohledně placení veřejné dopravy v našem regionu .
Podle kraje je třeba na lince Pribram -Praha bráno jako standard 13 spojů tam a zpátky .. a více je bráno jako nadstandard
Zrejmně nikdo z kraje asi neviděl jak jsou tyto autobusy denně přetěžovány že pane starosto? Vy urcite mi dáte za pravdu že tyto autobusy jsou hojně využívány že ano ?
Mě by jenom zajímalo jestli toto radnice dopustí že by třeba jezdilo pouze 13spojů denně … byl bych moc rad neby naše radnice cestující podpořila a případně zajistila podle kraje ..více nadstandardních spojů…než základní počet 13
Děkuji za vaše vyjádření
Odpověď - 02.05.2022 09:58:16
Vážený pane Vrabče, jednání ohledně integrace stále pokračují. V současné době je pomyslný míč na straně Kraje, kdy čekáme na předložení jízdních řádů a ekonomického návrhu integrace.
Jak píšete o 13 standardních spojích, zde je to trochu jinak. Jedná se o to, že standardní spoje hradí Kraj a nadstandardní spoje by mělo hradit město Příbram.
Město Příbram ale neuvažuje o zrušení všech nadstandardních spojů. Určitě ne na lince do Prahy, která je pro naše občany velmi důležitá.
Nemusíte se tedy bát, že by došlo k omezení pouze na těchto 13 standardních spojů.
Finální návrh je stále v jednání, a město Příbram bude bojovat za co nejlepší podmínky pro svoje občany. Do té doby bude vše beze změn. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
24.04.2022 16:57:29 - Julie Čížková
Vážený pane starosto,
obracím se na Vás s dotazem ohledně lesoparku Litavka, respektive o cestu která je v některých částech značně zničená a tím pádem i nebezpečná zejména pro cyklisty. Hlavně v části blízkosti Vysokopeckeho rybníka kde po stavebních pracech je to katastrofální, dokonce tam byla i nezajistená hluboká jáma kde by mohl někdo spadnout.
Děkuji předem za odpověď.
S pozdravem
Čížková
Odpověď - 26.04.2022 10:16:30
Vážená paní Čížková, o nevyhovujícím stavu komunikace v lesoparku Litavka víme. Čekáme, až budou zcela dokončené práce na hrázi Vysokopeckého rybníka. Poté dojde k výspravě cest. Děkuji za pochopení a prosím o trpělivost. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
22.04.2022 13:02:52 - občan Luboš P.
Vážený pane starosto,
na základě mého zjištění o výsledku výběrového řízení na realizaci akce "Realizace úpravy parku okolo Čekalíkovského rybníka", ve kterém zvítězila firma Gardenline s.r.o., si Vám dovoluji doporučit tuto soutěž zrušit, a to na základě vážných zjištění a pochybností o společnosti Gardenline s.r.o.
Pokud pominu nezvyklé bodové hodnocení ve výsledku výběrového řízení a to, že město Příbram přijde o 6 mil. Kč, oproti nejlevnější nabídce, chtěl bych se zeptat, zda firma Gardenline předložila mezi svými referencemi také akci na rekonstrukci Sofijského náměstí na Praze 12 - "https://www.praha12.cz/revitalizace-sofijskeho-namesti/d-76580". Tato akce nebyla od roku 2019 do dnešního dne ukončena a pravděpodobně skončí u soudu. Také se prodražila o téměř 20 mil. Kč oproti vysoutěžené ceně. Spolupráce s touto firmou nebude jednoduchá a podle zkušeností Prahy 12 bude opravdu velmi nepříjemná.
S úctou Luboš P.
Odpověď - 02.05.2022 10:02:53
Vážený pane Luboši, Vámi uvedená společnost se v našem zadávacím řízení touto zkušeností neprokazovala. Navíc uvedená webová stránka obsahuje jiné informace, než jsou Vámi uvedené závěry. Děkujeme za Váš zájem o problematiku veřejného zadávání a podnět, před podpisem smlouvy si doložené zkušenosti zhotovitele ověříme. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
21.04.2022 13:05:33 - Eva
Dobrý den pane starosto,
s radostí sleduji, jak Příbram prosperuje a má co nabídnout nejen obyvatelům, ale také návštěvníkům. Je to prostě pěkné město.
Ve velkém kontrastu k tomu jsou však výlohy některých obchodů - obrovské a veskrze nevkusné polepy na kolem jdoucího téměř padají a podle mého soudu působí mnohdy až arogantně (např. Uran).
Domnívám se, že by bylo vhodné, aby se MěÚ touto situací zabýval.
Děkuji Vám za Vaši práci a přeji mnoho dalších úspěchů.
Odpověď - 22.04.2022 09:55:36
Vážená paní Evo, souhlasím s Vámi, že výlohy a poutače některých obchodů jsou za hranou vkusu. Na regulaci tzv. vizuálního smogu pamatujeme nařízením, které jsme v letošním roce vydali. Budeme postupně oslovovat jednotlivé subjekty a vyzývat je k odstranění nevzhledných rušivých reklam. Bude se to týkat i obchodního centra Uran, na které poukazujete. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
20.04.2022 08:08:31 - Josef
Dobrý den pane starosto,
v únorovém Kahanu je článek "Desítky projektů za stovky miliónů". Zajímalo by mne u projektů, které jsou plánované pro rok 2022 - to je částka okolo 700 miliónů korun - kde na to vezmete peníze? Děkuji za odpověď.
Odpověď - 22.04.2022 09:17:05
Vážený pane Josefe, děkuji za Váš dotaz. V přehledu jsou uvedeny investiční akce, které jsou pro tento rok plánovány s tím, že některé již probíhají a dokončí se letos, nebo jsou na tento rok připraveny k realizaci s dokončením v příštím roce. Připouštím, že tento fakt mohl být v textu článku více zdůrazněn. Cílem města bylo informovat občany, co zamýšlí a tento cíl nepatří jen pro letošní volební rok. Soupis investic a jejich uveřejnění bereme jako otevřené informování občanů.
Výhled investic na další roky naleznete zde: https://pribram.eu/mesto-pribram/rozpocet-mesta.html?setfontsize=big. S pozdravem 1. místostarosta Ing. Martin Buršík, MBA.
12.04.2022 11:29:17 - Hana
Dobrý den,
ráda bych věděla, z které hlavy vzešel nápad postavit kolotoče na nám.17. listopadu. Na čtvercové náměstí, kde kolem dokola bydlí lidé. Předpokládám, že k této akci patří hodně hlasitá hudba. Také vím, že u každého kolotoče či střelnice hraje v jednu dobu jiná hudba. Dobrý blázinec. Proč tato akce není na tradičním místě na Flusárně ???
Bydlím v Příbrami 8 let. Moc se mi tu líbilo. O politiku se nezajímám, ale co vychází v poslední době z radnice, nad tím zůstává rozum stát. Tohle rozhodnutí všemu nasadilo korunu.
Hodoušová
Odpověď - 22.04.2022 10:44:11
Vážená paní Hodoušová, na město Příbram se obrátil pořadatel pouti se žádostí o umožnění zpoplatněného záboru za účelem pořádání tzv. Velikonoční pouti. S ohledem na to, že podobné akce se v našem městě tradičně těší velkému zájmu veřejnosti (ostatně, stačí se podívat, kolik rodičů s dětmi denně na pouť přijdou), jsme se rozhodli této žádosti vyhovět. Pořadatelé nám přislíbili, že hudební produkce nebude přesahovat vyměřenou mez a bude ukončena v pozdních odpoledních či podvečerních hodinách. Plochy náměstí se zpravidla k těmto akcím využívají. Pravidelně pořádaná pouť i na nám. TGM. Každoročně je pořádána pouť i na náměstí J. A. Alise na Březových Horách. Na Flusárně poutě již delší dobu nejsou a to z důvodu využití této plochy coby odstavného parkoviště. Děkuji za pochopení a prosím o trpělivost. Pouť během několika málo dní skončí. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
09.04.2022 22:07:41 - Jakub
Dobry den pane starosto. Na pozemku 2525/3 u garaze 2525/11 (dvur nove rekonstruovanych baraku vedle koruny na flusarne) je obrovsky strom. V tomto dvore mimo garaz parkuji ostatni rezidenti. Pri vetsich vetrech uz se cca 3x stalo, ze spadla stredne vetsi vetev na nektere z aut. Muj dotaz zni, zda je v silach technickych sluzeb, zkontrolovat stav stromu (jestli je na odpis nebo ma jen par spatnych vetvi). Bohuzel tento pozemek neni ve vlastnictvi mesta, ale ve spolecnem vlastnictvi cca 17lidi. Predem dekuji za odpoved.
Odpověď - 22.04.2022 10:07:45
Vážený pane Jakube, strom stojí v blízkosti garáží, před 3 lety původní majitel žádal o odstranění kvůli obavě z pádu. Bylo vydáno rozhodnutí MeUPB 08127/2019/OŽP/KrL o nepovolení kácení. Strom jsme shledali jako vitální a neohrožující okolí s doporučením bezpečnostního ořezu suchých větví. Krajský úřad Středočeského kraje rozhodnutí OŽP 22. 5. 2019 potvrdil.
Strom je v obdobném stavu jako před 3 lety, tedy bez zjevných větších defektů, bez výrazného prosychání. Bylo by vhodné provést odborný bezpečnostní řez, který by na nějakou dobu omezil padání suchých větví. Má zasypaný kořenový systém, což je pro kořeny nevhodné. Vrstva zeminy zamezuje průchodu vzduchu do kořenů a strom by mohl začít usychat, popřípadě odumírat. Kontakty na arboristy v okolí můžeme poskytnout. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
08.04.2022 22:45:50 - Petr Švehla
Dobrý den, pane starosto, děkuji za odpověď na moji otázku z 28. 3. Neodpověděl jste mi ale na vše. Znovu se teď ptám, proč vysílač nebyl umístěn výše (např. na Průmyslovou školu), sám byste asi také nebyl nadšen z vysílače 50 m od Vašeho domu, v úrovni oken. Dále by mě zajímalo, jak je možné, že o něčem takovém rozhoduje jen Rada města? Žil jsem v domnění, že něco takového se řeší i na Zastupitelstvu města Příbram, případně, že proběhne alespoň veřejná diskuze s občany bydlícími v blízkosti takového vysílače. Při spoustě jiných akcí se diskutuje s občany ( parkování, rekonstrukce ulic atd.) a tentokrát se nic nedělo. Je sice hezké, že údajně nedojde k překročení hodnot pro lidi, kteří se zde pohybují, ale my zde bydlíme! To je poměrně velký rozdíl, nemyslíte? Děkuji za odpověď.
Odpověď - 26.04.2022 10:10:57
Vážený pane Švehlo, žadatel neprojevil o jinou lokalitu zájem, přímo cílil na současný předmět smluvního vztahu. Odbor správy majetku tedy na základě konkrétního požadavku žadatele zpracoval materiál a věc předložil k projednání příslušnému výkonnému orgánu města.
Rada obce je orgánem s rozsáhlými pravomocemi v oblasti samostatné i přenesené působnosti. Patří mezi ně jednak tzv. pravomoci radě obce výslovně vyhrazené, které jsou v zákoně o obcích vymezeny v § 102 odst. 2, a dále pak ostatní pravomoci (nepojmenované či zbytkové), o kterých zákon o obcích hovoří v § 102 odst. 3. Do této kategorie spadá i rozhodování o nájemních vztazích. Skutečně se nedomnívám, že by instalace měla mít vliv na zdraví obyvatel. Podobných vysílačů je umístěno ve městě Příbram více, a to i na obytných budovách v rámci sídlišť (např. na Drkolnově). V dané věci spoléháme na dostupná data a průzkumy, kde nic nenasvědčuje na působní negativního vlivu při instalaci podobných zařízení v blízkosti bytové zástavby. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
07.04.2022 09:20:51 - Martin
Vážený pane starosto, tak jako asi každého, kdo je nucen parkovat v oblasti Milínské ulice mě to též trápí. Zvláště nyní. Bylo by prosím možné zpřístupnit pro parkování nyní nevyužívané autobusové zastávky v Milínské ul.(myslím ty mezi ul. Alešova a Mixova)? Zatím jsem viděl, že si nikdo netroufl tam zaparkovat. Dát tam např. značku parkoviště a přikrýt označení zastávky. Divím se, že to nikoho z příslušných odborníků nenapadlo. Předem moc díky. Martin
Odpověď - 12.04.2022 13:17:14
Vážený pane Martine, děkuji za Váš podnět. V nejbližší době dojde k úpravě dopravního značení tak, aby bylo možné dočasně na autobusových zastávkách zaparkovat. Složitost situace s parkováním chápu a rozumím jí. Věřte, že se jedná o o věc dočasnou. Vynasnažíme se práce provádět s co největší rychlostí tak, aby omezení pro občany trvalo co nejkratší dobu. V případě, že budete parkovat vozidlo v blízkosti zastávek, dbejte prosím zvýšené opatrnosti s ohledem na projíždějící techniku. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
07.04.2022 07:41:02 - Josef
Dobrý den starosto, můj dotaz ze 17.3. posílám znovu. Zatím nemám odpovědi. Měl bych na vás tři dotazy.
1) Myslíte v rámci rekonstrukce Obecnické ulice i na pěší příp. cyklisty, kteří chodí/jezdí do práce v průmyslové zóně? Konkrétně tím myslím bezpečnější přechod na křižovatce Plynárenské a Obecnické nebo zřízení pruhu pro cyklisty místo travnatého pásu mezi silnicí a chodníkem. Zabýval se u vás někdo touto otázkou při přípravě projektu? Máme tu sice průmyslovou zónu, ale cesta do ní (ať už směrem k DISE nebo RAVAKu) není pro pěší a cyklisty zrovna "komfortní".
2) Bude po rekonstrukci mostu v Plynárenské ulici zrekonstruována také samotná ulice? Provoz je tam velký a těch ne zrovna malých výmolů je tam opravdu hodně. Projeďte si to tam někdy ;-)
3) S tím souvisí poslední otázka. Plynárenská je teď díky rekonstrukci Obecnické využívána i jako objízdná trasa. Ale ten její stav ..... Zamýšlí se někdo také nad stavem vozovky, která je vybrána jako objízdná trasa (nebo je vysoká pravděpodobnost, že bude za tímto účelem hojněji využívána) tak, aby její stav byl úměrný k vyššímu využití? (tzn. bez výmolů)
Děkuji za vaše odpovědi
Odpověď - 08.04.2022 10:24:16
Vážený pane Josefe, k Vašim dotazům sděluji následující. 1) Součástí projektu na výměnu a přeložení vodohospodářských sítí v ul. Obecnická je i oprava povrchů komunikace, chodníků a výměna veřejného osvětlení. V opravovaném úseku (od kruhového objezdu - po konec pneuservisu - cca 250 bm) dojde a částečně už dochází k opravě chodníků pro pěší. Stezka pro cyklisty bude řešena vodorovným dopravním značením na komunikaci - piktogramy. Křižovatka ul. Obecnická a Plynárenská není součástí projektu ani stavebních prací. 2) Oprava povrchu ulice Plynárenská může být provedena až po opravě mostu a opravě ulice Obecnická. Poté bude zařazena do plánu oprav na rok 2023 nebo 2024. 3) Nad stavem vozovky se zamýšlíme, ale v tomto případě není jiná alternativa objízdné trasy (přiměřeně dlouhá). Pokud by byla jiná alternativa, vedla by objízdná trasa jinudy a to i s přihlédnutím na stav mostu v ulici Plynárenská. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
01.04.2022 16:01:15 - Tomáš
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, když bude uzavřena Milínská, jak se řidiči dostanou do Dlouhé ulice nebo např. na Komenské náměstí, když se tam jezdívá z Milínské potažmo i k bývalému papírnictví, které se dřív jmenovalo Fous i z Mixové ulice. Předem děkuji za odpověď a přeji pěkný den.
Odpověď - 05.04.2022 09:19:51
Vážený pane Tomáši,
do ul. Dlouhá a přilehlých ulic vede objízdná trasa přes ulice Smetanova - Purkyňova - Komenského náměstí - Dlouhá.
Objízdná trasa je řádně značena.
S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
30.03.2022 14:45:20 - alexander
Pane starosto,včera jsem byl nemile překvapen,když jsem chtěl odjet k lekaři autem ze své garáže.bydlím totiž v příbrami 8 v bývalém strážním domku a jedinou přístupovou cestu,kterou je průjezd podchodem u 7 zš byl osazen železnými mřížemi.NIKDO mě na stavající situaci neupozornil,tak bych rád věděl,proč a jak dlouho toto bude trvat a kudy mám přístup řešit.po dotazu na mu mi bylo řečeno,že se mám obrátit na řsds.Ovšem přístupová komunikace je podle paspartizace silnic městská.Kudy,tudy,tedy.nikdo nic neví. Děkuji
Odpověď - 06.04.2022 06:25:58
Vážený pane Alexandře, tyto podchody jsou v majetku Středočeského kraje a ve správě Krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje. Krajská správa nás dne 22.3. pouze informovala, že z důvodu havarijního stavu těchto podchodů dojde k jejich uzavření. Město Příbram následně vydalo tiskovou zprávu pro občany, kde o tomto uzavření na stránkách města informovalo. Pokud k tomuto máte další otázky, obraťte se přímo na Krajskou správu a údržbu silnic, kontakt: podatelna@ksus.cz. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
28.03.2022 20:11:27 - Petr Švehla
Dobrý den, pane starosto, na střeše 1. ZŠ se momentálně instaluje vysílač pro mobilního operátora. Pan ředitel nás odkázal na zřizovatele školy, který by nám mohl odpovědět na naše otázky. Zajímalo by nás, jak se přišlo na to, že se vysílač instaluje v obytné zóně, v blízkosti rodinných domů a navíc v tak malé výšce, kdy vlny z vysílače jsou v úrovni domů. Proč není umístěn na vyšší budově? Když už tedy by měl být instalovaný v našem okolí, proč není např. na Průmyslové škole? Kdo něco takového povolil? Můžete nám zajistit to, že se nezhorší prostředí, ve kterém žijeme? V dostupných studiích sice není potvrzena závadnost těchto vysílačů, ale zároveň nebyla potvrzena ani jejich nezávadnost. Opravdu se nám nelíbí, že nám vysílač míří přímo do oken a máme jeho umístění v podstatě na dosah. V této úrovni a vzdálenosti od vysílače se nachází nejen náš dům, ale i mnoho sousedních domů a také mateřská školka atd. Prosím Vás o vyjádření a o doložení veškerých materiálů, které potvrzují, že nebudou překročeny limity elektromagnetického záření. Děkuji.
Odpověď - 06.04.2022 11:25:33
Vážený pane Švehlo, výstavba nové základnové stanice na střeše Základní školy pod Svatou Horou a Gymnázia pod Svatou Horou je realizována na základě nájemní smlouvy č. A413/OSM/2021 s nájemcem, společností Vantage Towers, s.r.o., se sídlem Závišova 502/5, Nusle, 140 00 Praha 4, IČO 09056009. Uzavření předmětného smluvního vztahu schválila Rada města Příbram usnesením č. 208/2021 ze dne 08.03.2021. Při svém rozhodování měl tento výkonný orgán k dispozici i Výpočet elektromagnetického pole, zpracovaný firmou COM PLUS CZ a.s., IČO 25772104, který prokazuje dodržení limitů dle Nařízení vlády č. 291/2015 Sb., o ochraně zdraví před neionizujícím zářením, podle § 108 odst. 3 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů. K umístění nové základnové stanice se vyjadřovali také ředitelé dotčených škol, vyjádřili souhlas s předloženým záměrem. V doloženém Výpočtu elektromagnetického pole je uvedeno, že nedojde k překročení referenčních hodnot pro fyzické osoby v komunálním prostředí v místech, kde se lidé mohou běžně pohybovat, z toho lze dovodit, že provoz zařízení nebude mít žádný negativní vliv na kvalitu našeho životního prostředí. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
17.03.2022 11:56:59 - Daniel
Dobrý den starosto, měl bych na vás tři dotazy.
1) Myslíte v rámci rekonstrukce Obecnické ulice i na pěší příp. cyklisty, kteří chodí/jezdí do práce v průmyslové zóně? Konkrétně tím myslím bezpečnější přechod na křižovatce Plynárenské a Obecnické nebo zřízení pruhu pro cyklisty místo travnatého pásu mezi silnicí a chodníkem. Zabýval se u vás někdo touto otázkou při přípravě projektu? Máme tu sice průmyslovou zónu, ale cesta do ní (ať už směrem k DISE nebo RAVAKu) není pro pěší a cyklisty zrovna "komfortní".
2) Bude po rekonstrukci mostu v Plynárenské ulici zrekonstruována také samotná ulice? Provoz je tam velký a těch ne zrovna malých výmolů je tam opravdu hodně. Projeďte si to tam někdy ;-)
3) S tím souvisí poslední otázka. Plynárenská je teď díky rekonstrukci Obecnické využívána i jako objízdná trasa. Ale ten její stav ..... Zamýšlí se někdo také nad stavem vozovky, která je vybrána jako objízdná trasa (nebo je vysoká pravděpodobnost, že bude za tímto účelem hojněji využívána) tak, aby její stav byl úměrný k vyššímu využití? (tzn. bez výmolů)
Děkuji za vaše odpovědi
Odpověď - 08.04.2022 10:23:44
Vážený pane Danieli, k Vašim dotazům sděluji následující. 1) Součástí projektu na výměnu a přeložení vodohospodářských sítí v ul. Obecnická je i oprava povrchů komunikace, chodníků a výměna veřejného osvětlení. V opravovaném úseku (od kruhového objezdu - po konec pneuservisu - cca 250 bm) dojde a částečně už dochází k opravě chodníků pro pěší. Stezka pro cyklisty bude řešena vodorovným dopravním značením na komunikaci - piktogramy. Křižovatka ul. Obecnická a Plynárenská není součástí projektu ani stavebních prací. 2) Oprava povrchu ulice Plynárenská může být provedena až po opravě mostu a opravě ulice Obecnická. Poté bude zařazena do plánu oprav na rok 2023 nebo 2024. 3) Nad stavem vozovky se zamýšlíme, ale v tomto případě není jiná alternativa objízdné trasy (přiměřeně dlouhá). Pokud by byla jiná alternativa, vedla by objízdná trasa jinudy a to i s přihlédnutím na stav mostu v ulici Plynárenská. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
16.03.2022 18:25:59 - Eva
Dobrý den, dnes jsem si přečetla, že bude brzy uzavřena Milínská silnice. Zajímalo by mě jak je to vyřešeno s autobusovou dopravou, na kterou jsou závislí lidé na cestě do práce a děti do školy? Děkuji za odpověď
Odpověď - 23.03.2022 10:27:03
Vážená paní Evo, s úplnou uzavírkou Milínské ulice čekáme až ŘSD zcela zprůjezdní most v Plzeňské ulici vedoucí ke kruhovému objezdu. Máme přislib, že se tak stane na konci března. Z tohoto důvodu jsou i práce v Milínské ulici aktuálně pozastavené. V tabulce si Vám dovoluji přeposlat náhradní jízdní řád. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.
Odpověď - 23.03.2022 10:38:34
Úpravy JŘ MHD - uzavírka Milínské ulice.
Uzavírka se bude týkat linek 1A, 3A, B, C, 4A, 10A, B, 19A a školního BUSu.
Uvedené linky pojedou po objízdné trase ul. Plzeňská, Čs. armády, Březnická. Linky 1A, 3A, B, C neobslouží zastávky: Milínská-Mixova Milínská náhrada Hořejší Obora, Čs. armády Milínská-T.G.M náhrada nám. T.G.M. rozc. Pod Kaňkou Sázky, Barandov Linky 4A, 10A, B, 19A a školní BUS neobslouží zastávky: Milínská-Mixova Milínská náhrada Hořejší Obora, Čs. armády Milínská-T.G.M náhrada nám. T.G.M. Spoje školního BUSu budou vypraveny o 5 MINUT DŘÍVE.
02.03.2022 16:49:44 - Milan Polák
Vážený pane starosto, zatím to není aktuální, ale
v případě, že konflikt na Ukrajině přeroste ve válku zbraní hromadného ničení počítá se s ukrytím obyvatel Příbrami? Dále s vybavením pro jednotlivce na ochranu proti chemickým zbraním? Vláda již začala přemýšlet
o modernizaci armády, ale neslyšel jsem nic
o zabezpečení civilního obyvatelstva.Děkuji za odpověď.
Odpověď - 03.03.2022 09:36:36
Vážený pane Poláku, ochranu obyvatelstva koordinujeme ve spolupráci s IZS, zejména pak s HZS. Zároveň toto bude jedním z témat zítřejšího krizového štábu, kde se, doufám, dozvíme bližší informace, jak by se město mělo zachovat v nutnosti ochrany obyvatel. V současné době nepovažuji situaci natolik vážnou, aby bylo nutno přijmout jakékoli opatření. S pozdravem Mgr. Jan Konvalinka, starosta města.