0 0 0

Otázky pro starostu

Tato rubrika umožňuje vložit dotaz směřovaný přímo starostovi města Příbram. Vždy, prosím, uveďte své jméno. Anonymní dotazy nebudou zobrazeny. Pokud si přejete, aby Vaše jméno nebylo v odpovědi uveřejněno, viditelně tento požadavek uveďte.

Na vulgární, osobní či hrubá sdělení nebudu reagovat, a to ani v případě, budou-li ukryta za otázkou. Je vhodné si uvědomit, že i starosta města, byť je zodpovědný za množství věcí, zůstává stále obyčejným člověkem se standardním prožíváním a běžnou mírou odolnosti vůči invektivám.

Mgr. Jan Konvalinka
starosta města

Pošlete svou otázku:

Jméno (zobrazí se u otázky):   E-mail (nezobrazuje se veřejně):
 
Text otázky:
 
Opište kontrolní kód:
Kontrolní kód
 
  Souhlasím s podmínkami odeslání otázky.
Informace o zpracování osobních údajů
 


Otázky a odpovědi:

Vyhledávání:
   
  1 |…| 32 |…| 64 | 65 |…| 78 |…| 91  
31.01.2017 10:50:36 - Prosíková J.
Pane starosto, letošní zima dává opravdu zabrat nám všem. Proto velký dík patří zejména zaměstnancům v terénu! V mrazu, už od časných ranních hodin zprovozňují chodníky, schody, aby i starší a invalidní lidé, pejskaři, maminky s kočárky je mohli bez obav používat bez obav o své zdraví (oblast Milínská, Průběžná, Ryneček, Skalka a okolí). Nejen dnes, po nové noční nadílce, ale i při vznikajících námrazách na chodnících v uplynulých dnech. Doufám, že se pro tyto pracovníky TS najde, kromě díků, i finanční ohodnocení. Myslím, že není pochyb, že si ho opravu zaslouží. Děkuji, s pozdravem Prosíková
Odpověď - 02.02.2017 14:40:46
Vážená paní Prosíková, Váš postřeh jsem s radostí předal na TS. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města
31.01.2017 07:23:31 - Jana
Dobrý den pane starosto. Dnes v noci padal sníh. V zimě jev obvyklý. Díky venčení psa vím, že dnes už v půl páté v naší zapadlé uličce projížděl sypač s radlicí, takže jsem ráno mohla v pohodě vyjet do práce. Cestou jsem potkávala opravdu velké množství lidí v reflexních vestách, jak šli odklízet sníh. Pane starosto prosím předejte jim mé poděkování, je to fajn, že to tak pěkně funguje.
Odpověď - 31.01.2017 09:53:06
Vážená paní Jano, děkuji za velmi ojedinělou pochvalu ve věci sněhu. Předávám jí také na Technické služby města Příbrami. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
30.01.2017 18:22:09 - Eva
Dobrý den, do dneška není uklizený chodník v ulici Čs. armády, hlavně u mysliveckých potřeb je ledovka, která není vůbec posypaná. Děkuji za nápravu.
Odpověď - 31.01.2017 09:56:10
Vážená paní Evo, informaci předávám Technickým službám města Příbrami. Jsem rád, že jste se na mě obrátila, nicméně rychlejší reakce se můžete dočkat, pokud použijete přímý kontakt TS. Podnět je možné nahlásit prostřednictvím webových stránek http://www.ts-pb.cz/ nebo telefonicky na číslo 777 705 600 (dispečink zimní údržby). Vždy je nutné specifikovat konkrétní místo či lokalitu. Váš podnět jsem řešil s panem Ing. Máchou (ředitel TS) a níže přikládám jeho vyjádření. "Děkuji za informaci uvedený chodník je udržován ručním shrabováním a s ohledem na stavební stav a stékání odtávajícího sněhu a to i ze střech dochází k Vámi popisovanému stavu. Po prvotním ošetření po spadu byl již několikrát ošetřen chemickým posypem. Samozřejmě jej znovu ošetříme posypem." Ing. P. Mácha, ředitel TS
30.01.2017 15:58:03 - Marek- 8.oznámení MHD
Linka 1A čas 14:50 z: sídliště archív
Do: Drkolnov sachetni
SPZ ( 9A1 0098)
Odpověď - 31.01.2017 09:57:03
Vážený pane Marku, děkuji a postupuji dále. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
29.01.2017 16:04:52 - Dlouholetý cestující MHD
Nehlášení zastávek MHD
Přiznám se, že mne přímo fascinuje oznamovací úsilí
občana Marka. Proč? Čtyřicet let jezdíme MHD bez ohlašování zastávek s tím, že víme čím a kam jedeme. Jen se objeví v autobusech hlásiče, hned se najde několik nespokojenců, kteří ač určitě dlouholetí občané města najednou neví kam jedou!? A dělá jim dobře, když mohou něco podobného nahlásit! Omlouvám se svůj vstup, ale prostě mi to nedalo.
Odpověď - 30.01.2017 08:49:34
Vážený pane, vzhledem k tomu, že MHD Příbram se dopravují i osoby nevidomé, je mou povinností udělat vše proto, aby hlásiče fungovaly. Pokud by nebylo této okolnosti, považoval bych to rovněž za nedůležité. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
27.01.2017 12:54:18 - Brandtlová
Dobrý den pane starosto,chci se Vás zeptat, zda byste mohl iniciovat u vedení Středočeského kraje prodloužení Pražské integrované dopravy(PID) z Dobříše do Příbrami.
Regionální organizátor PID(ROPID) už jezdí do Kutné Hory(60 km jako Příbram), Berouna, Mělníka, Poděbrad atd.
Domnívám se, že jízdenky od ROPIDu platějí i pro jízdy metrem, tramvajemi a důchodci zdarma.Prodloužení trasy do Příbrami by tedy bylo finanční výhodou pro občany z příbramského regionu. Ti jezdí do Prahy, do zaměstnání, k lékaři a za kulturou.
V roce 2015 bylo uvedeno ve Zpravodaji Středočeského kraje, že plánují právě prodloužení PIDu až do Příbrami.
Děkuji.
S pozdravem Libuše Brandtlová
Odpověď - 06.02.2017 09:57:24
Vážená paní Brandtlová, dovoluji si Vám přeposlat stanovisko samostatného odd. silničního hospodářství ve Vaší záležitosti. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města. "Dle informace odboru dopravy Krajského úřadu Středočeského kraje, který jsme oslovili a do jehož kompetence tato doprava spadá, v současné době probíhá napojení středočeské dopravy do ROPIDu na Sedlčansku. Konkrétně se jedná zatím pouze o páteřní linku Sedlčany - Praha. Stejná úprava v našem městě, tedy zapojení páteřní linky Příbram - Praha, je dle předběžných informací plánována na rok 2018. V záležitosti budeme jako město osloveni a budou probíhat vzájemná jednání, kde budou poskytnuty podrobné konkrétní informace. Na tuto úpravu by poté měla navázat jednání, která se budou týkat propojení této dopravy s MHD Příbram tak, aby byly zachovány dosavadní přestupy mezi linkami v rámci jednotného jízdného. V tuto chvíli bohužel nemáme žádné podrobnější informace, vše vyplyne ze vzájemných jednání, která teprve proběhnou. Samozřejmě budeme veřejnost informovat o případných připravovaných změnách až nastanou. S pozdravem Ilona Trochová, referent samostatného oddělení silničního hospodářství, tel.: 318402552."
27.01.2017 12:45:34 - Marek- 7.oznámení MHD
Linka 6B čas 11:28 z: jiraskovy sady
Do: zdabor,červená SPZ ( 9A0 1000).
LINKA 2A čas 11:52 z: zdabor zezicka
Do: svatá hora SPZ ( 9A1 0028)
Odpověď - 30.01.2017 08:50:29
Vážený pane Marku, děkuji a postupuji dále. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
27.01.2017 10:13:17 - Marek- 6.oznámení MHD
Nehlaseni zastávek
Linka 1A z:drkolnov podbrdcka
Do: dubno učiliště
Čas : 7:08 SPZ ( 3AK 5532)
Odpověď - 30.01.2017 08:50:03
Vážený pane Marku, děkuji a postupuji dále. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
25.01.2017 15:40:17 - obyvatelé křížových domů
Vážený pane starosto, je nám moc líto, že si Technické služby v Příbrami nedokáží poradit s tak banálním problémem, jako je vrácení kontejnerů před blok křižáku čp. 67, 68, 69. Myslíme si, že by stačilo např. umístit dopravní značku s časovým omezením, která zde není, pro vývoz odpadu, a v případě neukázněných řidičů následovat bloková pokuta. Další variantou by mohlo být podélné parkování, jako je u křižáku čp. 61, 62, 63, či zde umístit větší kontejner s víky (jako u křižáku čp.118-120 a 121-123, kde je mimochodem ještě užší cesta, dokonce s ostrou zatáčkou) a nebo posunout dál obrubníky do trávy, tudíž by se rozšířila silnice pro průjezd. A co se týká skládek vedle kontejnerů i zde by pomohlo ponechat ve čtvrtích, kde bydlí větší počet obyvatel, velkoobjemový kontejner, jenž by se po zaplnění vyvezl, nevznikaly by skládky a nemusela by po sídlišti jezdit malá nákladní auta, která tyto odpady sváží. Určitě by se ušetřila jak nafta, či benzín, tak i práce lidí, kteří by se třeba mohli věnovat jiné činnosti. Musíme na závěr podotknut, že za bývalého ředitele pana Michvocíka, se vše vyřešilo ku spokojenosti obyvatel, aby se jim zde dobře žilo a hlavně myslelo i starší občany, pro které je každý krok těžký až bolestivý. Jak se říká, když se chce, všechno jde. Zdravíme Vás, pane starosto, a věříme ve Váš um. Obyvatelé
Odpověď - 26.01.2017 09:59:38
Vážení obyvatelé, níže zasílám stanovisko Technických služeb města Příbram. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta. "Dobrý den, tuto připomínku jsme již opakovaně řešili - udělali jsme šetření na místě. V současné době to nemá jiné řešení. V místě, odkud jsme kontejnery museli přesunout, jsme kvůli nekázni parkujících aut nebyli schopni vyvážet - každý týden jsme opakovaně svozovým autem na místo zajížděli několikrát. Výsledek pokaždé stejný. Přes zaparkovaná auta nebylo možné kontejnery vyprázdnit. Proto jsme je přesunuli cca o 60 metrů výš. Libor Michvocík, TS."
24.01.2017 14:19:44 - Vladimír Srnka
Dobrý den pane starosto. Odpověď paní Venuše Štochlové je opravdu kouzelná a není pravdivá! Igelitové sáčky se přestaly dávat z důvodu, jak říkal pan tehdejší strosta Řihák, ekonomické krize! Ta již skončila. Mohl by jste mi zdělit, jak se to neosvědčilo? Já každý den minimálně dvakrát za den uklízím po svém pejskovi a to pouze do igelitových pytlíků. Mně se to osvědčilo! A jaký je Váš názor, pane starosto? Kolik se v roce 2016 vybralo na poplatcích za psy?
Odpověď - 31.01.2017 10:00:17
Vážený pane Srnko, ve své odpovědi vycházela Ing. Štochlová z ekonomických údajů, a to jak města Příbram, tak i jeho příspěvkové organizace. V době, kdy město rozdávalo sáčky, nedošlo ke snižování nákladů na úklid města od psích exkrementů, jak se původně předpokládalo, a proto od jejich rozdávání město upustilo. Ne všichni majitelé pejsků totiž tyto sáčky využívali pro úklid psích exkrementů. Jak píšete, je v naprostém pořádku, že si každý majitel po svém pejskovi uklidí, ale to neznamená, že nemusí uklízet, nedostane-li na to od města sáčky. Věřím, že se využívání sáčků osvědčilo nejen Vám, ale i všem ostatním, kteří je používají, ale to neznamená, že souhlasím s tím, aby město mělo k rozdávání sáčků opět přistoupilo, a to bez ohledu na to, že v roce 2016 činily příjmy z místních poplatků ze psů 963.469,00 Kč. Musíme se totiž podívat i na výdaje, které jsou jen z malé části těmito příjmy kryty, mám na mysli např. úklid města od psích exkrementů, vyvážení košů či správu psího útulku. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
24.01.2017 10:26:41 - Marek- 5.oznámení MHD
Nehlaseni zastavek-Linka 1A,čas 7:08 z:drkolnov podbrdcka
Do: Dubno učiliště SPZ ( 3AK 5532)
LINKA 2A z: Jiráskovy sady
Do : zdabor komerční zona
Čas 8:38 SPZ ( 9A0 0038).
Odpověď - 25.01.2017 08:17:19
Vážený pane Marku, děkuji a postupuji dále. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
24.01.2017 07:14:49 - Jtka
Vážený pane starosto,
již více než týden nesněží, ale chodník na Drkolnově - od domu č. 300 směrem k hlavní silnici a dále směrem k Bille není vůbec odhrabán natož posypán posypovým materiálem.
Tato to na uvedeném místě funguje celý rok. Můžete prosím zajistit uklizení uvedeného chodníku než se tam stane nějaký úraz? Děkuji. Jitka Špryslová
Odpověď - 25.01.2017 08:32:45
Vážená paní Špryslová, děkujeme Vám za upozornění na neschůdné chodníky. Situaci jsem dnes projednal s TS a ty následně sjednaly nápravu. Pokud narazíte na problémy s odklízením sněhu, je vhodné se pro efektivnější řešení vzniklé situace obrátit přímo na TS. Podnět je možné nahlásit prostřednictvím webových stránek http://www.ts-pb.cz/ nebo telefonicky na číslo 777 705 600 (dispečink zimní údržby). Vždy je nutné specifikovat konkrétní místo či lokalitu. S pozdravem Mgr. Václav Švenda, místostarosta.
22.01.2017 19:59:00 - Jana Ždanska
Pane Vařeko je pravda, že se snažíte nakapsovat na aquapqrku?Firma Ravak tam má nějaké záměry?Druhá otázka je, jak dlouho nás ještě budete otravovat. Názory máte mimo naše občany.Nechte nás žít. Jana.
Odpověď - 25.01.2017 09:34:33
Vážená paní Ždanská, z Vašeho názoru vyplývá, že mechanismus toho jakým způsobem jsou zakázky přidělovány, Vám není znám. O vyhotovení projektové dokumentace bude vypsáno výběrové řízení na nejvhodnější dodavatele stavby. Jednou z podmínek kromě ceny bude i zkušenost s výstavbou podobného zařízení. Ravak není stavební firma a její účast v takovém výběrovém řízení je proto zcela vyloučená. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
20.01.2017 20:22:23 - Pavel Stehlík
Vážený pane starosto,
chtěl bych Vám poděkovat nejen za odpověď na mou otázku, ale zejména za osobní iniciativu směrem k VLS, která již přináší výsledky. Zároveň Vám fandím i ve snaze vytvořit instituci, která bude do budoucna podobné problémy řešit.
Odpověď - 25.01.2017 09:24:12
Vážený pane Stehlíku, děkuji za názor. Pevně věřím, že v budoucí sezóně již budou pro běžkaře vytvořeny podmínky takové, aby byli všichni spokojeni. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
19.01.2017 11:59:38 - František Čechovská
Dobrý den! Nedávno jsem se v jednom TV magazínu dočetl, že televize připravuje natáčení dokumenu o životě Hermíny Týrlové. Na Bř.Horách v Rožmitálské ulici je domek s pamětní deskou H.Týrlové, ovšem čelní stěna domku není vůbec důstojným podkladem pro tuto desku. Mám určité obavy, kdyby se při výběru lokalit do zmíněného dokumentu dostalo i toto místo, aby si město neudělalo ostudu. Tento neutěšený stav trvá už hodně let. Neexistuje způsob jak toto odstranit? Nemyslím desku, ale tu "zchátralost" domku.
Děkuji za odpověď
Odpověď - 26.01.2017 12:31:54
Vážený pane Františku, Vámi zmiňovaný objekt je ve vlastnictví soukromých osob a město nemůže vkládat svoje finanční prostředky do nemovitostí, které mu nepatří. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
17.01.2017 16:33:30 - Vlastimil
Vážený pane starosto, v minulém týdnu ve zpravodajství ČT byl příspěvek z Hradce Králové. Na úpravu stop pro běžkaře tam Městské lesy s velkým ohlasem používají traktor, kdy je na radlici přimontován a pružinou přitlačován jednoduchý přípravek na vyznačení stopy. Stopa je jen jedna, mezi koly traktoru, ale měsíčně takto projíždí až 20 km tras a uváděly náklady cca 5000 Kč, což je velice zajímavé. Navazuji na zde uvedený dotaz ohledně stop v Brdech, než se situace vyřeší, tak přece i v okolí Příbrami, na Zdaboři, pod Žežicemi apod., je dost možností, nehledě na to, že by bylo dobré mít připravené trasy stop vedoucí z Příbrami, aby na ty budoucí stopy v Brdech potom navazovaly. Technické služby by určitě dokázaly tento přípravek vyrobit, kdyby město požádalo Městské lesy Hradec Králové o nějakou dokumentaci.
Přeji hodně úspěchů.
Odpověď - 18.01.2017 10:15:08
Vážený pane Vlastimile, svým způsobem jsem za vzniklé problémy kolem běžkařských tratí vděčen. Na této jedné problematice je názorně vidět, jak důležité pro budoucnost je založení Destinační společnosti Brdy, jejímž smyslem by mělo být řešení problémů vzniklých v souvislosti s podporou turistického ruchu v Brdech. Pokud se toto podaří, bude existovat reálná síla sdružující obce v okolí Brd schopná nést finančních náklady související s rozvojem turistického ruchu. Město Příbram samotné v tuto chvíli nemá žádné oprávnění provádět jakékoli aktivity na katastrálním území, která městu Příbrami nenáleží. Silně se zasazuji o to, abych vytvořil podmínky takové, které do budoucna umožní řešit mnohé problémy spojené s cestovním ruchem v Brdech, které nás v budoucnu rozhodně neminou. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
16.01.2017 19:34:41 - Radka Millerová
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat když se zdražil svoz komunálního odpadu i přes to, že třídíme odpad, zda se přidají popelnice i na Drkolnov? A ještě další věc a to se týká úklidu sněhu na Drkolnově a nejen silnic,ale hlavně i chodníků. Drkolnov snad ještě patří do Příbrami nebo se pletu? Ráno v 6 hod. chodím do práce a není na to ani šáhnuto a odpoledne či večer jdu také a je to pořád stejné. Tak si říkám od čeho máme technické služby? Příjeďte se podívat například k čerpací stanici omw a k první dopravní značce je uklizen sníh, ale zbytek chodníku už se asi neuklízí. Tak tedy nevím na koho se obrátit a koho chodník je, aby se prohrnul. A to není jediný chodník na Drkolnově a to nemluvím o dírách v nich. Předem děkuji za Vaší odpoěď a přeji hezký den. Radka Millerová
Odpověď - 18.01.2017 09:53:07
Vážená paní Millerová, co se týče komunálního odpadu, dovoluji si poopravit Váš názor v tom smyslu, že v loňském roce ke zvýšení poplatků za odvoz komunálního odpadu nedošlo. Co se sněhu týče, prosím, abyste vzala v úvahu, že není v silách žádných technických služeb, troufám si říct nikde na světě, zajistit, aby pokud padá celou noc sníh, byly všechny chodníky v 6 hodin uklizené. Lidé v TS pracují 12-14 i 16 hodin denně. Všem, kteří se domnívají, že by zvládli situaci lépe, bych přál s nimi strávit 1 den. Co se děr v chodníku týče, předejte prosím konkrétní informaci Technickým službám města Příbrami tak, aby mohli tyto díry opravit jakmile počasí dovolí. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
16.01.2017 15:19:09 - Marek- 4.oznámení MHD
Linka 1A
Čas 12:38
Z:Drkolnov,podbrdska
Do:Dubno,učiliště
SPZ ( 3AP 5106)
Odpověď - 18.01.2017 09:31:16
Vážený pane Marku, děkuji a postupuji dále. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
15.01.2017 19:41:29 - Vladimír Srnka
Dobrý den pane starosto. Chtěl bych se zeptat, kam jdou peníze, které se vyberou jako poplatky za psy.Do roku 2008 dostal každý, kdo zaplatil příslušnou částku za psa, balíček igelitových pytlíků na psí exkrementy. Mohla by se tato tradice obnovit?
Odpověď - 18.01.2017 09:18:15
Vážený pane Srnko, dovoluji si Vám přeposlat stanovisko vedoucí ekonomického odboru. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města. " Finanční prostředky získané výběrem místního poplatku ze psů jsou příjmem rozpočtu města. Vybrané peníze se použijí např. pro příspěvkovou organizaci Technické služby města Příbrami na úklid města od psích exkrementů, vyvážení košů, úpravu městské zeleně a na správu městského psího útulku Lazec. Město od poskytování igelitových sáčků na sběr psích exkrementů ustoupilo, neboť se to v minulosti neosvědčilo." Ing. Venuše Štochlová, vedoucí ekonomického odboru.
15.01.2017 11:48:56 - Jana Rybiralova
Vážený pane starosto. Chtěl bych se zeptat na váš názor na situaci,kterou řídí paní Jermanová.Členy jednotlivých komisí na kraji se stali lidé, kteří jsou pro TRAFIKY jak dělání.Pan Řihák,pan Šedivý,pan Havrančík dokonce pan STRAKULA nějaká Michalová za sedla v nemocnici. Můžete mi prosím odpovědět co mají tito lidé společného, kromě teplých hnízd?Řeknu vám to je to Hloupost a kdyby opravdu nadnášela tak tu lítají jak holubičky. Spíše jako černé vrány.Pane starosto máte kolem sebe schopné lidi to je nevidíte.Kam spějeme.Vaše strana strašně upadá.Prosím o odpověď a váš názor. Děkuji Alex.
Odpověď - 18.01.2017 08:49:01
Vážený pane Alexi, s krajskými volbami nemá vedení města nic společného. Krom toho se neodvažuji až takto příkře soudit. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
  1 |…| 32 |…| 64 | 65 |…| 78 |…| 91