0 0 0

Otázky pro starostu

Tato rubrika umožňuje vložit dotaz směřovaný přímo starostovi města Příbram. Vždy, prosím, uveďte své jméno. Anonymní dotazy nebudou zobrazeny. Pokud si přejete, aby Vaše jméno nebylo v odpovědi uveřejněno, viditelně tento požadavek uveďte.

Na vulgární, osobní či hrubá sdělení nebudu reagovat, a to ani v případě, budou-li ukryta za otázkou. Je vhodné si uvědomit, že i starosta města, byť je zodpovědný za množství věcí, zůstává stále obyčejným člověkem se standardním prožíváním a běžnou mírou odolnosti vůči invektivám.

Mgr. Jan Konvalinka
starosta města

Pošlete svou otázku:

Jméno (zobrazí se u otázky):   E-mail (nezobrazuje se veřejně):
 
Text otázky:
 
Opište kontrolní kód:
Kontrolní kód
 
  Souhlasím s podmínkami odeslání otázky.
Informace o zpracování osobních údajů
 


Otázky a odpovědi:

Vyhledávání:
   
  1 |…| 43 |…| 87 | 88 |…| 90 |…| 91  
19.05.2015 20:44:33 - Vorlíček
Dobrý den, pane starosto, zajímalo by mě podle jakého klíče jste vypsal výběrová řízení na všechny odbory města, když jednu složku města jste jaksi vynechal. Myslím tím městskou policii ! Místo ředitele městské policie by podle selského rozumu mělo být také zařazena do výběrového řízení, aby dostala paní ředitelka šanci prokázat svou odbornost!!! Pokud vím současná ředitelka není žádným velkým odborníkem, neumí manažersky působit na své podřízené a jsem názoru, že najdete jistě na její místo odborníky, kteří městskou policii Příbram dokáží pozdvihnout a né ji utápět a v podání současné ředitelky pouze pobírat plat. Navíc, nevím zda je Vám známo, ale je vlastníkem školícího zařízení pro strážníky městských policií ! To je dle mého názoru učebnicový příklad střetu zájmů, nemyslíte ???? A prosím, nechoďtě na mne s báchorkou o vzdělávací činnosti podle zákoníku práce, protože ona od měst, která do jejího školícího zařízení pošle strížníky na školení pobírá dosti velké částky, které pokryjí nejen náklady tohoto zařízení, ale i značná část finančních prostředků zůstane pro její potřebu. Děkuji
Odpověď - 25.05.2015 13:10:47
Vážený pane Vorlíčku, omlouvám se, že jsem nedopověděl obratem, ale není to vždy v mých silách. Zvláště pak v těch případech, kdy si k odpovědi potřebuji něco zjistit. Činím tak tedy tímto. Pokud se týká vypsaných výběrových řízení, ty proběhly v souladu s plánovanou reorganizací na některých odborech MěÚ Příbram. Městské policie Příbram se tato reorganizace dotkla okrajově a to pouze přechodem prevence kriminality pod Odbor Sociálních věcí a zdravotnictví MěÚ Příbram. V současné době připravujeme pouze změny pracovní doby u některých strážníků městské policie. Co se týká mimopracovních aktivit paní velitelky, pak ty jsou jak sám píšete v souladu se zákoníkem práce a její soukromá věc. Nerozumím však Vaší otázce o odbornosti velitelky, když ona sama vzdělává strážníky městských policií po celé České republice. Jak jsem již uvedl v předchozí odpovědi, co se velitelky Městské policie Příbrami týče, neplánujeme personální změny pro nejbližší chvíle. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka starosta města Příbrami.
18.05.2015 17:07:51 - Karel
dobrý den pane starosto..chci vás moc poprosit o informaci co se týká turistyckého vláčku.jak to s nim vypadá děkuji.
Odpověď - 22.05.2015 12:15:43
Vážený pane Karle, dovolte, abych vás informoval, že Rada města Příbrami na svém jednání dne 11.5.2015 neschválila provoz turistického vláčku jako součást MHD, ale pouze v uzavřených lokalitách při kulturních a společenských akcích. K rozhodnutí Rada města dospěla na základě doporučení Policie ČR. Na dotčených komunikacích totiž shledává policie pohyb vláčku z hlediska bezpečnosti a plynulosti provozu nežádoucí. Po většině těchto silnic jsou totiž vedeny objízdné trasy uzavřených rekonstruovaných místních komunikací a Milínskou ulicí je navíc vedena objízdná trasa nákladní dopravy (z uzavřené Březnické ulice). Jistě chápete, že bezpečnost cestujících, v tomto případě hlavně dětí, musíme zohlednit na prvním místě. Děkuji za pochopení. S pozdravem, Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
17.05.2015 17:38:16 - Pavel Novotný
Dobrý den, jako Váš příznivec rozumím změnám, které jste od Vašeho zvolení na vedoucích postech Městského úřadu a Města provedl. Překvapuje mě ale, že se tyto změny nepromítly do vedení městské policie. Paní Vodičková byla přijata a úzce spjata se starostou-senátorem Řihákem a velká příznivkyně ČSSD. Aktivně přizvukovala bývalému vedení radnice a městská policie sloužila jako ochranka ČSSD a uvítací výbor pana Ratha, Urbana apod. Teď mě upoutala anketa na stránkách www.PRIBRAM.cz (vím, že nejste jejich příznivec), kde se veřejnosti ptají: „Ve vedení které z těchto městských institucí by podle vás mělo dojít ke změně?“. Městská policie s přehledem vede a tak si myslím, že tuto výměnu vedení MP by přivítalo více občanů města Příbram, nejen já. Uvažujete o změně vedoucí městské policie paní Vodičkové?
Odpověď - 20.05.2015 08:27:30
Vážený pane Novotný, z Vašeho podnětu vyplývá, že chápete souvislosti. Už teď jsme díky ne zas tak velkým personálním změnám označováni za katy a normalizátory. Dokonce je nám podsouváno i to, že personální změny provádíme z takových pohnutek jako je např. msta. Co se velitelky Městské policie Příbrami týče, neplánovali jsme personální změny pro nejbližší chvíle. K anketě tolik, že před volbami již jedna taková anketa proběhla a její výsledky byly na zcela opačném konci reality. Nevěřím této anketě a vidím v ní jenom způsob, jak vytvořit tlak sloužící ke splnění záměrů současné opozice. Budu opatrný, než tlaku právě z této strany podlehnu. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
15.05.2015 10:13:53 - mfelt@email.cz
Dobrý den pane starosto,
mám dotaz ohledně kolize dle zákoníku práce a občanského zákoníku při zaměstnávaní přímých příbuzných. Konkrétně kolize Ing.Nováková - tajemnice MěÚ (matka) a Mgr. Nováka - dopravní úřad (syn). Radnici ani Vám nevadí střet zájmů, kdy v rozporu se zákonem matka je přímá nadřízená syna a může tak rozhodovat např. o výši odměn, kontrolní činnost na oddělení atd.? Pokud ne, pak chápu využívání vozidel města Mgr.Novákem pro soukromé účely (odvoz dětí do školy, koupání na Orlické přehradě o víkendech), výši odměn a mnohé další.
Nevím jak Vy, ale takto si nové vedení města a sliby, že uděláte na městě pořádek nepředstavuji.
Děkuji za brzkou odpověď.
V dokonalé úctě
M.Felt
Odpověď - 22.05.2015 11:54:44
Vážený pane Felte, vedoucí odboru DÚ byl do stavu zaměstnanců na MěÚ přijat v anonymním výběrovém řízení (dokumenty o VŘ jsou archivovány) někdy v roce 2003, jen pod číslem uchazeče, na uvolněné místo po odchodu referenta agendy dopravních přestupků. Při změně podmínek pro zastávání funkce vedoucího odboru podle zákoníku práce, tehdejší vedoucí odboru nesplňoval podmínky vzdělání, stejně jako jiní tehdejší vedoucí na MěÚ, a tak jako ostatní musel místo opustit. Na vedoucího odboru bylo vypsáno VŘ . Vztah nadřízenosti a podřízenosti zaměstnanců s pohledu přízně řeší zákoník práce. Ten upravuje omezení pouze u manželů. Pokud by zaměstnavatel chtěl omezení rozšířit na jiné rodinné příslušníky, byl by stav brán jako diskriminace (tolik výklad § 318). Napište mi prosím pane Felte, zda máte nějaký konkrétní návrh řešení vč. způsobu, jak ho realizovat. Mám na mysli takový způsob řešení, který není v rozporu se zákonem a zároveň je realizovatelný. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
12.05.2015 19:37:58 - J. Bočková
Dobrý den pane starosto. Bydlím na Příbrami8, ulice Čechovská, kde se opravují silnice a chodníky. Ale to co je uděláno s chodníkama, to rozum nebere. Každý chodník je kousek uděláno nového a napojuje se na ten starý, který je také ve špatném stavu a někde je udělaný menšim sešupem, tak je možné, že v zimě může přijít někdo k úrazu. Jsem obyčejný laik, ale myslím si, že toto je plýtvání penězi. Bydlím tady již 61.let, ale s tímto jsem se ještě nesetkala. Proto bych byla ráda, aby jste si udělal čas a přišel se na to podívat, myslím si, že tohle nemůže projít koloudací. Nejsem nespokojená jenom já, ale i občané, které tady bydlí, nebo jenom procházejí. S pozdravem Jaromíra Bočková.
Odpověď - 01.06.2015 13:22:32
Vážená paní Bočková, v ulici Čechovská byla provedena rekonstrukce komunikace vč. části chodníků, a to v rozsahu na které bylo možno získat dotační prostředky. V některých místech došlo ke zvýšení nivelety chodníku což bylo způsobeno výměnou silničních obrubníků do výšky dané normou. Současný stav je jistě neuspokojivý a Odbor investic a rozvoje města již zahájil přípravné práce na rekonstrukci zbývajících částí chodníků. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
12.05.2015 10:44:14 - mfelt@email.cz
Dobrý den vážený pane starosto,

reaguji až nyní neboť jsem byl mimo ČR. Musím přiznat, že nevím co si o Vašem přání myslet. Znamená to, že nechcete aby naše komunikace ohledně "zneužívání" vozidel města Příbram pro soukromé účely konkrétními zaměstnanci (p.Novák - dopravní úřad), nebyla vedena písemně (pro případné dokládání), ale pouze telefonicky? Nebo snad někdo čte Vaše emaily?
Víte, na první odpověď jsem čekal 30 dní, proč? Nakonec se Vám v odpovědi jaksi vytratili děti ve vozidle města, když Vás na ně upozorním, chcete telefon? Nebo vše souvisí z matkou p-Nováka, paní tajemnicí Ing.Novákovou ? Mimo jiné dámou, která jistě pro město vykonala spoustu prospěšné práce, ale která je již v pokročilém důchodovém věku a jsme názoru, že městu nemá dále co nabídnout, zabírá pracovní místo lidem v produktivním věku? A nezlobte se, pocitově mi přijde, že "jistí" záda synovi.
Jsem názoru, že jako občan mám právo vědět jak se využívají městské finanční prostředky, a jsem přesvědčen, že kdyby ve společnosti Ravak docházelo ke zneužití firemních vozidel (a tím utrácení peněz majitelů firmy) jistě by se vše velmi rychle a rázně vyřešilo.
Proto, po uvážení, i nadále preferuji písemný kontakt, právě z důvodu prokazatelnosti.
Rád bych Vás tedy závěrem požádal o odpověď na původní otázku: Jak je možné, že p.Novák - vedoucí dopravního úřadu vozí vozidlem města Příbram děti v mimopracovní době? Konkrétně dne 25.3. v čase 7:15h (pracovní doba ve středu od 7:30 h). Dále bych otázku doplnil o informaci jak konkrétní jízda byla p.Novákem vykázana a zaznamenána do knihy jízd vozidla k koncem registrační značky 0088?
Jsem Vám i nadále plně k dispozici a očekávám Vaši odpověď v co nejkratším možném termínu.
Děkuji

V dokonalé úctě
Martin Felt
Odpověď - 20.05.2015 10:16:52
Vážený pane Felte, pracovník, který slouží příslužbu pro potřebu spolupráce Dopravního úřadu MěÚ s Policii ČR, má k dispozici služební auto i po pracovní době v místě svého bydliště. V době trvání týdenní příslužby se služební vozidlo z objektivních pracovních důvodů stává pro službukonajícího referenta dopravním prostředkem pro cestu do zaměstnání a ze zaměstnání. O možnosti vzniku s tím spojených mimořádných situací bylo jednáno již v době zavedení příslužeb a s vědomím provozovatele byl pro mimořádné situace režim užívání vozidla pro cestu do zaměstnání upraven. Takto nastavená pravidla platila již několik let. Z nich vyplývá, že vedoucí odboru Dopravní úřad nekonal nedovoleně. Přesto jsem již reagoval a došlo ke změně dohody o upraveném režimu tak, aby se obdobná situace již nemohla opakovat. Dále bych Vám chtěl sdělit, že Vaše stížnost iniciovala audit používání služebních vozidel MěÚ a revizi příslušných vnitřních předpisů. Kromě vyřešení jednotlivého případu považuji za důležité přijmout především opatření systémová. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
11.05.2015 12:02:40 - Ladislav
Dobrý den p.starosto. Mám dvě připomínky na vedení stránek města. 1. Proč nejsou fotografie všech členů zastupitelstva k dispozici na seznamu a 2. Jsou zveřejněny jen minimální informace o práci komisí města.Jinak děkuji, že na dotazy, které jsou adresovány přímo na Vás také sám odpovídáte.
Odpověď - 14.05.2015 14:03:57
Vážený pane Ladislave, k Vaší první otázce Vám mohu sdělit, že všichni zastupitelé, kteří s uveřejněním svých fotografií na webových stránkách města souhlasili, mají své foto uveřejněno v sekci Samospráva – Zastupitelstvo – Členové zastupitelstva. Zastupitelům jsme dokonce nabídli možnost nechat po zasedání zastupitelstva vyfotit, a to z toho důvodu, aby jejich fotografie byla aktuální a neměli s tím žádné výdaje. I této nabídky ne všichni zastupitelé využili. Bohužel z jejich časové zaneprázdněnosti se ještě nepodařilo věc dotáhnout do zdárného konce, ale termíny jsou již dohodnuty. K Vaší druhé otázce sděluji, že výstupem z každého jednání kterékoli komise města je zápis. Některé zápisy z některých komisí jsou na první pohled z hlediska dodržení zákona o ochraně osobních údajů bezproblémové a proto již byly zveřejněny. V mnohých zápisech z komisí se však vyskytuje velké množství osobních údajů, k jejichž zveřejňování nemáme oprávnění a vedení města by se tak v případě jejich neoprávněného zveřejňování vystavilo riziku osobních trestních postihů. V této věci si proto nechávám zpracovat právní stanovisko, kterým se v budoucnu hodláme řídit. Ujišťuji Vás, že absolutně nejjednodušší řešení by bylo všechny zápisy ze všech komisí automaticky zveřejňovat. Vyhnuli bychom se tak všem možným podezřením, že něco před veřejností tajíme. Z výše uvedených důvodů však tato jednoduchá a přímočará cesta není k dispozici. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
07.05.2015 12:29:40 - Patrik
Dobrý den, pane starosto,
chci Vám vyjádřit podporu při napravování nešvarů z minulosti. Viděl jsem první přímý přenos z jednání zastupitelstva, kde nynější opozice jednoznačně dala najevo, jak pracovala a pracuje pro blaho občanů našeho města. Nyní se neustále chlubí, že za jejich vedení se opravila náměstí , školy a školky. K tomu bych jen poznamenal, že i ostatní města se zvelebovala a dokonce i lépe. Proto byli zvoleni, aby pro občany a město něco udělali, k čemu by na radnici jinak byli ? Bohužel, za celou dobu se jim nepodařilo připravit podmínky pro vybudování odpovídající průmyslové zóny. Dle mého názoru je nynější zóna (u Ravaku a Disy) z hlediska dopravní obslužnosti naprosto nevyhovující. Průmyslová zóna se měla vytvářet poblíž dálnice, tak, jako u Žebráku, Hořovic, Zdic...., asi i kolem nové silnice od dálnice na Příbram. Ve spolupráci s dotčenými obcemi získat dotace na výkup pozemků a vybudování sítí. Vysoká nezaměstnanost v Příbrami je důsledkem dosavadní nečinnosti v této oblasti a až nyní se zjistí, že město nemá vhodné pozemky, které by mohlo případným zájemcům nabídnout....
Hodně štěstí. S pozdravem Patrik.
Odpověď - 11.05.2015 12:38:15
Vážený pane Patriku, nakousnul jste velmi bolestivé téma, se kterým si dosud marně lámeme hlavu. Jak zvednout zaměstnanost ve městě, které nemá žádné pozemky určené k podnikání, to je skutečně oříšek. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
28.04.2015 11:14:01 - mfelt@email.cz
Dobrý den pane starosto,
děkuji za odpověď k využívání referenčních vozidel obecně i Mgr.Novákem. Znamená to tedy, že dne 25.3.2015 je referenčním vozidlem odebrat řidičské oprávnění společně s nezletilými dětmi, které jsou asi zaměstnanci Městského úřadu, a navíc neměly dětské sedačky, a nebyly ani připoutány bezpečnostními pasy? To mi opravdu chcete tvrdit, že je v pořádku a že se jednalo o služební cestu? Nebo je nutné vše fotografovat a dokládat? Není to v době chytrých telefonů žádný problém.
Předpokládám, že audit bude v celé podobě zveřejněn?
Reakci Vám zasílám i na email.
S pozdravem
Martin Felt
Odpověď - 04.05.2015 08:35:48
Vážený pane Felte, pokud mě budete chtít kontaktovat osobně, zašlete mi prosím své telefonní číslo na můj e-mail: jindrich.vareka@pribram.eu. Děkuji a jsem s pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
26.04.2015 23:21:22 - Vladimír
Vážený pane starosto, gratuluji, že i přes totální ignoranství a neustálou nespokojenost občanů stále zachováváte dekorum, klidné a vstřícné vystupování a nenecháte se jen tak vytočit. A tím myslím na internetu, v novinách i na zastupitelstvech. A pokud někdo nesouhlasí, je to jen důkaz toho, že šlapete na kuří oka. Jen tak dál, pevné nervy Vám i všem spolupracovníkům. Pokud mají lidi trošku rozum, dají Vám důvěru a tím především i čas v dalších volbách. 4 roky jsou málo na napravení "bordelu", zpětné naplnění městské kasy a vyčištění aparátu města.
Odpověď - 28.04.2015 08:43:57
Vážený pane Vladimíre, děkuji za podporu, té není nikdy dost. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
24.04.2015 09:06:08 - mfelt@email.cz
Dobrý den pane Starosto,

přes webové stránky www.pribram.eu jsme dne 25.3.2015 vznesl na Vaši osobu následující dotaz :

obracím se na Vás s dotazem, jak je možné spatřit služební vozidlo s logem Městského úřadu mimo úřední (pracovní) dobu ve kterém zaměstnanec (doufám, že zaměstnanec - p.Novák)) Městského úřadu rozváží děti do škol? Jedná se o oranžovou metalickou barvu ŠKODA FABIA s koncem registrační značky 0088. Naposledy jsme viděl dnes v Jiráskových sadech v cca v 7:15h. Se stejným řidičem jsem vozidlo v minulosti viděl opakovaně i ve víkendové dny, např. na Orlické přehradě. Mám tomu rozumět tak, že zaměstnanci mají služební vozidla, jejichž provoz je hrazen z rozpočtu a potamžo peněz daňových poplatníků k dispozici pro soukromé účely? Nebo si zaměstnanci Městského úřadu mohou vozidla využívat svévolně? Či je mají k dispozici jako referenční vozidla stejně jako u soukromých firem? Jako daňový poplatník s tímto vyjadřuji hrubý nesouhlas a vnímám to jako zneužití pravomocí úřední osoby. Očekávám Vaše vyjádření. S pozdravem M.Felt, Příbram.

Jak si mám vysvětlit, že do dnešního dne jste nereagoval? A to i přes skutečnost, že ostatní později položené dotazy jste na web města Příbram zodpovídal ? Předpokládám, že budete argumentovat skutečností, že dotaz přes web nedorazil (proto jsem dnes zaslal přes web znovu).
Nebo je skutečnost taková když se jedná o syna paní tajemnice je vše "zameteno" pod stůl? Kryje tedy paní tajemnice syna? Nebo si může syn tajemnice jezdit vozidle státní zprávy pro soukromé účely za peníze daňových poplatníků ?

Nezlobte se, ale vyjadřuji hrubý nesouhlas s chováním těchto pracovníků, p.Novák.

S pozdravem
Martin Felt
Odpověď - 24.04.2015 12:43:12
Vážený pane Felte, dne 25 března jsem od Vás obdržel dotaz, který se týkal používání služebních vozidel MěÚ Příbram. Po prověření skutečností uvedených ve Vašem dotazu bylo zjištěno následující: Používání služebních vozidel MěÚ Příbram je upraveno vnitřní směrnicí 4/1998 ve znění dodatků 1-3. Dle této směrnice jsou jednotlivé služební vozy přidělovány příslušným odborným útvarům, které odpovídají za řádné hospodaření se svěřeným vozidlem. Služební vozidla jsou přidělována zaměstnancům pro zabezpečování výkonu pracovních povinností a nelze je bez příslušného povolení a ve zcela výjimečných případech používat k soukromím účelům. Vozidlo, které ve svém dotazu zmiňujete, tedy škoda Fabia RZ 5S9 – 0088 je přidělena Dopravnímu úřadu. Dopravní úřad již více jak deset let plní funkci správního orgánu, který zahajuje řízení, na základě něhož lze rozhodnout o zadržení řidičského průkazu do doby pravomocného rozhodnutí o přestupku nebo o trestném činu. V této souvislosti vykonává Dopravní úřad v součinnosti s policií ČR nepřetržitou pohotovostní službu, v rámci níž dochází k zadržení řidičských průkazů řidičům, kteří byli přistiženi při řízení pod vlivem alkoholu nebo návykových látek. Za tímto účelem vykonávají čtyři pracovníci Dopravního úřadu v souladu s ustanovením §95 zák. č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, pracovní pohotovost, kdy jedním z těchto pracovníků je i pan Mgr. Jan Novák. Služba těchto pracovníku probíhá v týdenních cyklech od čtvrtka 7:00 do 7:00 čtvrtka následujícího a podle předem naplánovaného rozvrhu služeb pracovní pohotovosti. Pracovník konající službu je za tímto účelem přidělen výše zmiňovaný služební vůz, aby mohl kdykoli reagovat na výzvu policie. V období 19.3. – 26.3. 2015 vykovával službu pracovní pohotovosti právě pan Mgr. Jan Novák. Veškeré výjezdy a zejména výjezdy v rámci služební pohotovosti jsou velmi pečlivě zaznamenávány a evidovány, a to včetně místa a času, kam byli pracovníci policií přivoláni. K vašemu upozornění, že jste pana Mgr. Nováka s výše zmíněným vozidlem opakovaně viděl na Orlické přehradě lze pouze konstatovat, že Dopravní úřad v součinnosti s obvodním oddělením Policie ČR – Milín vykovává činnosti správního úřadu i v této lokalitě. K prošetření, zda nedošlo k neoprávněnému použití služebního vozidla, by bylo zapotřebí konkrétních údajů, tzn. data, času a místo pohybu služebního vozidla. Ubezpečuji Vás, že jsem se celou záležitostí pečlivě zabýval a proto odpověď na Váš dotaz trvala o něco déle. Zároveň bych Vás chtěl informovat, že v nejbližší době bude proveden hloubkový audit zaměřený na využívání služebních vozidel MěÚ. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
23.04.2015 22:44:45 - Ida
Vážený pane starosto, dnes jsem šla po chodníku kolem VZP v Jiráskových sadech. Bylo něco po čtrnácté hodině. Před VZP sedělo a postávalo mnoho studentů z okolních středních škol , vesele se bavili, bylo jim jedno, že nejde po chodníků projít a při tom měli téměř všichni cigaretu v ruce. A pod nohama nastláno vajglů. Sice je tam cedule, že se tam nesmí kouřit, ale nikoho to nezajímá. Proč tam v exponovanou dobu kdy končí vyučování neprojde MP? Děkuji.
Odpověď - 29.04.2015 09:07:39
Vážená paní Ido, kouření v prostoru před VZP je strážníkům MP známo. Bohužel, vzhledem k množství škol v blízkém okolí je téměř nemožné tento prostor permanentně hlídat. V současné chvíli působí na území města nově pracovníci - asistenti prevence kriminality, kteří mají v místech před školami a jejich okolí preventivně působit. Děkuji za Váš podnět, budeme se jím dále zabývat. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
21.04.2015 22:28:25 - Jaroslav
Dobrý den pane starosto. Chci se zeptat jestli je možné aby mi strážník městské policie odmítl k zaplacení pokuty vypsat na služebně složenku s odůvodněním, že mám trvalý pobyt veden na úřadu a tedy ,že neví jak by pokutu vymáhali. Spáchal jsem přestupek, uznávám a jsem ochoten pokutu zaplatit, ale odbýt mě s tím, že mám přijít s penězi ještě jednou se mi nelíbí. Působí to na mě dojmem, že každý kdo je veden na úřadu je neplatič. Já chodím do práce a daně také platím řádně. I z nich jsou strážníci placeni, nebo ne? Děkuji za vyjádření.
Odpověď - 29.04.2015 09:04:10
Vážený pane Jaroslave, reakce strážníka jistě nebyla vhodná. Prosím o zaslání konkrétních údajů – čas, místo, případně ev. číslo strážníka, aby bylo možné celou záležitost postoupit k personálnímu řešení velitelce MP Příbram JUDr.Vodičkové. Informace mi zašlete na e-mail: jindrich.vareka@pribram.eu. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
15.04.2015 13:52:12 - Peterka
Dobrý den, zajímalo by mě, jaká část města Příbram následuje k revitalizaci po dokončení revitalizace Březohorského sídliště (Příbram 7). Děkuji za odpověď.
Odpověď - 17.04.2015 14:26:32
Vážený pane Peterko, to je dost těžká otázka, na kterou odpovědět úplně neumím, a to z důvodu, že nebude již existovat možnost získat dotace na obdobný soubor projektů, v novém programovacím období 2014 – 2020 nebudou již podporovány všechny aktivity jako v programovacím období 2007 – 2013, z fondů EU nebudou např. podporovány rekonstrukce místních komunikací, revitalizace náměstí, rekonstrukce hřišť apod. Jelikož v programovacím období 2014 – 2020 město Příbram nespadá do kategorie měst, která mohou předkládat integrovanou strategii a žádat na ní dotace z fondů EU, bude město mít možnost předkládat „pouze“ tzv. individuální projekty. Nebude tedy zpracován další IPRM obdobně jako IPRM pro zónu Březohorského sídliště, ale „pouze“ samostatné menší projekty jako byla např. rekonstrukce nám. TGM, modernizace autobusového nádraží, výstavba mateřské školy apod. Na tyto samostatné projekty pak město může žádat o dotace z fondů EU, národních programů apod. Znovu je ale třeba zdůraznit, že nové programovací období 2014 -2020 nenabízí takové široké možnosti jako tomu bylo v předchozím programovacím období. Závěr (dle mého názoru) je tedy takový, že město má zájem na revitalizaci i dalších částí města, nicméně nebude již možné realizovat investice v tak velkém rozsahu. Za sebe v tuto chvíli považuji za nejaktuálnější řešení revitalizace území kolem „Křižáků“. Dle mého názoru by se město mělo pustit alespoň etapovitě do řešení tohoto problému i v případě, že žádný dotační titul na tuto činnost nebude možné získat. Obdobná situace platí i pro řešení problematiky nedostatku parkovacích míst v Příbrami. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
14.04.2015 12:37:19 - Josef
Dobrý den pane starosto.Dnes dopoledne jsem sledoval na čt2 pořad o vodě. Bohužel jsem nezachytil začátek, ale mluvil tam starosta z nějakého města o tom, že mají stále pod sebou vodovody a kanalizace a pro občany je voda levnější v průměru o 15 Kč než ve městech, kde uzavřeli smlouvu s Veolií.Navíc město má vlastní prostředky k investování.Pan starosta odkazoval na stránky www.pravdaovode.cz. Posílám to jen tak k zamyšlení.Děkuji.
Odpověď - 17.04.2015 12:07:10
Vážený pane Josefe, otázka zásobování vodou, zvláště pak v některých lokalitách, je velice složitou záležitostí. Jsou města jako např. Písek a další, která mají vlastní zdroje vody. Příbram bohužel mezi tato šťastná města nepatří a surovou vodu musí nakupovat. To se samozřejmě nutně odráží buď v ceně vodného a stočného anebo v investicích vkládaných do rozvoje vodohospodářského majetku. Věřte, že se jedná o problematiku, kterou nelze obsáhnout ani novinovým článkem, natož jen pouhým sdělením na těchto stránkách. Nicméně všem dalším diskuzím a nápadům jsem otevřen a zůstávám s pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
10.04.2015 17:47:07 - Petr
Pane starosto, včera jsem na Vás vznesl dotaz jak je to s ochranou občanů v Příbrami před kriminálními živly a proč nejsou hlídky MP v odpoledních a večerních hodinách ve městě vidět a jakým zp bude zjednána náprava a vy jste se tím zřejmě vůbec nezaobíral....psal jsem že jsem byl napaden hnědočechem a Vás to nechává klidným a ignorujete tyto příspěvky že? Nejedná se o politiku a o prachy tak je to šumák...přál bych Vám abyste si vyrazil třeba s rodinkou na oběd a takovýto nepřizpůsobivý do vaší rodiny zajel a fyzicky Vás napadal za bílého dne ...pak teprve budete asi posuzovat realitu v Příbrami...už Vám nevěřím ....
Odpověď - 17.04.2015 12:01:21
Vážený pane Petře, omlouvám se, že jsem nebyl schopen odpovědět na Vaši otázku obratem. Vzal jsem Vaši otázku vážně a domluvil si schůzku s paní JUDr. Vodičkovou, velitelkou Městské policie Příbram, a celou záležitost jsem s ní projednal. Přímo paní velitelka Vám odpověděla dne 15.4.2015, z čehož vyplývá, že Váš příspěvek jsem skutečně neignoroval. Nejsem si vědom toho, že bych někdy v minulosti na nějaký příspěvek neodpověděl nebo se jím dokonce ani nezabýval. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
09.04.2015 16:41:04 - Eva
Vážený pane starosto, dnes jsem šla ulicí Legionářů kolem Zimního stadionu a v této budově je mimo jiné novější provozovna, kde prodávají pizzu. A na vývěsném štítu této provozovny je nápis
\"PIZZEŘSTVÍ\"!!! Okamžitě jsem si vzpomněla na svého pana profesora češtiny na gymnáziu. Moc si nevážíme naší mateřštiny, že. A taky se divím, že se může tento zrůdný nápis objevit na veřejném místě. Děkuji Eva.
Odpověď - 10.04.2015 15:24:19
Vážená paní Evo, souhlasím s Vámi, že výraz "Pizzeřství" je zrůdnost. Zároveň se však musím smířit s tím, že v demokratickém zřízení může mrzačit jazyk český kdo chce. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
08.04.2015 11:16:48 - F.Blažek SVJ 118 Čechovská
Dobrý den! Po přečtení článku v dnešním PD o průběhu a změnách revitelizace či rekonstrukce některých komunikací ve městě bych se rád na něco zeptal: To, že najednou probíhají práce na pěti místech na poměrně frekventovaných místech ve městě a ještě nedostatečně nepřipravené mohu pouze vzít na vědomí, nic s tím jiného dělat nemohu. Jako obyvatele Čechovské ulice mne však zajímá: V roce 2014 zde proběhla přestavba plynových rozvodů a byl položen nový povrch na část ulice. Když jsem se zeptal pracovníka firmy, která toto provádí, zda bude sejmut i teno nový povrch, tak mi s úsměvem sdělil, že samozřejmě! Nezdá se Vám to poněkud podivné a zbytečně vyhazované peníze? Otázka chodníků v Čechovské. Ptal jsem se zda se revitalizece týká i jich a bylo mi řečeno, že zůstanou tak jak jsou. Přitom jsem osobně s bývalým vedoucím p.%Skaloudem vedl pět(!!!) let trvající diskusi, kdy chodníky, které jsou ve velmi špatném stavu opraví, tak když nesplnil slib v roce 2013 a já jsem mu to připoměl, tak mne napadl, že mu kladu ultimáta!!!
Přitom již několik let TS při zimní i letní údržbě pravidelně odlupují z povrchu chodníků asfaltový povrch a jejich stav nadále zhoršují. To zřejmě nikomu nevadí! Pro matky s kočárka a pro starší občany se chodník pomalu mění na krosovou trať! Co s tím Vy jako starosta spolu s příslušnými pracovníky radnice hodláte dělat?
Odpověď - 10.04.2015 15:56:00
Vážený pane Blažku, s tím, že najednou probíhají práce na pěti místech ve městě, bohužel také nic nenadělám. Termíny zahájení i dokončení staveb jsou předepsány příslušnými dotačními řízeními. Věřte mi prosím, že ani mně není milé, že se v rámci rekonstrukcí řeší pouze to, na co byl vypsán dotační titul. Díky tomu se tak mohlo stát, že sítě pod těmito komunikacemi, chodníky, lampy a další příslušenství, měly zůstat v souladu s vysoutěženou dokumentací beze změn. Co se oblasti křížových domů týče (ul. Seifertova, ul. Sportovní, ul. Čechovská), tyto jsou předmětem v tuto chvíli zpracovaných architektonických návrhů, které by měly snad již v příštím roce vyústit v celkovou revitalizaci tohoto území. Děkuji za upozornění a zůstávám s pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
07.04.2015 10:00:16 - Vaši voliči
Dobrý den,pane starosto.V nedávné době jste řešili otázky pití alkoholu na veř.prostranství.Chtěli bychom vědět zda je v seznamu taky lokalita u nonstopu(Sparu).Když se oteplí od pátku do neděle zde před krámem popíjejí a řev a bordel je zde celou noc.Nemůžete si otevřít okno a máte-li ho zavřené stejně je to slyšet.Možná namítnete že je víkend,ale dost lidí dělá i o víkendu a nebo si taky lidé chtějí odpočinout a vyspat se.Psali jsme již minulému p.starostovi,ale nic se nedělo.Problém je v tom že když jede policie a nebo měšťáci ztichne to tam jak v hrobě.Pokud tamtuto lokalitu na seznamu nemáte,velmi se přimlouváme za její připsání a nebo ať majitel p. Zelenka předloží jak tento problém vyřeší.Nevíme proč by nemohl mít otevřeno třeba jen do 22.00hod.jako je to jinde.V noci se tam prodává stejně jen alkohol a cigarety.Hospod je zde dost tak ať si pijou v nich.Děkujeme
Odpověď - 10.04.2015 15:31:20
Vážení, ve schválené vyhlášce je okolí prodejny Spar uvedeno pod ul. Okružní a Politických vězňů. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
06.04.2015 17:19:32 - J.Prosík
Dobrý den pane starosto. Chtěl bych se zeptat jestli budete dělat něco s železničním nádražím v Příbrami toto nádraží je z objektu nejhorší zanedbaná stavba a nevyhovuje evropským podmínkám jiných nádraží v ČR perony jsou nevyhovující i pro přístup vozíčkářům i k přístupu přes peron, výhybky a koleje na druhé straně od Březnice jsou v žalostném stavu a mají drncavý způsob jízdy v nepohodlí a hlavně smrad a hluk z dieselových lokomotiv, nejlepší by bylo to elektrifikovat.
Dále bych se chtěl zeptat jestli vyměníte ředitele plaveckého areálu, a zimního stadionů i vedoucí na Nováku protože by tam měli být vaši lidé než s opozice. Děkuji a přeji hezké svátky velikonoční.
Odpověď - 14.04.2015 16:17:44
Vážený pane Prosíku, jsem upřímně potěšen Vaším zájmem o současný stav příbramského vlakového nádraží, který ani z mého pohledu není příliš ideální, a netvoří tak dostatečně důstojnou vstupní bránu do našeho města. Bohužel tento stav je z pozice města Příbram, které není vlastníkem Vámi zmiňovaných objektů a železniční infrastruktury, jen těžko ovlivnitelný. Současným vlastníkem historické staniční budovy, včetně přilehlých objektů skladiště zboží nebo bývalé vodárny, jsou České dráhy a. s. Správu těchto budov zajišťuje jejich organizační jednotka Regionální správa majetku Praha, se sídlem v ulici Ukrajinská 304, 101 00 Praha 10 - Vršovice. Na tento kontakt by tedy bylo vhodné směřovat Váš případný konkrétní dotaz nebo připomínku. Počátkem roku 2014 byla na staniční budově provedena rekonstrukce střechy a komínových těles, dokončení celkové opravy pláště budovy brzdí zejména připravovaný převod nádražních budov do vlastnictví správce železniční infrastruktury, kterým je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Tento krok by měl dle posledních informací znamenat mimo jiné i urychlení revitalizací menších železničních nádraží v regionech. V souvislosti s nadcházejícím významným výročím našeho města, prověříme možnosti uspíšení opravy této budovy, případně též zabezpečení ostatních nevyužívaných objektů, které jsou v nevyhovujícím stavu. Pokud jde o zajištění bezbariérového přístupu do staniční budovy a na nástupiště, tak tento je nutný s doprovodem. K usnadnění průjezdu osob na invalidním vozíku jsou při vstupu do staniční budovy, zřízeny šikmé nájezdy. Zcela bezbariérové je v současnosti pouze WC. Tyto úpravy byly provedeny za přispění města Příbram v roce 2003, kdy došlo k rozsáhlé rekonstrukci vnitřních prostor pro cestující a výstavbě společného informačního střediska. Důvod uzavření zcela bezbariérového vstupu do staniční budovy, který byl při této akci zřízen, prověříme u správce objektu. Otázku možného dokončení elektrifikace tratě Zdice - Protivín a celkové modernizace železniční infrastruktury je nutno směřovat na Správu železniční dopravní cesty, státní organizaci, se sídlem v ulici Dlážděná 1003/7, 110 00 Praha 1. Dle dostupných informací byla provedena celková rekonstrukce zdické zhlaví stanice v roce 2014. Na září letošního roku jsou plánovány určité opravné práce i na Vámi zmiňovaném milínském zhlaví, kde dojde mimo jiné i ke zrušení napojení vlečky PPP (býv. Stroják). K celkové rekonstrukci této části stanice, patrně dojde až po vyřešení problematiky nevyužívaného podchodu pro pěší, kde se zvažuje varianta jeho úplného zrušení a nahrazení zabezpečeným přechodem pro pěší, případně rozšíření stávajícího železničního přejezdu v Mariánské ulici o část pro chodce. V této věci bude měst Příbram pokračovat v jednání se správcem železniční infrastruktury. Pokud jde o personální změny v příspěvkových organizacích, tak musím říct, že naše personální politika je v tomto směru zcela odlišná od předchozího vedení města. Snažíme se posuzovat lidi podle toho, jakou odvádí práci a jak fungují jimi řízené příspěvkové organizace. Určitě je nebudeme hodnotit podle toho, z jaké jsou politické strany či kdo je do funkce dosadil. Co se týče Vámi zmiňovaných Sportovních zařízení města, v současné době se fungování této organizace intenzivně věnuje pan místostarosta Mgr. Švenda. Probíhá zde i vnitřní audit a pečlivému zkoumání v nejbližší době podrobíme i hospodaření. Případný negativní výsledek tohoto auditu, zjištěné chyby v hospodaření nebo i špatná kvalita poskytovaných služeb může následně vyvolat personální změny v této organizaci. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbrami.
  1 |…| 43 |…| 87 | 88 |…| 90 |…| 91