0 0 0

Otázky pro starostu

Tato rubrika umožňuje vložit dotaz směřovaný přímo starostovi města Příbram. Vždy, prosím, uveďte své jméno. Anonymní dotazy nebudou zobrazeny. Pokud si přejete, aby Vaše jméno nebylo v odpovědi uveřejněno, viditelně tento požadavek uveďte.

Na vulgární, osobní či hrubá sdělení nebudu reagovat, a to ani v případě, budou-li ukryta za otázkou. Je vhodné si uvědomit, že i starosta města, byť je zodpovědný za množství věcí, zůstává stále obyčejným člověkem se standardním prožíváním a běžnou mírou odolnosti vůči invektivám.

Mgr. Jan Konvalinka
starosta města

Pošlete svou otázku:

Jméno (zobrazí se u otázky):   E-mail (nezobrazuje se veřejně):
 
Text otázky:
 
Opište kontrolní kód:
Kontrolní kód
 
  Souhlasím s podmínkami odeslání otázky.
Informace o zpracování osobních údajů
 


Otázky a odpovědi:

Vyhledávání:
   
  1 |…| 39 |…| 79 | 80 |…| 85 |…| 90  
04.01.2016 08:36:46 - Karel
Vážený pane starosto,nedalo by se něco udělat s házením dělbuchů a další zabavné pyrotechniky?Četl jsem, že v některých městech byla přímo zakázána a to radnicí města.Nevím jak se tváří starý člověk, když mu vybuchne pod nohama dělbuch a to nemluvím ještě o zvířatech.byl jsem svědkem toho jak dva malí kluci hodily dělbuch staré paní za zády a měli z toho ohromnou radost jak se lekla.To se jejich rodiče mají čím chlubit jaké vychovali parchanty!!!
Odpověď - 04.01.2016 13:07:25
Vážený pane Karle, uvedené případy mě samozřejmě mrzí, nicméně vydávat vyhlášky proti lumpárnám dětí by se, myslím, minulo účinkem. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
01.01.2016 21:21:40 - Oto Radim P.
Vážený pane starosto přeji vám v roce 2016 hodně zdraví a štěstí i úspěchu a spokojenosti v plnění svých starostenských povinností.
Odpověď - 04.01.2016 13:12:35
Vážený pane Oto Radime, děkuji za přáníčko a i Vám přeji do nového roku jen to dobré. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
31.12.2015 10:40:48 - Hejkal
Hezké odpoledne pane starosto. Musím vás požádat jestli někdo neostříhá ty keře na Brodský ulici lezou totiž do chodníku všude v okolí, kde nejsou ostříhané. To samý je na ulici Zdabořská a Drkolnovská. Děkuji.
Odpověď - 06.01.2016 07:18:35
Vážený pane Hejkale, Váš podnět postupuji řediteli Technických služeb města Příbrami. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
30.12.2015 11:06:12 - Tesař
Dobrý den.
Vážený pane starosto prosím o ostříhání keřů na ulici u Legionářů a i u křižovatky a odstranění suchých keřů, které hízdí okolí a také v Komenského ulici leze to do cesty.Děkuji a s pozdravem. Pěkného dne.
Odpověď - 30.12.2015 16:50:52
Vážený pane Tesaři a pane Miloslave, Vaše podněty jsem předal řediteli Technických služeb a předpokládám, že všechny případy budou vyřešeny v rozumné lhůtě. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města
29.12.2015 15:54:47 - Tesař
Vážený pane starosto chtěl bych vás poprosit jestli by někdo uklidil ty hromádky kolem Prokopského kostelíčku je to ostuda to nechávat přes svátky. Děkuji za odpověď. S pozdravem pěkného dne.
29.12.2015 15:50:05 - Miloslav
Pěkný den. Pane starosto chtěl bych vás poprosit jestli by nemohl někdo ostříhat stromy jejichž pruty zasahují do chodníku i do cesty vždy se to v těch ulicích stříhalo. A to ulice Obránců Míru, ulici Kladenský a náměstí J.A.Alise. Děkuji za odpověď.
28.12.2015 14:41:36 - Jitka
Dobrý den pane starosto,
chci se Vás zeptat, zda jste se byl podívat na náměstí TGM v době adventu v některou středu či sobotu. V případě, že ne, tak Vám to popíši. Vedle krásného dřevěného betlému, moc hezky vánočně ozdobené kašny a vánočního stromu se nacházely stánky trhovců, kteří prodávali věci vůbec nesouvisejícími s vánočními svátky. Vrcholem všeho bylo několik spojených stolků a na nich naházena obrovská hromada kdovíjakých hadrů k přehrabování. Něco tak příšerného není v jiných městech v adventním čase k vidění.Možná by bylo dobré se inspirovat v jiných městech Středočeského kraje, kde opravdu vládne na trzích krásná předvánoční atmosféra. Jinak přeji do nového roku hodně zdraví a spokojenosti. Jitka Špryslová
Odpověď - 29.12.2015 09:38:50
Vážená paní Špryslová, bohužel Vám musím dát plně za pravdu. Naše tržiště na nám. TGM je vskutku ostudou, a to nejenom v době adventního času. V současné době hledáme řešení, které bude nejen civilizované, ale zároveň bude i ve finančních a realizačních možnostech města. Jednou z takových možností je např. zakoupení vlastních stánků, které by město do budoucna pronajímalo Děkuji za přání a zůstávám s pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
22.12.2015 12:14:02 - Oto Radim P.
Vážený pane starosto přeji vám hezké svátky a mnoho úspěchu v novém roce 2016. Aby to starostování v městě Příbram byla jednoduší. Děkuji za odpověď.
Odpověď - 23.12.2015 09:47:01
Vážený pane Oto Radime, Vaše sdělení snad není tolik otázkou, jako spíše výzvou k zamyšlení se nad tím, zda starostování může být v příštím roce v Příbrami již snazší a poklidnější. Na to zatím odpovědět nedokáži a mohu jenom doufat. Přeji krásné Vánoce a rok 2016. Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
17.12.2015 20:55:07 - Ludvík
Dobrý den.Vážený pane starosto nevím proč měníte majitele na vylepování reklamních poutačů na sloupech veřejného osvětlení když se o to starala soukromá firma Dirtecho media s.r.o. a teď to dáváte technickým službám města Příbrami to zcela nechápu na jedné straně technické služby města Příbrami jsou tak vytížené že nestíhají to co by měli stihnout a brát to firmě která se o to léta starala co teď ta firma bude dělat když ji vezmete práci. Takový postup jste měl udělat s Březohorskými hasiči. Je rozšířit tu jednotku. Jak to děláte s technickými službami města Příbrami. Děkuji za odpověď. S pozdravem.
Odpověď - 18.12.2015 14:27:47
Vážený pane Ludvíku, srovnání hasičské jednotky s reklamou na veřejném osvětlení není dle mého názoru příhodné. Tím, že budou Technické služby provozovat tuto činnost samy, přitečou do jejich rozpočtu peníze, které se odrazí v kvalitě jejich práce. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města
17.12.2015 14:31:34 - Klemšová Ivana
Vážený pane starosto,
jsem jedním z vlastníků pozemků, na kterých má město placené parkoviště. Toto parkoviště je placené od roku 2012, ale my vlastníci jsme bohužel nedostali od města ani korunu. Již 2 roky se s městem soudíme a nyní soud uznal naše nároky.
Po jeho předložení jsme dostali velmi laskavý a omluvný dopis města, zda posečkáme po zasedání rady města. Nyní nám bylo sděleno, že rada neschvaluje......čeká nás tedy další žaloba? Nemůžu uvěřit, že se město takto chová, šetříte peníze daňových poplatníků tímhle způsobem? Nebo v rámci veřejně prospěšné činnosti nám pozemky budou vyvlastněny? Asi mylně jsem se domnívala, že za tyto průtahy mohlo minulé vedení města a proto jsem Vás s radostí volila.....děkuji za odpověď
Odpověď - 21.12.2015 09:39:52
Vážená paní Klemšová, aby snad nedošlo k nedorozumění, chci na počátku své odpovědi pro jistotu uvést, že peníze přisouzené Vám (i všem ostatním žalobcům) na základě nyní již pravomocného rozsudku soudu samozřejmě v co možná nejkratší době dostanete, pokud se tak snad již mezitím dokonce nestalo, přičemž jde o finanční vyrovnání za období od 1.10.2011 do 1.10.2013. Vy však máte pravděpodobně na mysli finanční vyrovnání za další období, a to (podle předžalobní výzvy Vašeho právního zástupce) za následující období od 1.10.2013 do 30.11.2015, o němž zřejmě předpokládáte, že by Vám je (už bez soudního rozhodnutí) mohlo město Příbram vyplatit v částce 152 Kč/m2/rok, tj. ve stejné částce, o níž rozhodl soud za uvedené předcházející období od 1.10.2011 do 1.10.2013. Tomuto postupu však zabránil následující důvod: Rozsudek odvolacího soudu týkající se finančního vyrovnání za období od 1.10.2011 do 1.10.2013 obsahuje v odůvodnění na straně č. 9 pasáž, jež uvádí, že pokud by zde nebylo uznání základu nároku ze strany žalovaného (tj. města Příbram), byl by odůvodněn závěr, že žalovanému, coby obci, žádné bezdůvodné obohacení tímto způsobem užívání předmětných pozemků v rozhodném období nevzniklo, přičemž s ohledem na uznání základu nároku žalovaným se však odvolací soud zabýval toliko správností závěrů soudu prvního stupně o rozsahu bezdůvodného obohacení žalovaného. Soud tedy zjednodušeně jinými slovy řekl, že pokud by bývalo město Příbram vůbec žádný Váš nárok jako žalobců neuznalo, byl by odůvodněn závěr, že by Vám bývalo nemuselo zaplatit vůbec nic, přičemž pokud však město Příbram tento základ nároku uznalo, tak odvolacímu soudu nezbylo nic jiného než rozhodnout pouze o jeho rozsahu, který byl mezi stranami sporný, tj. o tom, jestli to má být zmíněných 152 Kč/m2/rok (jak tvrdilo město Příbram) nebo částka vyšší (jak jste požadovali Vy jako žalobci). I když se tato pasáž rozsudku (odvolacího Krajského soudu v Praze) stala předmětem kritiky odborníků v oblasti práva, kteří vyslovili názor, že tento názor soudu nemůže do budoucna v konečném řízení obstát (přičemž ani prvostupňový okresní soud žádný takový názor nevyslovil), nezbylo radě města nic jiného, než v současné době předžalobní výzvě nevyhovět a finanční vyrovnání Vám jako žalobcům neschválit, neboť v opačném případě by se členové rady města vystavovali nebezpečí trestního stíhání za to, že ačkoliv o výše uvedeném názoru soudu (tj. že by město nemuselo platit vůbec nic) věděli, tak přesto schválili vyplacení zhruba půlmilionové částky za situace, kdy tak činit nemuseli. Za této situace Vám tedy spolu s ostatními žalobci z již pravomocně skončeného soudního sporu týkajícího se finančního vyrovnání za období od 1.10.2011 do 1.10.2013 opravdu nezbývá nic jiného než se ve věci finančního vyrovnání za následující časové období obrátit znovu na soud se žalobou a doufat, že výše uvedený názor soudu do budoucna neobstojí, jak někteří odborníci v oblasti práva předpovídají. Jinak si dovoluji odhadnout, že pokud by nebylo výše uvedené pasáže v odůvodnění odvolacího soudu, že by rada města bývala vyplacení příslušného finančního vyrovnání na základě předžalobní výzvy velmi pravděpodobně schválila, neboť město Příbram v žádném případě nemá zájem se zbytečně soudit, zvláště pak za situace, kdy soudní rozhodnutí dalo ve výroku rozsudku za pravdu jeho představě o tom, kolik by Vám jako žalobcům zaplatit mělo. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města
16.12.2015 14:40:00 - Prosíková J.
Hezké odpoledne, v pondělí, 14. 12. t. r. jsem z Plzeňské odbočila do Horní obory. Bylo po 17. hodině, tma. Na jejím okraji jsem váhala, zda pokračovat podél Horní obory, zdála se mi potemnělá. Doufala jsem ale, že cestou kolem rybníka se situace vylepší. Bohužel... Ani jediná z četných lamp okolo vodní plochy nebyla osvětlená! Dokonce ani v ulici U hradeb nesvítila jediná (vymáchala jsem se v kaluži...). Bála jsem se tuto neosvětlenou trasu projít, ale s těžkým nákupem už se mi nechtělo se vracet a cestu si nadcházet. Možná, že jsem měla štěstí, možná to byl zbytečný hazard. Proto by mne zajímalo, proč ani jedna z lamp nesvítí. Že by to bylo zase dílo
vandalů? Pokud zde čtu nějakou stížnost na neosvětlená místa, vždy "se jedná o výtržnost vandalů". Prosím o nápravu, případnou odpověď. Děkuji, Prosíková J.
Odpověď - 18.12.2015 12:10:15
Vážená paní Prosíková, v této lokalitě se opakovaně potýkáme s úmyslným vyřazováním VO z provozu, a to nejčastěji o sobotách, nedělích a svátcích. Nefunkčnost VO není způsobeno technickou závadou, ale úmyslným vyřazením VO z provozu. K jeho vyřazení v poslední době došlo ve 2 případech i přes den, a tím vůbec nedošlo k jeho rozsvícení. Celkem 4x byly zcizeny i nožové pojistky, k jejichž vyjmutí je nutná určitá odborná znalost. Problém v této lokalitě se opakuje v určitých intervalech. Letos to bylo v měsících duben - květen - 9x, srpen - září - 11x, zatím poslední interval začal v měsíci listopadu a trvá doposud - 10x. V minulém roce se jednalo celkem o 23 případů vyřazení. Po přijetí opatření k zabezpečení rozvaděče, dochází k vyřazení osvětlení jinými, odbornějšími metodami. Důvod tohoto chování nám v současné době není znám. O spolupráci žádáme i občany v případě, že je v některé části nefunkční osvětlení lze o tomto stavu informovat dispečera TS na čísle 777705600. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města
15.12.2015 17:31:48 - Karel
Dobry den pane starosto..mam na vas prosbu jestli by ste nemohl zaridit aby povereni lide odpovidali na otazky na romto webu.k cemu to pak tady je kdyz se nedockame odpovedi.myslim tim hlavne okolo stiznosti na mhd atd..posledni dobou se moc odpovedi na techto strankach nedockame.dekuji vam moc a preji vam krasne vanoce a stastny novy rok 2016
Odpověď - 18.12.2015 12:08:10
Vážený pane Karle, na všechny otázky, na které mohu odpovědět sám, zpravidla odpovídám do 24 hodin. Některé otázky si vyžadují i vyjádření odborných útvarů a ani vedoucí těchto odborných útvarů někdy nemohou otázku zodpovědět ihned. Nevím na kolik otázek letos jsem již odpověděl, bylo jich několik desítek možná stovek. Každý den věnuji odpovídání na otázky cca půl hodiny. Jiný problém je odpovídání na otázky, které jsou urážlivého charakteru, popřípadě obsahují nepodložená obvinění pracovníků úřadu. Otázky tohoto typu nezveřejňujeme ani na ně neodpovídáme. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města
15.12.2015 16:43:16 - František Čechovská
Vážený pane starosto! Se zájmem a zvědavostí jsem si přečetl Vaši úvahu v posledním čísle KAHANU, zvláště tu část o údajně neuváženém prodeji 9 500 bytových jednotek občanům. K tomu bych měl zvídavé otázky:
1) Jak velký nájem bychom v současnosti platili za byt 2+1 s 60 metry plochy, kdyby byly byty ve vlastnictví města? ;
2) Mělo by město takové finanční prostředky, aby "své" byty a bytové domy dostalo do takového stavu, jak to zvládla bytová družstva a společenství vlastníků se svými prostředky za dobu své existence? ;
Mám někdy takový pocit, že důvody "chudoby" města hledáte za každou cenu, možná se mýlím, ale nejsem sám. Děkuji za jakoukoliv odpověď.
Odpověď - 18.12.2015 12:13:42
Vážený pane Františku, principiálně nejde o to, že město byty odprodalo, jde o to, že tyto byty byly odprodány za cenu, která byla tak nízká, že neumožnila městu spravovat a nadále udržovat zbylý majetek. Prakticky veškeré nemovitosti města jsou v dnešní době v dezolátním stavu, to je prosté konstatování. Prvotním problémem je, že si město ve srovnání s městy podobné velikosti nechalo jen zlomek bytů, které by v dnešní době mohlo využívat jako zdroj příjmů a jako možnost poskytování sociálního bydlení pro příjmově slabé skupiny obyvatel a také například jako startovací byty. Pokud někomu připadne, že tato situace je vlastně v pořádku a že to jinak nešlo, mohu jako příklad toho, že to jde, uvést všechna větší okolní města. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města
14.12.2015 17:15:51 - K. Švagrová
Děkuji za odpověď. Osvětlení u viaduktu - tím se myslí osvětlení nové cesty vedoucí od viaduktu ke gymnáziu? Jestli ano, tak to je také dobrý nápad. Chodí tam má dcera. Děkuji za odpověď.
Odpověď - 21.12.2015 09:33:33
Vážená paní Švagrová, plánováno je vybudování veřejného osvětlení v trase cyklostezky od viaduktu u Nového Rybníka směrem k Flusárně, kde naváže na osvětlenou cyklostezku vybudovanou v roce 2014. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města
12.12.2015 14:51:11 - Milan
Dobrý den. Vážený pane starosto vidím že městská policie odvádí svoji práci velmi dobře a hlavě pan Luboš Řezáč a musím mu dát za pravdu kdo konzumuje alkohol v šichtě a po šichtě a dělají tak ostudu občanům města Příbrami to jsou dělníci technický služeb města Příbrami to tam měl pan Luboš Řezač napsat konečně vychází má pravda na jevo jiných technických službách se tak neděje že by dělníci dělali takový brajgl třeba na Dobříši v Sedlčanech nebo V Berouně a Březnici atd tam takový problém nemají s dělníky technických služeb. Holt jsou to dělníci zase technických služeb města Příbrami de fakto Máchovy a Michvocíkovi zaměstnanci, kteří si to dovolí jak se říká takový ředitel i zástupce ředitele takový dělnici technických služeb v Příbrami.Být osobně starostou města Příbrami nařídil bych důkladně tvrdý dopad jak na hlavu samotného ředitele tak náměstka i ti dělníky, vždyť je to prezentace města nebo samotného starosty co se Příbrami a Technický službách děje. Proto bych schvaloval soukromý subjekt to už by si ti daní zaměstnanci dali velký pozor jak konzumovat alkohol v pracovní době tak mimo ni. Příklady si vezměte s Dobříše, Sedlčan,Březnice,Berouna atd.
Odpověď - 14.12.2015 14:04:38
Vážený pane Milane, vzhledem k tomu, že neexistuje jediný sebenepatrnější doklad o tom, že by zaměstnanci TS Příbrami v pracovní době popíjeli na veřejnosti alkohol, nejsem schopen se k tomu, co píšete dále vyjádřit. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
11.12.2015 19:21:19 - K. Švagrová
Dobrý den, čtu, že město hodlá v příštím roce více investovat do oprav chodníků. Chci se ale zeptat, zda se hodlá investovat i do veřejného osvětlení. V Příbrami jsou velmi tmavá místa. Například na cyklostezce okolo plotu Nového rybníka až k lávce u Hong Kongu není jediná lampa a chodit zde v odpoledních hodinách, kdy už je tma, je velmi nepříjemné. Děkuji za odpověď.
Odpověď - 14.12.2015 13:54:49
Vážená paní Švagrová, v plánu investic na rok 2016 je veřejné osvětlení u viaduktu na Rynečku. Váš návrh beru jako jeden z podnětů do budoucna. Tato oblast je součástí Zelené páteře, na jejíž revitalizaci pracuje v této době tým architektů a urbanistů. Přijďte na příští besedu o další etapě projektu Zelená páteř svůj návrh obhájit. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
09.12.2015 17:28:40 - Gruberová
Vážený pane starosto, tím, že se dal do ul. Rožmitálská ukazatel rychlosti, se nic moc lepšího nezměnilo.Koukám na ukazatel z okna a pro řidiče je to jen jakýsi měříč, který vlastně není k ničemu, neměří, takže proč ho respektovat...?Proč se nepořídí s radarem? Ještě jedna otázka, jelikož se zřejmě obchvatu dočkáme min za 10 let, nemohli bychom požádat o stavbu protihlukové stěny?...V některých místech by realizován být mohl. Děkuji za Vaše reakce.R. Gruberová
Odpověď - 10.12.2015 11:25:02
Vážená paní Gruberová, ukazatel rychlosti byl do Rožmitálské ulice instalován prozatímně s tím, že jakmile budou vyřešena všechna technická opatření nezbytná k instalaci úsekového měření, bude přesunut na jiné místo. Obecně lze říci, a já jako řidič to mohu potvrdit, že viditelné upozornění řidiči, že překročil rychlost svůj význam bezpochyby má. Souhlasím však také s tím, že pokutování je ještě účinnější. S požadavkem protihlukové stěny v Rožmitálské ulici jsem se doposud nesetkal a připadne mi to přeci jenom jako příliš komplikované řešení. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
09.12.2015 15:28:35 - Eliška
Hezký den, ráda bych se zeptala, zda se v Příbrami někdy dočkáme "normálních" vánočních trhů, jako je známe z jiných měst. Nic nepodtrhne vánoční atmosféru více, než když je krásný vánoční strom na náměstí TGM každou středu obestaven stánky se záclonami, podprsenkami a nočními košilemi...
Odpověď - 10.12.2015 09:30:53
Vážená paní Eliško, letošní oslavy adventního času byly plánovány zcela jinak. Náměstí bylo doslova obleženo stánky a k vánoční atmosféře skutečně chybělo jen velmi málo. Bohužel, vše dopadlo jak dopadlo, a to z důvodů, které jsou všeobecně známy. Rádi bychom přilákali stánkaře ještě jednou a věříme, že se nám to povede. Jenom bychom neradi tuto aktivitu příliš propagovali, a to z důvodu, které si jistě umíte domyslet. Nicméně věřím, že se letos ještě vánoční stánky objeví, a tím také nemyslím to, co jste ve své zprávě tak barvitě popsala Vy. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
08.12.2015 06:41:26 - Prosíková J.
Hezký den a ještě hezčí večer! Mile mne překvapil nápad, jak oživit náměstí T.G.M. za šera a v noci pomocí pověstné "koule pana starosty" (totiž onoho mramorového monstra-fontány). Její nasvícení a vedle světélkující "pramen vody" udělalo z obalené šedi alespoň za tmy zajímavý objekt (když už tam musí být...). Spolu s ozářeným vánočním stromem se, myslím, vzájemně pěkně doplňují. Díky, s pozdravem
Odpověď - 08.12.2015 10:23:41
Děkuji, paní Prosíková, za pochvalná slova. O to více mne potěšila, že na něj nejsem zvyklý. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
04.12.2015 08:19:25 - Obyvatelé domu č.p. 140 Lhota u Příbramě
Dobrý den vážený pane starosto, chtěli bychom poděkovat Vaším prostřednictvím panu Gulejovi, který zachránil u nás v domě ve Lhotě u Příbramě sousedovi život poskytnutím nezbytné první pomoci a přivoláním rychlé záchranné služby.
Děkujeme a přejeme krásné vánoce a nový rok
Odpověď - 10.12.2015 09:23:50
Vážení obyvatelé, děkuji za Vaše poděkování a jsem velmi rád, že si pracovníci Městské policie Příbram plní svoji občanskou povinnost i mimo své zaměstnání. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města.
  1 |…| 39 |…| 79 | 80 |…| 85 |…| 90