0 0 0

Otázky pro starostu

Tato rubrika umožňuje vložit dotaz směřovaný přímo starostovi města Příbram. Vždy, prosím, uveďte své jméno. Anonymní dotazy nebudou zobrazeny. Pokud si přejete, aby Vaše jméno nebylo v odpovědi uveřejněno, viditelně tento požadavek uveďte.

Na vulgární, osobní či hrubá sdělení nebudu reagovat, a to ani v případě, budou-li ukryta za otázkou. Je vhodné si uvědomit, že i starosta města, byť je zodpovědný za množství věcí, zůstává stále obyčejným člověkem se standardním prožíváním a běžnou mírou odolnosti vůči invektivám.

Mgr. Jan Konvalinka
starosta města

Pošlete svou otázku:

Jméno (zobrazí se u otázky):   E-mail (nezobrazuje se veřejně):
 
Text otázky:
 
Opište kontrolní kód:
Kontrolní kód
 
  Souhlasím s podmínkami odeslání otázky.
Informace o zpracování osobních údajů
 


Otázky a odpovědi:

Vyhledávání:
   
  1 |…| 41 |…| 83 | 84 |…| 87 |…| 90  
12.08.2015 13:31:51 - Vladimír
Přes vášnivé diskuze na internetových portálech a sociálních sítích jsem velmi překvapen (a to pozitivně), že jste se účastnil inspekce na MP a v rámci toho je rozpohyboval v některých činnostech, především v řešení předzahrádek. Opět se, jako v případě daně z nemovitosti, jedná o nepopulární krok, nicméně jistě prospěje našemu městu a jeho občanům. Za mě palec nahoru a jen tak dál!
Odpověď - 14.08.2015 07:41:26
Děkuji, eviduji :-).
11.08.2015 21:30:45 - J. Prosík
Dobrý den, souhlasím s názorem "Danyho", 8. 8. 2015. Domnívám se, že ač "těžba v Příbrami byla ukončena před půl stoletím"(těžba čeho? Uran se zde těžil ještě počátkem 90. let 20. století, např. na šachtě č. 19), neznamená to, že bychom se k staletým hodnotám měli obracet zády a jen se "dívat dopředu". Ten, kdo si neváží své minulosti, nemá na čem stavět budoucnost. Logo vybrané "odbornou komisí" je nic neříkající...
Odpověď - 12.08.2015 09:58:33
Vážený pane Prosíku, vybrané logo vychází z městského znaku, který má 2 symboly kostel a 2 brány. Šlo o církevní majetek (pražských biskupů a zároveň města). Jedná se o symbol starý mnoho let. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbram.
11.08.2015 15:52:02 - Bejlek
Vážený pane starosto. Nestačil jsem se divit tomu jak jeden zaměstnanec ušmudlaných monterkách který seká trávu sekačkou v ulici Boženy Němcový a Bratří Čapku vlastně neskal ale něco přelíval s kanystru nějakému chlápkovi staršímu do plastové nádoby v igelitové tašce a pak inkasoval 200Kč, které pak utratil v hospodě Horníku za pivo v pracovní době co to jsou vlastně za moresy něco rozprodávat a dělat že jako seká a pak za to se opíjet v Horníku a dál nesekat a to s cizích peněz jsem dosti šokován z takovým přístupem k práci. Děkuji za vyřešení tohoto přístupu. A držte se.
Odpověď - 12.08.2015 10:14:39
Vážený pane Bejlku, to, co jste popsal, je nutno považovat za velmi závažné sdělení. Obratem provedeme kontrolu nakládání s palivy. Vaše upozornění tímto postupuji řediteli Technických služeb města Příbrami. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbram.
10.08.2015 13:31:11 - E.
Pane starosto, neuvažujete o prodloužení provozu školek o letních prázdninách? Děkuji
Odpověď - 18.08.2015 08:02:17
Dobrý den, k Vašemu dotazu přeposílám stanovisko odboru školství, kultury a sportu. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbram. "Dobrý den, požadavek rodičů na prodloužení provozní doby v MŠ v letních měsících nebyl až doposud zaznamenán. Zajištění provozu MŠ zřizovaných městem Příbram v období červenec/srpen projednává a schvaluje rada města cca v měsíci únoru. Pokud bude pro příští prázdninové měsíce takový požadavek deklarován, bude se jím zřizovatel jistě zabývat. S přáním hezkého dne Ing. Lea Enenkelová vedoucí odboru školství, kultury a sportu."
08.08.2015 09:55:28 - Dany
Nové logo necharakterizuje vůbec Příbram jako město s hornickou tradicí. Alespoň hornické barvy zelená a černá měly být na logu zachovány.
Odpověď - 11.08.2015 09:43:36
Vážený pane Dany, logo bylo vybráno odbornou komisí, která rozhodla tak jak rozhodla. Co se mého osobního laického názoru týče, domnívám se, že vzhledem k tomu, že těžba v Příbrami byla ukončena již před půl stoletím, mělo by se město začít dívat dopředu a nesnažit se přežívat pouze z minulosti. Více optimismu a nadějí. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka starosta města Příbram.
05.08.2015 11:50:07 - kAREL
Vážený pane starosto psal jste pokud budu vědět o nejakých penězích mám dát vědět ,četl jsem článek teď už nevím v jakém děníku daváme milión na rally Příbram dejte ten milionek raději NA PROSPĚŠNĚJŠÍ VĚC
Odpověď - 06.08.2015 10:31:32
Vážený pane Karle, radnice byla kritizována za to, že prostředky na Rally Příbram neuvolnila, což je skutečně stav, který přetrvává. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbram.
03.08.2015 17:11:31 - Otakar
Dobrý den pane starosto,chtěl bych vás poprosit o úpravu a ostříhání živých plotů a to v Jiráskových sadech, kolem autobusového nástupiště, v Ostravský ulici, Politických věznů kolem hospody Horník, a Sportovní ulice kolem zastávek autobusu, Slunná ulice. Leze to do chodníku.Děkuji za odpověď.
Odpověď - 04.08.2015 07:57:10
Vážený pane Otakare, Váš podnět jsem neprodleně předal řediteli Technických služeb města Příbrami. O dalším průběhu Vás budu informovat. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbram.
Odpověď - 04.08.2015 15:00:03
Vážený pane Otakare, níže zasílám stanovisko Technických služeb města Příbrami a věřím, že vše dopadne tak, jak je plánováno. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbram. Stanovisko TS: V srpnu jsou pravidelně zahájeny práce na úpravách živých plotů a keřových skupin zejména s cílem zabezpečit přehlednost křižovatek a okolí přechodů a škol. Uvedené lokality zahrneme do plánu přednostně a do konce srpna budou upraveny. Přírůstky některých druhů křovin tvoří více než metr. Proto jsou keřové skupiny upravovány každoročně. Ing. Pavel Mácha, ředitel TS.
02.08.2015 22:31:51 - Anna K
Dobrý den pane starosto, nevím, na jaký odbor tento dotaz napsat, tak se omlouvám, že píši rovnou vám, třeba to pošlete jinam. Prosím o zodpovězení, zda se město zabývá tím, že v ubytovnách jsou štěnice a postupně se rozšiřují i jinam. Jsou povolávány do ubytoven firmy na hubení štěnic nebo se to nechává plavat a štěnice budou za chvilku problém celého města? Vím, že je to věc majitelů ubytoven, ale když to neřeší oni, kdo je může k tomu donutit? Děkuji za odpověď a přeji vám hodně úspěchů ve vaší funkci, jsme rádi, že vás máme. Anna K.
Odpověď - 03.08.2015 09:58:20
Vážená paní Anno, v minulosti jsem byl několikrát přítomen jednání, na kterém byla otázka štěnic na té které konkrétní ubytovně řešena. S touto problematikou se vypořádává nejenom Příbram, ale v podstatě všechna města této velikosti. Letošní teplé počasí bohužel šíření tohoto parazita napomáhá. Deratizace je prováděna pravidelně a v maximální možné míře. Náklady spojené s deratizací hradí majitel ubytovacího zařízení. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbram.
02.08.2015 17:14:44 - Otakar
Dobré odpoledne pane starosto. Chtěl bych se zeptat na dvě věci k bytům. Jsem nájemník bytu,který byl určen k prodeji.Jaká je situace nyní? Vím,že paní místostarostka připravuje a to nám i říkala nějaké podklady kde se dozvim výsledek? Další věc je poděkování místostarostce za milé a vstřícné jednání bylo jich nekolik.Pane starosto jsem důchodce,jak si poradite se zvýšeným nájemným?o kolik budete zvedat najem? Dekuji za odpoved.Držte se. Otakar
Odpověď - 03.08.2015 09:54:15
Vážený pane Otakare, ještě prosím o trpělivost neboť definitivní schválení bytové politiky by měla učinit rada města v srpnu, popř. zastupitelstvo v měsíci září. V tuto chvíli mám k dispozici podkladovou analýzu, která bude v nejbližších dnech zveřejněna na webových stránkách města Příbram. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbram.
30.07.2015 12:56:20 - Zdeněk Dostál
Zdravím pane starosto, nemám dotaz, mám návrh (zřejmě, ale patří do některé z jiných kanceláří Města). Jako obyvatel PB s trvalým bydlištěm v místě kde je hrazené parkovné mám uhrazené roční parkovné, které prokazuji kartičkou za sklem vozu. Tato je na příslušných místech orazítkována a podepsána příslušným pracovníkem. Netřeba zmiňovat UV záření. Tedy po půl roce je kartička bledá jak při silné chřipce. A protože pak nemám jak prokázat, že kartička je letošní a nikoliv z doby před 3 lety (obrazně řečeno neb barvy kartiček se opakují) mohu být (byl jsem) na tuto skutečnost upozorněn strážníky MP. V případě, že kartičku uložím na kapličku před volant, strážník ji nevidí a za stěrač vloží "navštívenku". Navrhuji zkusit poptat výrobu samolepících známek typu dálniční. V minulosti jsem se v tomto oboru pohyboval (tisk cenin a ochranných známek) a v případě Vašeho zájmu jsem Vám k dispozici. Předesílám, že případné své služby poskytnu zdarma (rád bych vyřešil problém a nemám zájem na finančním výdělku). Zdeněk Dostál
Odpověď - 14.08.2015 07:49:40
Vážený pane Dostále, děkujeme za Váš zajímavý podnět i nabízenou spolupráci. Předpokládám, že máte na mysli parkovací karty vydávané trvale bydlícím občanům v zónách s parkovacím automatem. Současný systém parkovací karty s razítky na jednotlivé měsíce je zaveden především proto, že poplatky za parkování jsou stanoveny měsíčním paušálem a ne všichni obyvatelé si předplácejí parkovné na celý rok dopředu. Velká část z nich platí parkování po jednotlivých měsících, a to vždy jen na období, kdy jej skutečně potřebují využívat. Proto karta s razítky na jednotlivé měsíce. Nutno připustit, že vyblednutí karty je nepříjemný průvodní jev, avšak vybledlou kartičku je možno si kdykoli bezplatně obnovit-vyměnit na odboru správy majetku, oddělení silničního hospodářství, které karty vydává. Vylepení Vámi navrhované roční „známky“ se jeví jako ideální řešení, ovšem jen při předplatném na celý rok, případně jiné delší období. Při platbách na kratší období či dokonce jednotlivé měsíce by byl výlep „známek“ na čelní sklo vozidla dosti nepraktický. Navíc by se jednalo o neschválené označení vozidla dle vyhl. 341/2014 Sb. o schvalování tech. způsobilosti vozidel. Vzhledem ke shora uvedeným důvodům a o změně neuvažujeme. Pozn.: Dle platné Vyhlášky č. 341/2014 Sb. o schvalování technické způsobilosti vozidel, lze na skla v zorném poli řidiče umisťovat pouze schválená označení či označení a zařízení umisťovaná povinně dle příslušných právních předpisů (příloha č. 12, písm. A, odst. 13 "výbava, která musí mít schválenu technickou způsobilost" a dále písm. G, odst. 3, "úprava a opravy zasklení vozidel"). S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbram.
29.07.2015 08:34:22 - Vladimír
Děkuji za rychlou odpověď a věřím, že občané si přejí odvozit haldy, ze kterých je štěrk pod silnice a který si každý může za "babku" koupit 2km za Příbramí. A k ostatním dotazům - držte se!
Odpověď - 30.07.2015 09:36:22
Vážený pane Vladimíre, přístup k této záležitosti bude muset být řádně zvážen a proto v nejbližší možné době stanovím termín veřejného slyšení, kde bude dán dostatečný prostor všem zúčastněným stranám. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbram.
28.07.2015 12:16:40 - Vladimír
Dobrý den, samozřejmě tu byli bezdomovci, peníze je potřeba vybrat, atd.. Tyhle kecy zde bohužel budete číst a odpovídat na ně pořád. Já bych z jiného soudku. Jak se staví město k odvážení hald? Dnes jsem na to četl stanovisko kraje (nebo spíš Řiháka?) a jako občan s tím naopak vůbec spokojený nejsem! Ba dokonce mě k nepříčetnosti vytáčí prohlášení toho papaláše, že se můžeme radovat. Co to má znamenat? I když už není hejtman, senátor, poslanec, starosta, tak pořád je tiskovým mluvčím občanů? Rád bych četl Vaše vyjádření a stanovisko Města Příbram k této věci, případně kroky, které město udělá. A rád bych také věděl, z jakých titulů jedná ten člověk za město a ohání se občany, respektive proč občané těchto lokalit nekontaktovali Vás a zda k tomu budou dodatečně vyzváni.
Odpověď - 29.07.2015 08:19:51
Vážený pane Vladimíre, v tuto chvíli jednáme se starosty dotčených obcí a předsedy OV a chystáme se uspořádat veřejné slyšení na dané téma. Jsem přesvědčený o tom, že to bude přínosné, neboť již mnoho obcí a částí Příbrami písemně vyjadřuje svoji silnou nevůli v této záležitosti. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbram.
28.07.2015 06:28:29 - Karel
Na tyto otázky se moc dobře neodpovídá že???Tak si vezmeme peníze od lidí, kteří to nezavinili - zvedneme daň z nemovitosti! To odmítám akceptovat! Není Vám stydno? Není, za minulého starosty peníze byly a teď nejsou??????? zvedneme daň z nemovitosti!To odmítám akceptovat! Není Vám stydno?
Odpověď - 28.07.2015 08:57:51
Vážený pane Karle, jednání v této věci na zastupitelstvu a na jiných fórech nebylo jednoduché, ale problematika byla probírána velmi podrobně. Krom různých populistických zvolání nikdo nenavrhnul konkrétní způsob, jak vyřešit nedostatek financí v městské pokladně. Pokud máte povědomí o tom, kde pravidelně získat 20 miliónů ročně, dejte mi prosím vědět. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbram.
27.07.2015 20:57:37 - Magdalena
Vážený pane starosto,obracím se na vás opět ohledně rušení nočního klidu a konzumace alkoholu před prodejnou non-stopu (sparu).Dne 7.7.jste mi odpověděl a já doufala ve zlepšení.Bohužel nic se nezměnilo.Jsem toho názoru že policie by tam musela být celou noc,což není možné,mají určitě i jinou práci.V průměru vychází že za noc nás zde budí tak dvakrát buď opilci či vytuněné auto.V sobotu ve 4.08 ho.jsem již ale nevydržela zavolala MP aby přijela uklidnit bandu,která nás v podstatě zhruba hodinu svým řevem terorizovala okolí.Když je MP vyhnala,tak během 10 minut přišla další skupinka a vše se opakuje.Jistě uznáte že v tomto počasí nelze zavírat okna.Dále pak večer ve 22.45 skupina řvoucích a co více hajlujících mladíků.A je to stále dokola,v nonstopu nakoupí pití a zákaz nezákaz jede se dál.Pane starosto,velmi vás prosím o znovu zvážení otevírací doby této prodejny.Pokud by zavřeli ve 22.00 hod.věřím že by tyto starosti odpadli,jak nám tak policii.Děkuji
Odpověď - 03.08.2015 12:01:21
Vážená paní Magdaleno, v této věci jsem již odpovídal i konal. 1/ provozovatel pan Petr Zelenka má ke své činnosti řádná živnostenská oprávnění, včetně evidované provozovny na adrese Politických vězňů 150, Příbram VII. Obecní živnostenský úřad nemá právo provozní dobu nijak omezovat, ani ji nepovoluje. Ani řešení problematiky rušení nočního klidu případnými zákazníky není v kompetenci živnostenských úřadů. 2/ opětovně ukládám Městské policii Příbram, aby zvýšila dohled nad touto oblastí. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbram.
27.07.2015 19:05:32 - Karel
Dobrý večer,chtěl bych se zeptat zda dojde také k opravě silnice před mateřskou školou Klubíčko v Okružní ulici a zda tam vzniknout parkovací místa.Děkuji
Odpověď - 28.07.2015 09:01:05
Vážený pane Karle, děkuji za oprávněný podnět, kterých dostávám velmi mnoho. Tyto podněty shromažďujeme a na podzim tohoto roku budeme s pomocí občanů vybírat nejpalčivější problémy k realizaci pro rok 2016. Ještě jednou děkuji a jsem s pozdravem. Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbram.
26.07.2015 19:03:25 - Josef
Vážený pane starosto. Je to sice hezké že všechno opravujete jak domy tak komunikace v Příbrami ale ta spoušť po stavebních firmách ten binec co zůstává a to není vše ty zničené neupravené plochy po výkopech samý stavební materiál, kamení, cihly, plasty, polystyrén, železné trubky, dráty a sklo to za bývalého vedení Příbrami vůbec nebylo vše bylo uklizeno a urovnáno. Nevím jak prohlížíte předávku stavby ale asi dosti špatně protože vám to asi nevadí jaky binec firmy stavební nechávají.
Nevím asi by se vám to nelíbilo kdyby ve vaší firmě takováto firma stavební nechala po sobě nepořádek a předala vám to v takovém stavu i s bordelem určitě by jste si vyžadoval od té to firmy nápravu, takže to prosím udělejte s těmi firmy tak aby vše bylo v pořádku a dohlídněte více a přísně na to prosím. Děkuji za vyřízení. S pozdravem.
Odpověď - 27.07.2015 08:42:50
Vážený pane Josefe, bohužel v této věci s Vámi souhlasím. Tuto neděli jsem věnoval osobní prohlídce všech staveb v Příbrami a současný stav považuji za nedokončený. Až budou příslušná díla městem převzata, stane se tak poté, co i okolí staveb bude uvedeno do náležitého stavu. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbram.
26.07.2015 18:51:06 - Martin
Dobrý večer. Pane starosto. Jako občan Příbrami jsem zděšen s toho že na lavičkách v parku i mezi ulicemi s veřejnou zelení a to samé na nádraží jak vlakovým tak autobusovým a zastávkách se povalují bezdomovci to za minulého vedení vůbec nebylo, jedině tak to dělá městě Příbram ostudu ti povalující se špinavý a smradlavý podnapilý bezdomovci. Podniknete v této věci vůbec něco. Děkuji. S pozdravem.
Odpověď - 27.07.2015 09:48:23
Vážený pane Martine, tak jako v předchozích letech, tak i v tomto roce je počet bezdomovců v Příbrami 35. Rozdíl mezi minulými lety a tímto rokem spočívá pouze v tom, že současné vedení je si této situace vědomo a podniká náležité právní a materiální kroky k tomu, aby nežádoucí jev, kterým bezdomovectví, resp. jeho dopady na veřejný pořádek, v maximální míře eliminoval. "Nízkopráh", jehož vybudování chystáme vč. projektových příprav a všech povolení, zabere určitý nezbytný čas. Do té doby nezbývá než vydržet a držet nám palce, abychom se s tímto problémem vypořádali co nejdříve. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbram.
26.07.2015 18:46:13 - Jirka
Dobrý den. Pane starosto. Chtěl bych vědět kdo seřizuje v městě Příbram semafory na křižovatkách jsou dosti chaoticky seřízeny interval mezi přejitím přechodu na druhou stranu je příliš krátký a muže dojít ke zbytečné kolizi s chodci nešlo by to nějak opravit aby intervaly byli delší pro přejití delší vžijte se třeba do staršího člověka o hůlce, nebo maminku s kočárkem, která nemá vůbec šanci, a tím odstraníte problém než ke kolizi s chodcem a motorovým vozidlem v budoucnu dojde, prosím o odstranění této závady. Děkuji.
Odpověď - 30.07.2015 09:26:16
Vážený pane Jirko, veškeré časové intervaly jednotlivých signálů (vozidlových i chodeckých) jsou dány dopravním řešením - projektem dopravního řešení a jsou vázány příslušnými normami. Semafory tedy nikdo neseřizuje, ale vše je dáno tímto projektem. Zelená pro chodce svítí opravdu kratší dobu, ale to neznamená, že by chodec, který vstoupil do vozovky na zelenou neměl dostatek času na dokončení přecházení (tedy pokud není opravdu těžký invalida). V praxi to znamená toto: rozsvícení zeleného chodce je pouze výzvou, že mohou chodci vstoupit do vozovky. Ve chvíli, kdy se rozsvítí červený chodec, tak už by správně nikdo neměl do vozovky vstoupit. Pokud tedy chodec vstoupí do vozovky na zelenou, má dostatek času na dokončení přecházení a nemůže dojít k žádné kolizi. Časový interval mezi červenou pro chodce a zelenou pro vozidla je dostačující pro dokončení přecházení při dodržování výše uvedených pravidel. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbram.
26.07.2015 10:26:02 - Stoklasa
Dobrý den, pane starosto.Považuji tuto připomínku za velmi aktuální,proto ji koresponduji přímo Vám.V současné době se na mě obrací spoluobčané se stížnostmi. Na Březových Horách bydlí spousta obyvatel, kteří jsou přímo závislí na MHD.S probíhající rekonstrukcí v ul.K dolu Marie byl na dva měsíce omezen provoz MHD pouze jedním směrem. Důvodem byla světelná křižovatka na BH. Stačilo málo, jen přeprogramovat automatiku - pozdržet červenou. Před dokončením této rekonstrukce, byla zahájena rekonstrukce Mariánské ul. a provoz MHD zcela vypuštěn. Jak se mají starší obyvatelé nebo maminky z dětmi dostat pěšky na Ryneček? Jedna ulice PB IV je rozkopaná, druhá je obousměrná a k tomu je rozkopán jediný chodník. Chodci jsou nuceni chodit po silnici mezi vozidly. V pátek 24.7.2015 okolo 18.hodiny došlo na silnici 1/18 v Husově ul. k dopravní nehodě. Veškerý velmi silný provoz byl odkloněn Mariánskou ulicí a Aloise Jiráska a to včetně autobusů v obou směrech. Provoz byl plynulý, autobusy projely bez potíží.
Obracíme se na Vás s prosbou, nechat situaci přehodnotit a navrátit alespoň některé spoje MHD Mariánskou ulicí. Za občany Březových Hor Vám děkuje předseda OsV BH Stoklasa František
Odpověď - 30.07.2015 09:23:17
Vážený pane předsedo, co se týká autobusové dopravy přes Březové Hory, jsme si plně vědomi, že její omezení je značné a je citelným zásahem do života obyvatel této čtvrti. Dubnové omezení MHD z důvodu uzavírky komunikace K Dolu Marie vyřadilo obsluhu zastávek na Březových Horách z jízdních řádů hned několika linek, včetně školního autobusu. Z technických důvodů autobusy nemohou z Rožmitálské ulice (ze směru od Drkolnova) odbočovat na náměstí J .A. Alise, neboť by vjezdem do protisměru ohrožovaly bezpečnost provozu (běžně zajíždějí autobusové linky na náměstí J. A. Alise po MK K Dolu Marie). Situaci by neřešilo ani přeprogramování světelné signalizace. Současné dopravní řešení křižovatky neumožňuje odbočování autobusů z Rožmitálské ulice na náměstí J. A. Alise, neboť úhel pro odbočení není dostatečný. S odbočením autobusů je počítáno pouze na spodní náměstí H. Kličky. Pro případné přeprogramování by bylo nutno zajistit odbornou firmou zpracovaný projekt dopravního řešení křižovatky a následně pak vytvořit nový řídící program zařízení (bez tohoto postupu nelze měnit řídící program světelné signalizace). Jedná se o časově (2 měsíce nejméně) i finančně náročnou záležitost, zejména pro případ relativně krátkodobého a dočasného řešení. U zpracování nového projektu navíc není možno předem předpokládat pozitivní výsledek, může dojít i k situaci, kdy výsledkem zpracovaného projektu bude neproveditelnost požadované úpravy. V nedávné době, po dokončení I. etapy rekonstrukce ulice K Dolu Marie, byla na všech linkách obnovena obsluha zastávky Březové Hory, rozc. Zdaboř, ale průjezd náměstím bohužel i nadále možný není. Celou situaci komplikuje další uzavírka, a to uzavírka MK Mariánská. Vzhledem k tomu, že v obou případech se jedná o rekonstrukce komunikací hrazené z dotačních prostředků, termíny provedení staveb a harmonogram prací je závazný. Tak také došlo k časovému souběhu obou staveb a pro obyvatele lokality k nepříjemnému omezení. Navíc, v případě uzavírky Mariánské ulice se bohužel opakuje problém s objízdnou trasou pro autobusovou dopravu. Tato byla stanovena ulicemi Husova a Rožmitálská vzhledem k tomu, že komunikace na Stalingradě, dle vyjádření dopravce, nevyhovují z hlediska bezpečnosti provozu vedení pravidelné linkové autobusové dopravy. Co se týká dočasného odklonění dopravy, které proběhlo v okamžiku dopravní nehody v Husově ulici dne 24.07.2015 kolem 18. hodiny, toto nelze považovat za vzorovou situaci pro běžný provoz autobusů přes Stalingrad. Situaci lze hodnotit jako krátkodobé, dočasné řešení mimořádné dopravní situace, nařízené Policií ČR. V normálním provozu by se jednalo o průjezd cca 70 autobusových spojů denně. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbram.
20.07.2015 02:13:17 - Prosíková J.
Příjemný den, pane starosto. Minulou sobotu se opět, tak jako každý měsíc, konaly "Farmářské trhy" na Dvořákově nábřeží. Zajímalo by mne, zda by nebylo možné je zorganizovat alespoň 2x do měsíce, ne-li týdně (jako např. v menším městě Berouně). Nakoupit si českou zeleninu, ovoce aj. produkty na celý měsíc dopředu je nemožné (chci-li je mít čerstvé), když už byly kamenné obchody zaměřené na konkrétní zboží pohlceny hyper-, super- aj. markety. Myslím, že by nebylo od věci tento druh prodeje podpořit. Třeba zatím oněmi farmářskými trhy. Navíc nerozumím - jako mnozí další spoluobčané - proč se tržiště ( konaná ve ST a SO) rozdělilo na prodej spotřebního zboží na nám. T.G.M., zatímco žádanější potravinářské zboží bylo odsunuto až nahoru na Václavském nám. Nešlo by obě "tržiště" opět sjednotit na náměstí T.G.M.? Či v tom byl záměr, aby Pražská ulice "praskala ve švech" alespoň dva dny v týdnu? Děkuji za odpověď.
Odpověď - 23.07.2015 07:45:21
Vážená paní Prosíková, pracovníci Městského úřadu se již pokoušeli zvýšit frekvenci farmářských trhů. Většinou prodejců bylo ovšem toto řešení odmítnuto, neboť mají dlouhodobě rozvržené prodeje i na jiných místech a měnit četnost účasti na trzích v Příbrami tedy nemohou. Situace byla vyřešena jiným způsobem. Bylo dohodnuto, že někteří malopěstitelé a farmáři se budou účastnit v rámci možností i ostatních trhů s tímto sortimentem. Mimo farmářský trh je tedy zajištěna účast prodejců ve středu a sobotu na Václavském náměstí a ve čtvrtek na náměstí 17. listopadu v Příbrami VII, někteří prodejci na tomto náměstí využívají i ostatní dny. Příležitostně je využíváno i tržní místo "Platíčko" vedle restaurace Tržnice. Z uvedeného vyplývá dostatečná možnost nakoupit si v Příbrami daný čerstvý sortiment i od prodejců z farmářských trhů. Tržiště na nám. T.G.M. bylo rozděleno jako důsledek rekonstrukce tohoto náměstí, včetně jiného organizačního členění a využití plochy. S pozdravem Ing. Jindřich Vařeka, starosta města Příbram.
  1 |…| 41 |…| 83 | 84 |…| 87 |…| 90